Na anderhalf uur rijden zijn we aangekomen in het dorpje waar mijn tante woont, aan een groot meer. "Het is hier echt mooi weer zeg!" Zegt Sanne vrolijk. "Morgen wordt het nog warmer." Zegt mij tante. We rijden de garage binnen en Bumper, de hond van mijn oom en tante rent gelijk vrolijk tegen de auto op.
Bumper:We stappen uit en ik ruik de bekende geur van het huis. Sanne duikt meteen op Bumper af, die krijgt genoeg aandacht deze vakantie!
We frissen ons even op en dan neemt mijn tante ons mee naar de bar om alvast wat dingen uit te leggen. Ik loop naar binnen en zie daar mijn oom staan en geef hem een knuffel. "Ciao Leonardo!" Zeg ik met mijn super vlotte Italiaans (uhu). "Ciao bella! Come stai?" Shit hoe moet ik ook al weer zeggen dat het goed gaat?! "Uh tutto bene??" Zeg ik nogal awkward. Leonardo knikt als bevestiging dat ik het goed heb gezegd. "E tu?" Vraag ik. "Tutto bene!" Zegt hij vrolijk.
We lopen naar boven naar de ijsmachines en zien daar een jongen staan. Ik zie Sanne kijken en weet precies wat ze denkt. Die wordt verliefd! Mijn tante stelt ons voor aan de jongen, die onze collega blijkt te zijn. Hij heet Nick en is toevallig ook Nederlands en je verdrinkt echt in zijn ogen.
"Waar komen jullie vandaan?" Vraagt Nick. "We komen uit Rotterdam, en jij?" Zeg ik. "Ik kom uit Amsterdam." "Lekker dichtbij!" Zegt Sanne. Als Nick weg loopt om een bestelling op te nemen vraag ik aan Sanne wat ze van Nick vind. "Wat ik van Nick vind? Uhh wel leuk denk ik" Zegt ze verlegen en zo bloost. Ja, ze vind hem nu al leuk.Nadat we alles uitgelegd hebben gekregen gaan we met Nick naar het strand dichtbij de bar, we hoeven morgen pas te werken. Nick loopt naar het water, trekt zijn schoenen uit en stapt er in. "Het is echt een lekkere temperatuur" zegt hij. "Omg er komt een kwal op me af help!" "Kom maar kindje, alles komt goed." Grapt Sanne. "Nou, dat vind ik niet aardig." Zegt Nick boos. Sanne en ik schieten in de lach en lopen ook naar het water. Ik draai me om en kijk naar de bar en zie een groepje jongens staan, zo te zien rond onze leeftijd. "Waar kijk je naar?" Vraagt Sanne. "Oh, nergens naar ik keek gewoon even rond" Dan valt mijn oog op een van de jongens. Hij heeft bruin haar zo te zien. Hij kijkt om en ik kijk snel weg en loop een stukje het water in. Na ongeveer nog een half uur op het strand te hebben gezeten moeten we naar huis om met Bumper te wandelen en nemen we afscheid van Nick. "Tot morgen hé" zegt hij voordat hij weg gaat op z'n scooter.
Als we weer terug zijn van het wandelen zijn mijn oom en tante bezig met eten koken. "Wat gaan we eten?" Vraag ik aan mijn tante. "Lasagne, het familie recept!" "Dat heb ik zoooo gemist." Zeg ik. Altijd als in Italië ben dan maken ze deze lasagne en het is echt super lekker.
De volgende dag staat de wekker al om zeven uur. Ik loop naar de kamer van Sanne, die mascara op doet. "He San, heb jij nog een elastiekje, die van mij is net kapot gegaan en we moeten ons haar vastmaken ivm met hygiëne." "Ja ik denk het wel, wacht ik pak er even een" zegt Sanne terwijl ze naar haar badkamer loopt. Dat is ook weer geregeld. Een paar minuten later lopen we naar beneden en maken snel ontbijt. Als we het allebei op hebben lopen we naar de gang en pak ik de sleutel van het huis.
Dit is wat we aanhebben:
Ik:Sanne:
We lopen naar de bar en ik ga achter de ijsbar staan. Sanne maakt broodjes en salades. Ik loop even weg om mijn handen te wassen en als ik terugkom zie ik de jongen die ik gister had opgemerkt op het strand staan. Oké Eva, ga niet raar doen. "Hi, mag ik een bakje met chocolade en pistache?" Vraagt hij vrolijk. "Ja, ik kom het zo brengen." Hij loopt weg en ik pak een bakje, ik zie vanuit mijn ooghoek dat hij omkijkt. Ik voel mijn hart tekeer gaan en ga snel verder. Als ik klaar ben loop ik naar buiten maar ik zie hem niet. Misschien zit hij om de hoek. Ik loop naar de zijkant van het gebouw en voordat ik het weet bots ik tegen de jongen op en lig ik boven op hem. Snel sta ik op en zie dat ik het ijsje over hem heen heb laten vallen. "Het spijt me echt heel erg!" Zeg ik snel terwijl de jongen zijn shirt schoon maakt. "Maakt niet uit, ik ben trouwens Shawn en jij bent?" "Eva" zeg ik snel. "Ik koop wel een nieuw shirt voor je, die krijg je niet meer schoon." "Dat hoeft echt niet hoor." Zegt Shawn. "Jawel, ik sta erop. Kom ik neem je mee naar het winkelcentrum in de buurt."
We lopen ongeveer tien minuten als we bij de winkeltjes aankomen. Shawn is hier met zijn vrienden op vakantie en hij komt uit Toronto. "Kijk." Zeg ik terwijl ik wijs naar een groep gillende meisjes die zo te zien achter een paar jongens aan rennen. "Wie zouden dat zijn?" Vraag ik terwijl Shawn zijn capuchon over zijn hoofd trekt en zijn zonnebril op doet.Sorry dat ik zo lang niet heb geüpload, ik wou dat dit een leuk hoofdstuk was die ook niet zo kort was dus ik hoop dat jullie het leuk vinden. :)
Volgende keer komt het sneller!
Byee
JE LEEST
Best summer ever ~SM
FanfictionEva (17) gaat in de zomer bij haar tante werken in Italië met haar beste vriendin Sanne. Na een paar dagen komt er een jongen om een ijsje vragen......