Part 16

4K 188 5
                                    

"Menyemak je dia datang sini" Hara mendengus apbila nampak kelibat kereta Lamborghini hitam. Siapa lagi kalau bukan biskut lemau+hangus.

******

"Araa sayang pi buka pintu tu jap siapa yg datang"

"Mals lah ma  banyak kerja ni"

Pn.Park tersenyum

"Araa x kesian kat mama ke nak masak lagi nak tolong buka pintu pun takkan mama nak buat jugak" Pn.park tersenyum apabila ternampak kelibat Hara yang bergerak ke arah pintu.

"Kau nak apa?" Tanya Hara kasar

"Saya datang nak minta kita tunang balik. Mama awak ada"

"Araa sapa tu" Tanya Pn.Park

Jungkook terus meluru masuk ke dalam rumah tanpa sempat Hara menjawab.

Pn. Park yang tengah meletakkan makanan dia atas meja terkejut dengan kehadiran Jungkook.

"Auntie boleh tak kook nak cakap sikit?"

"Fasal pertunangan kamu dengan Hara"

"Ha'ah"

"Kita cakap dekat luar"

Aku melihat jungkook dan omma mula berjalan ke luar. Aku duduk di tepi pintu sliding door.

"Auntie sebenarnya kook datang ni nak minta maaf fasal apa yang berlaku. Saya minta auntie boleh terima saya balik dan saya nak percepatkan tarikh perkahwinan kami 1 minggu dari sekarang"

Aku terkedu mendengar apa yang diminta Jungkook.

"No Hara x nak mama. Jungkook kau ingat aku ni barang kau nak kau ambil kau x nak kau buang aku bukan macam Tzuyu yang bolwh setia dengan kau."

"Pless Hara maafkan aku. Aku dah berubah sekarang aku sedar yang aku cuma sayangkan kau seorang" jungkook melutut di depan aku sambil mengalirkan air mata

Aku tak tahu sama ada air mata dia betul atau palsu. Tapi kalau dah nama pun playboy mestilah kuat berlakon juga kan

"Araa mama rasa kook tu dah berubah mama yakin yang dia sangat cintakan kamu terima dia mama nampak kook sangat sayangkan araa" mama menarik tangan aku ke dapur dan meninggalkan jungkook di taman belakang rumah

"Araa x janji ma"

"Buat demi mama sayang mama akan kamu masa buatlah keputusan yang bijak dan tepat tapi mama minta jangan kecewakan mama"

Hara mengeluh apa yang dikatakan oleh Pn.Park seolah olah mahu dirinya menerima jungkook sebagai suami.

SECARA PAKSA

*****

"Kau ni kenapa simen datang sini je nak marah" kata suga sebaik melihat jimin masuk ke dalam dorm dengan berangnya dengan mata masih tertancap pada Tv dengan xbox di tangan (?).

"Aku geram dengan jungkook kalau aku jumpa dia memang lenyek aku kerjakan"

"Apa dia buat kali ni pulak" tanya jin selaku mak kepada BTS

"Dia nak kahwin dengan hara seminggu dari sekarang" jawab jimin sambil menumbuk numbuk bantal di tangannya

"WHATTTTT"

Taehyung,Jhope dan Rapmoon menjerit betul 2 kat jimin.

"Weh kalau nak jerit jangan lah betul kat telinga aku boleh pekak tau tak "

"Weh biar betul,hara setuju ke"

"Adik aku x payah cakap memang dia tolak gila2"

"Dah tu apa yang kau marah sangat ni" Tanya Taehyung lagi

"Masalah sekarang mak aku yang nak satukan balik adik aku dengan jungkook mak aku cakap jungkook buat drama air mata,kalau aku ada kat rumah tadi nemang dah lenyek + giling lagi aku buat"

"Tadi kau pi mana" tanya Jhope

"Aku jumpa NeulRa tadi"

"Ceh jumpa awek tak ajak" kata suga

"Suka hati aku lah"

Terima kasih kepada yang sudi tunggu ff ni lagi walaupun rasanya dah setahun lebih x update. Dan thanks kepada yg sudi ambil ff ni letak dlm library korang. Last jangan lupa vote dan komen nak tau jugak ok ke x sebab lama x update.

  

Naughty Husband & Innocent Wife (COMPLETED)Where stories live. Discover now