Part 8

1.4K 102 3
                                    

+ 5.58 p.m +

[ Di Kebun Tok Rahim Dan Nek Siti ]

# Poor JinYoon #

🌳 Situasi JinKook 🌳

"SIKIT lagi Jungkook! Hwaiting !" teriak Seokjin sambil mengibar bendera pink berlatarkan gambar arnab ditengah. Jungkook panjat pokok rambutan dan digapai buah rambutan yang berdekatan dengannya lantas dimasukkan kedalam plastik besar yang disangkut kelehernya. Lehernya hampir patah menanggung beban plastik buah rambutan yang sudah penuh hampir keluar. Dia pandang Seokjin dibawah yang elok bersila dengan sepuluh plastik pelbagai buah dikelilingnya.

"Hyung nak banyak lagi ke buah rambutan ni? Banyak dah ni." Jungkook membetulkan posisi duduknya didahan pokok nanti jatuh pula nanya dia. Dia merobek kulit buah rambutan bersiap untuk makan.

Seokjin dibawah mendongak setelah siap mengutip buah rambutan yang terjatuh dari hasil campakan Jungkook. Mata Seokjin membulat melihat pandangan atas pokok itu.

"Yak! Kau buat apa tu hah! Jangan makan! Lupa ke kita puasa!?" jerit Seokjin nyaring. Jungkook terhuyung kebelakang mendengar jeritan Seokjin nasib dia sempat pegang dahan pokok disebelah kalau tak boleh pastikan dia dah jadi arwah. Diusap dadanya yang berdegup kencang akibat terkejut. Ia pandang Seokjin tajam.

"Yak! Hyung nak aku jatuh dari pokok ni ke huh? Kalau aku jadi arwah macam mana? Hyung nak bertanggungjawab?" kata Jungkook kesal dan geram. Seokjin menjulingkan mata menatap bunny kesayangannya diatas pokok itu tengah membebel tak jelas.

"Tsk! Takyah dramastik sangatlah! Kalau kau jatuh pun bukan jadi arwah pun lah cuma seliuh je! Lain lah pokok tu tinggi menjela, ni rendah je kau kata dah boleh arwah dah?" hah tu dia si Pinky Princess sudah bangun. Seokjin membebel atau lebih tepat menjerit. Jungkook tersenyum bunny dengan peace sigh.

"Hehe, aloo nak action pun tak boleh dasar kau hyung !" cebik Jungkook. Dibuang buah rambutan yang sempat dirobek kulitnya kebawah tapi...

Tuk !

"Yak Jeon Jungkook tunggu kau, dasar saeng kuahajo!" kesal Seokjin mengusap kepala yang terkena buah dilempar oleh Jungkook. Jungkook buat muka innocent.

"Tsk tsk tak penat ke mulut dia asyik bebel?" gumam Jungkook perlahan mengaru kepala yang tak gatal menatap Seokjin dibawah yang potpet-potpet dari tadi. Siapa lagi yang di potpet olehnya kalau bukan si evil maknae itu yang sedang berayun kaki didahan pokok dengan muka tak bersalahnya.

"Hah tu mengumpat lah tu!" jelingan maut dari Seokjin buat Jungkook terdiam sejenak.

Seokjin hentak kakinya kesal. Oh baby giant merajuk, Jungkook tak tau nak gelak ke menangis melihat tingkah laku hyungnya itu. Dia menggigit bibir bawahnya menahan tawa dari terburai.

• • • •

🌴 Situasi MinYoon 🌴

"ARGGHHH appoyo !?" Yoongi melompat-lompat sambil memegang kakinya yang ditimbang buah kelapa. Jimin main campak je galah terus menerpa Yoongi yang kesakitan itu.

" gwechana hyung ?" tanya Jimin sambil melihat kaki Yoongi yang sudah memerah dan bengkak. Mereka berdua berehat dipangkin yang tersedia disitu, dengan Jimin memapah Yoongi yang kesusahan untuk berjalan.

Yoongi memukul Jimin sadis.

"Aduh hyung kenapa pukul aku?" kesal Jimin mengelus kepalanya yang di pukul oleh Yoongi.

"Salah kau lah ni! Tengok habis bengkak kaki aku! Tanggungjawab karang, habis kaki gebu aku!" bebel Yoongi . Jimin julingkan bola matanya.

"Aku pula yang salah kau lah hyung, yang hyung pergi berdiri ditepi pokok kelapa kenapa? Kan dah kena." bidas Jimin menjeling Yoongi kesal.

"Suka hati kau lah hyung, aku nak kutip buah kelapa dah nak senja dah. Satgi nak berbuka dah, hyung duk sini dulu ok?" Jimin mengorak langkah menuju pokok kelapa.

"Yak!" Yoongi menggeram marah, dicabut selipar jepunnya lalu dilemparkan kearah sasarannya tapi meleset kerana Jimin dengan pantas menggelak dari lemparan Yoongi itu. Dia mengejek Yoongi, sudut kedua matanya ditarik kebawah sikit dan lidah dijelirkan lalu digerak kiri kanan. Yoongi mengetap bibirnya geram.
















***********
TBC 😂. Abaikan typo 😂. Baibai 👋

Abangtan Beraya ! (BTS FF S1) [C]√Where stories live. Discover now