Part 13

1K 78 14
                                    

+ 5.23 p.m +

= Di Reban Ayam =

[ Situasi Maknae Line + sarah ]

"ADWAEE!?" berlagu merdu hingga ayam bertempiaran mendengar jeritan Jimin.

"Tarik kuat hyung !" arah Jungkook pada Taehyung.

"Ay ay captain!" tapik hormat diberikan.

Jungkook buka pagar ayam tu dan Taehyung pula menarik Jimin untuk masuk ke reban ayam dengan Jimin sudah kepucatan akibat takut.

"Adwea jeball!?"

Jimin memberontak bila Taehyung dengan Jungkook kini beralih mengangkat tubuhnya.

"Hahahaha!" gelak Jungkook dan Taehyung evil.

Mereka berdua menolak tubuh Jimin kasar dan dengan pantas kilat jugak lah Jimin melarikan diri bila ayam yang sarah tangkap terlepas dari pegangan  lalu deret mengejarnya sebab sarah kembali mengejar ayam itu.

"aarghhh omma!?"

Grep































........

= Di Hutan Golok =

[ Situasi Hyung Line + Tok Rahim ]

HYUNG LINE dengan Tok Rahim melangkah melepasi satu kesatu pokok disitu. Hingga mata Yoongi terpandang buluh yang jauh 3 meter dari tempat mereka berempat merayap.

"Tok, tok tu buluh!" heboh Yoongi dengan jari telunjuk terarah kekiri. Serentak dengan itu tok rahim, Seokjin, Namjoon dan Hoseok menoleh.

"Wah kau hebat hyung!" puji Hoseok yang mestinya si kena puji dah kembang hidungnya.

"Hak elah jangan kembang sangat hidung tu nanti lalat masuk, cuci tak lubang hidung kau tu bau je?" sindir Seokjin membuat Yoongi jadi panas. Elok je lalat bertinggung atas hidungnya. Dengan geram Yoongi tepuk lalat itu hingga penyek lalu dijentik.

"Haha tepat sangat! " celah tok rahim join sekaki mengenakan Yoongi. Yang lain turut gelakkan Yoongi. Yoongi cebik.

Lalu mereka melangkah menuju batang buluh yang Yoongi tunjukkan tadi.

Tok Rahim memandang mereka.

"Seokjin kamu tebas buluh ye sekurang-kurangnya 5 batang." pinta tok rahim. Seokjin angguk dengan tapik spring.

"Aya captain!" Seokjin berdiri hadapan buluh yang menjulang tinggi 4 kaki (?) itu. Yang lain perhati je except Yoongi yang diam mengambil ranting kayu yang melengkung itu lalu secara senyap dia memasukkan ranting kedalam baju Hoseok dari belakang. Hoseok yang asyik memerhati Seokjin menebas buluh tersentak bila dia rasa ada bende masuk dalam bajunya dan...

"Aaaaarghh pekehal kau setan! Keluar kau dari baju aku! Tau lah sixpack aku sexy lagikan berotot jangan gatal nak skodeng bulan puasa kut!" jerit Hoseok nyaring dengan badannya mengelepur untuk menyingkirkan benda yang keras dibelakang tubuh nya. Yoongi mengekalkan riak wajah swag nya walaupun hati dia sudah kecut kempis nak gelakkan Hoseok.

Seokjin yang hendak hayun parang ke buluh terakhir terlambung terus parang ke atas dan mendarat tepat-tepat tengah kaki Namjoon akibat terkejut dengan jeritan Hoseok. Namjoon terloncat bila parang terpacak ditengah kakinya.

"Yah! Nak bagi aku cacat ke?!"

Tok Rahim cuba menenangkan mereka.

"Okok calm down everyone." lerai tok rahim

"Huaaa tok rahim!?"

Adoi mak
















































• • • •

[ Back To Maknae Line Situasi]

"HYUNG turun lah apa tak gayat duk atas tu?!" tegur Jungkook mendongak memandang Jimin yang duduk atas pokok jambu sambil memeluk dahan pokok erat.

"Shirreoyooo!!" Jimin geleng kepala laju dengan mulut dipout. Pelukan pada dahan pokok dieratkan lagi.

"Hak alah bang hensem tak swag lah! Dengan ayam pun takut, you not got jamlas lah abang hensem." kata sarah dengan gaya swag digaya kan 😎. Jungkook dan Taehyung tahan gelak bila Jimin kena ejek dengan sarah si budak kecil berusia 5 tahun itu.

Jimin manyun bibirnya kesal, air mata sudah bergenang.

"Hmm hmm." bibirnya tercebik-cebik.

"Hek alah bang Jiminie hensem nak nangis arh sarah." sakat Taehyung sambil tangan mengusap kepala ayam yang ada dipelukannya.

"Yah! Hak alah dia ni, aku tendang juga baru tau." jeling Jimin geram pada Taehyung dengan Jungkook.

"Sukati hyung lah, kome tidur lah atas pokok tu. Ada apa tah tu malam ni." ujar Jungkook cuba untuk menakutkan Jimin. Jimin jadi gelisah bila Jungkook kata begitu.


"Tak takut pun lah!" nafi Jimin.

"Yeke hihihi! hari ni terakhir puasa tau, malam ni 'benda' tu dah packing balik dah tak takut ke?" Taehyung menakutkan Jimin.

"Suster ngesot bang!" kata sarah sambil buat gaya mengesot. Jimin yang duk atas pokok telan air liur. Taehyung hanya mampu tersenyum Alien.

Lain pula dengan Jungkook, dia melilit kain tuala didahului dari dagu lalu ditarik keatas kepalanya dan diikat. Kedua tangan diletak atas perut. Dia melompat layak cik pocong.

" toing toing! " Jungkook melompat kesana kemari sambil mata bulatnya ditajamkan menatap Jimin dengan muka diseramkan. Taehyung dan sarah sudah terkekek gelakkan Jungkook. Jimin sudah terkucil dalam seluar melihat pandangan itu konfess malam nanti mesti dia tak dapat tidur.

"Hihi toing toing!"

"Yahh!?Huw dere yu Jeon Jungkook i wii top kii yu?!"

Jimin berteriak dari atas pokok dengan bahasa english bertaburan. Oh punah bahasa . kerana kalut nak turun dia tersalah pijak dan..

Brak

Gedebuk!

"Aaaarghh appo omma!?"

"Hahahaha!?"























************
TBC 👋 hehe maaf lambat update ye author sibuk shopping baju raya hehe. Esok dah raya ramadhan pon nak pergi dah sedih rasa bila dapat jumpa lagi bulan ramadhan ni kan? 😃. Abaikan typo 😂 Daaa readers salam raya ye  😂. Nak tido  😪daa yuhu

Abangtan Beraya ! (BTS FF S1) [C]√Where stories live. Discover now