+ 6.56 a.m +
= Keesokkan Harinya Di Pagi Raya =
[ Rumah Tok Rahim dan Nek Siti ]
"RAYA sudah pun tiba bangun lah anak kita beraya!?" suara sumbang Hoseok berhigh note sampai kepala terdongak-dongak. Yoongi, Namjoon dan Seokjin yang tengah tidur ternganggu dengan suara yang tak berapa nak merdu Hoseok terus menutup kedua cuping telinga dengan bantal." yakkk kau dah nape gila?! Tau suara tak indah nak highnote buat pe? Seksa telinga den tau!?'' bentak mereka geram menatap Hoseok tajam yang sudah tersengih kuda. Mereka bertiga kembali sambung tidur selepas lepaskan marah.
Little bunny terjenguk-jenguk dimuka pintu untuk melihat keadaan hyung nya itu sudah bangun ke belum.
"Waeyo?" tanyanya bingung. Hoseok geleng sambil tersengih.
"Takde ape lah kook, kau tau cara nak bangun kan mereka?"
Jungkook pandang Hoseok sejenak lalu memandang ke arah Hyung Line yang masuk ke alam mimpi semula. Senyuman jahat terukir dibibir nya, dipandang Hoseok dengan pandangan evil. Hoseok geleng sudah bila tengok wajah Jungkook yang mula tumbuh setan.
"Apa kau pikir kook? Share it lah." Hoseok menyenggol lengan Jungkook.
Jungkook jeling manja.
"Adalah."
Jungkook mengambil kain telekung sembahyang dalam almari kayu dan dia berdiri depan cermin solek. Lalu disarung telekung tersebut.
Hoseok mengorak langkah untuk menerpa Jungkook. Ia ingin tahu apa yang nak dibuat oleh si evil maknae ni. Taehyung dengan Jimin kebetulan lalu depan bilik Hyung Line terhenti apabila melihat pandangan menggelirukan dengan perasaan ingin tau mereka berdua berjalan menerpa Jungkook dan Hoseok yang berbincang sesuatu dengan keadaan bebisik.
"Korang buat apa?"
Teguran Jimin mengejutkan Jungkook dengan Hoseok.
"Ish kejut den! Kau ni kalau ye pun kasi lah salam dulu." bentak Hoseok geram. Jimin dengan Taehyung tersengih dengan peace sigh.
"Korang berdua buat apa? Tok Rahim, nek siti, sarah dan ibu bapa sarah nak pergi solat raya dah tu. Mereka suruh jaga rumah jap." Taehyung bersuara dengan mata memandang Jungkook yang tengah make up macam kak limah balik rumah. Jungkook dengan Hoseok angguk kecil.
"Kenapa kau make up kook? Kita ada show free kah? Untuk army?"
"Aniya tengok lah nanti."
Jungkook menepek bedak sedosen ke seluruh wajahnya.
"Yah kau kebas telekung siapa ni Kook?"
"Nek siti ler."
"Asal tepek bedak banyak sangat?"
"Nak putih pakai lah bedak banyak barulah putih."
Hoseok, Taehyung dan Jimin pakat jeling Jungkook.
"Banyak lah kau punya putih? Bukan kau sudah sedia putih ke?"
Jungkook menoleh menatap hyungnya itu. Mereka bertiga terkelip-kelip melihat wajah Jungkook tambah lagi pakai telekung sebiji macam pompuan melayu terakhir tapi version laki lah. Heee!
"Kenapa tengok kook macam tu eiii!?" Jungkook menjauhkan diri dari mereka bertiga. Tanpa mengendahkan Hoseok, Jimin dan Taehyung yang masih kena renjatan elektrik itu. Dia melihat hasil make cover nya itu perfect dia sengih dan terus dia melangkah menuju tempat Namjoon, Yoongi dan Seokjin tidur.
Dia bercangkung atas badan Seokjin yang kebetulan tidur ditengah dengan dihimpit oleh Namjoon serta Yoongi.
Hoseok, Jimin dan Taehyung memerhati dari jauh. Dahi mereka berkerut.
"Hihihihi." hilaian tawa Jungkook mengejutkan Hoseok, Jimin dan Taehyung. Bulu roma meremang mendengar suara itu.
"Dah kenapa? Dia kena rasuk kah?"
"Adweaaa kookie yaaa?!"
Cliik (?)
(⊙o⊙)?
"Aaaaaarghhh?!"
Bruk
• • • •
= S k i p =
+ 9.45 a.m +
[ Ruang Tamu ]
SELEPAS kena tendang oleh Namjoon, Yoongi dan Seokjin kerana buat bising, mereka berempat duduk senyap sambil menengok skrin tv yang menayang solat raya bagi umat islam.
"Adoi sakit syell bontot aku!" rintih Taehyung mengusap punggungnya yang kena penangan si monster Namjoon itu. Terus mata hoseok, Taehyung dan Jimin memandang Jungkook yang lelok tengok tv sambil mulut comot dengan coklat sebab banyak sangat makan biskut almond london."Apa?'' soal Jungkook cuak dengan renungan si hyung nya sedari tadi tak puas hati. Tangan nya mengambil sekeping biskut tart nenas tapi belum sempat capai tangannya disepak oleh Jimin.
"Yak!?" Jungkook menatap Jimin tajam sambil membetulkan kopiah hitam dikepalanya yang senget, pipi dikembungkan tanda dia marah.
"Colm dawn gaiys, rileks kitkat kan hado." Hoseok menenangkan keadaan sambil tangan menghulurkan sebungkus kitkat pada Taehyung, Jungkook dan Jimin.
Mereka mendengus saja tapi tetap menerima huluran Hoseok tersebut.
Seokjin, Namjoon dan Yoongi yang baru siap mandi serta bebaju melayu menuju ruang tamu yang bising itu.
Cleak
Pintu rumah dikuak dari luar membuat si penghuni rumah tu memandang muka pintu.
"Cakk aaa!" sergah sarah dibalik pintu rumah. Member BTS tergelak lucu melihat wajah comel sarah.
Sarah masuk menerpa abang hensem yang duk ruang tamu. Tok Rahim, Nek Siti, Puan Zara dan encik Rafiq tersenyum dengan gelagat sarah. Puan Zara dan nek siti menuju dapur selepas melepaskan telekung sembahyang untuk menyediakan hidangan pagi raya.
Tok Rahim dan encik Rafiq melepak dengan yang lain.
Sarah memandang satu persatu wajah member BTS itu dengan wajah teruja. Iya la abang hensem dia bebaju melayu dengan berkopiah itu. Sangat hensem bhai.
"Ala sarah tau lah abang ni hensem jangan lah tengok titew cam tu au." dengan lembut Yoongi menepuk lengan mungil sarah sambil tersengih. Tok Rahim dan encik Rafiq tergelak kecil lain pula dengan member BTS yang ternganga melihat perbuatan Yoongi itu. Tak pernah-pernah abang swag berbuat begitu.
"Kena sampuk kah?" mereka berpandangan lalu mengangkat bahu dengan mulut dicebik.
**********
Tbc 👋 hampa sorry 😔. Boom ba ba boom baba oppa!? 😂. Abaikan typo 😂✌. Daaaaa 👋
YOU ARE READING
Abangtan Beraya ! (BTS FF S1) [C]√
Fiksi Penggemar"Mengisahkan sekumpulan idol korea BTS yang akan menyambut bulan ramadhan Al-Mubarak untuk pertama kali di bumi Malaysia." Start : 29/5/2017 End : 28/6/2017 Status : Complete!