Keesokan harinya........
Semua abg tirinya bersama Y/n pergi ke airport utk menghantar eomma & appa.Y/n berasa sedih kerana dia tidak pernah ditinggalkan oleh mereka selama ini dgn abg tirinya.Dia juga takut dgn ape yg akan terjadi pada dirinya selepas mereka pergi.
"Eomma,bogoshipda"kata Y/n yg merengek manja kepada eomma.
"Nado tapi Y/n ade abg2 yg boleh jaga Y/n masa eomma pergi"kata eomma.
"hmm....ade abg pun semua tak suka Y/n"kata Y/n perlahan.
"Bwo?"tanya eomma yg kurang jelas dgn percakapan Y/n.
"Tak de papelah"kata Y/n .
Tiba2 pengumuman utk penerbangan mereka sudah diumumkan.
"Oklah,kami dah nak naik flight ni.Jaga diri ye"kata appa.
"Ne"kata semua abg tirinya termasuk Y/n.
Eomma & appa sudah pergi meninggalkan tempat itu.Y/n melihat dgn hati yg sayu.Selepas kelibat mereka berdua tidak kelihatan ,mereka semua pulang ke rumah.Y/n hanya mendiamkan diri sepanjang perjalanan pulang.
Di rumah.....
"Memandangkan eomma & appa dah tak de so kau perlu buat semua kerja dlm rumah ni "kata JImin.
"Wae?"tanya Y/n.
"Sebab kau tu menumpang je kat sini"kata V.
Y/n hanya mengeluh dan memulakan kerjanya.Dia mengemaskan semua bilik abg tirinya dan akhir sekali bilik Yoongi.
Y/n agak takut utk msk kerana dia tahu bahawa Suga seorang yg tidak suka org mengacaunya dan suka membuat hal sendiri.Y/n mula2 menarik nafas dan memberanikan dirinya.Dia mengetuk pintu bilik tetapi tiada sahutan .Y/n mula memusingkan tombol pintu itu dan ianya tidak berkunci.Dia masuk ke dlm bilik dan melihat Suga sdg tidur lena di atas katilnya.
Y/n mula membuat kerjanya dgn berhati-hati agar suga tidak terjaga.Apabila dia ingin berjalan ke meja di sebelah katil Suga,dia terpijak sesuatu.
"Ah!"jerit Y/n terkejut.
Y/n terus perasan dan menutup mulutnya.Dia melihat di bawah kakinya terdapat patung sahaja.Y/n ingin melangkah pergi tetapi lenganya tiba2 ditarik oleh seseorang menyebabkan dia terjerit kecil.Kini,dia berada di bawah Suga manakala Suga memandangnya dgn pandangan yg dingin.
"Apa kau buat dlm bilik aku ni hah?!"tanya Suga.
"Ah..Ke..kemas bi..lik je"kata Y/n tergagap.
"Siapa benarkan kau masuk bilik aku?!"kata Suga.
"Tadi Y/n dah ketuk bilik oppa tapi oppa tak jawab jadi Y/n masuklah"kata Y/n katakutan.
"Lepasni kau jgn nak msk bilik aku faham!"kata Suga.
"N..ne"kata Y/n.
Suga terus melepaskan Y/n dan Y/n terus bgn utk keluar dari bilik itu.Sebelum keluar,Y/n berhenti dan menundukkan kepalanya.
"Mianhae oppa"kata Y/n.
Dia pun keluar selepas berkata dan Suga hanya memandang tubuhnya sehingga hilang dari pandangannya.
"Huh"kata Suga sebelum menyambung tidurnya semula.
Y/n terus pergi ke dapur dan membasuh baju oppa oppanya. Dia mengambil baju dan meletak ke dalam mesin basuh. Semasa Y/n meletakkan baju oppanya,tiba tiba seseorang berckp.
"eh kau jgn nak pakai mesin basuh ye. Aku nak kau cuci pakai tangan. Pemalas,ada hati nak pakai mesin basuh."kata Jungkook sambil mendekati Y/n.
"Nae"kata Y/n sambil menunduk.
Y/n mencuci baju baju oppanya. Tiba tiba seseorang membaling pakaiannya ke Y/n.
"Aku nak kau cuci semua ni."kata Taehyung.
Y/n terkejut. Dia terpaksa mencuci baju Taehyung dengan banyak.
[Meanwhile]
"Eh,korang tak pernah kesian ke kat Y/n"kata Jin tiba tiba.
"Tak!!"kata mereka serentak.
"Nak buat apa kesian. Memang patut pon dia kena cam tu. Sapa suruh masuk dalam rumah ni. Menyemak jer"kata Jimin.
"Hyung sokong. Dah lah tak sedar diri. Menggedik dekat omma kita. Menyampah aku tengok."kata Jhope pula.
"korang ni kesian dia tau. Hyung tengok macam nak nangis jer dia."kata Jin.
"Yg hyung tetiba kesian dia dah kenapa."kata Jungkook.
Tanpa mereka sedari,sepasang mata melihat dan mendengar percakapan diorang. Y/n terus pergi ke biliknya dan menangis. Selepas menangis, dia terus turun ke bawah dan keluar. Tiba tiba seseorang berckp.
"kau nak gi mana?"kata Jimin.
"Perlu kah saya bagitau oppa."kata Y/n.
Y/n terus keluar. Dia mengendahkan Jimin. Jimin memanggilnya berkali kali. Tetapi Y/n tidak menyahut.
(Jimin pov)
"Tak guna kau y/n. Takpe kau. Kau tau lah nasib kau nnt bila balik."kata ku sambil smirk.
(end pov)
(Y/n pov)
"Wae diorang tak suka aku?Aku ni tak layak ke jadi adik diorang."bisik ku dalam hati.
Sedang aku mengelamun, tiba tiba seseorang menegurku.
"Hey"kata seseorang.
Aku menoleh. Rupa rupanya Joshua a.k.a org yg duduk di sebelah aku di dalam kelas. Dia ni seorang yg baik hati. Dia pon banyak peminat. Dia banyak tolong aku kalau aku dalam kesusahan. Tapi dia tidak tau yg aku ni adik angkat ahli BTS.
"Kau buat apa kat sini?"kata Joshua.
"saja...nak hilangkan stress"kata ku sambil tersenyum kepada Joshua.
Tanpa mereka sedari, jam sudah pon pukul 12 malam. Y/n segera meminta izin untuk pulang.
"Joshua aku balik dulu lah. Dah lewat ni."kata ku.
"Kau balik naik apa?"kata Joshua.
"jalan kaki lah"kata ku.
"takpe aku hantarkan kau"kata Joshua.
"eh...takpe aku boleh balik sendiri."kata ku.
"kesian kau, aku hantarkan kau lah"kata Joshua tak mahu mengalah.
"hmm...yelah."kata ku dengan mengalah.
Aku terus masuk ke dalam kereta Joshua. Kami sudah sampai di rumah ku. Aku mengucapkan terima kasih kepada Joshua kerana menghantar ku pulang. Selepas kereta Joshua pergi dari rumah ku,aku terus mengetuk pintu. Pintu terbuka. Ternampaklah wajah Jimin dengan marah.
"Hari ni kau tido luar."kata Jimin dan terus menutup pintu.
Aku terkejut. Apa salah aku sampai kena tido luar. Aku terus mengetuk pintu berkali kali. Pintu dibuka, tapi kali ini dia membuka pintu dengan jeritan.
"KAU TAK PAHAM BAHASA KE?!!AKU CKP TIDOR LUAR,TIDO LUAR LAH!!"marah Jimin.
Jimin terus menghempaskan pintu dengan kuat. aku hanya menangis. Aku memeluk tubuh ku. Akhirnya,aku tido jugak.
(End pov)
Semasa y/n tidor,seseorang mengangkat y/n dan menuju ke bilik y/n. Dia meletakkan y/n dengan perlahan supaya y/n tidak bangun. Dia melihat muka y/n, muka y/n sembab kerana banyak menangis.
"Oppa dah jatuh cinta dekat y/n. Tapi oppa x nak tunjuk kat Y/n yg oppa sukakan Y/n"kata nya.
KORANG RASA SIAPA YG MEMBAWA Y/N KE BILIKNYA. K LAH.JUST WAIT UNTUK NEXT PART.
(ANNYEONG READERS,AUTHOR NAK TERIMA KASIH SANGAT SANGAT SBB VOTE CITE AUTHOR. WALAUPUN BAPE ORG JER YG VOTE HAHAHAHAHAHA.....HARAP READERS SUKA PART NI. K LAH. BYE.)
YOU ARE READING
Seven Stepbrothers
Fiksi PenggemarMengisahkan tentang Y/N yg kehilangan ibu bapanya sewaktu kemalangan jln raya dan ditempatkan di rumah ank² yatim.Suatu hari,Y/N diambil sebagai ank angkat oleh sebuah keluarga pada umur 6 tahun.Dia tidak menyangka bahawa dia akan mempunyai tujuh or...