Y/n pov
Aku pergi ke dapur utk minum air. Handfhone ku berbunyi menandakan seseorang meng'call'ku. Haish... Takkan Jihoon lagi. Aku menjawab tanpa melihat gerangan org tersebut.
"Nk apa lagi Jihoon? "tanya ku.
"Jihoon? Jihoon ada kacau awak ke Mira?"soal org itu.
"Eh......" kataku dgn terkejut dan terus melihat siapakah gerangan yg menelefonku. Rupa2nya Jungkook?!.
'alamak?!! Asl aku blh main lepas ckp je ni?? Dah lah jungkook pulak yg call. Habis aku'kataku dlm hati.
"y/n?...hello? Is there anybody?Y/n~~~~"kata Jungkook.
"Ne.... Oppa.Oppa nk ape call2 y/n ni? "soalku.
"Sebelum tu... Pasal tadi... Jihoon ade kacau y/n ke? "soal Jungkook.
"Eh.. X delahh.... Mana ade. Oppa salah dgr kut td"kata ku utk mengelakk dari topik ni.
"Y/n ingat oppa ni x dgr ke hah ape y/n kata td? Terang dan jelas tau oppa dgr "kata Jungkook .
'Aduhai.... Aku nk ckp ape ni?? 'soalku agak gelabah.
"Err.... X de apelahh oppa..... Hah oppa nk ape call y/n ni?Y/n tgh busy ni"soalku.
"Ouhh... Oppa dgn yg lain blk rumah lambat tau sbb kitaorang ade sesuatu majlis kene pergi" kata Jungkook.
"Ouh.... Ok oppa..."kataku.
"Ok.... Jin hyung kata kalau nk g mana2 bagiatahu kitaorang dulu"kata Jungkook.
"ok"kataku.
Selepas itu panggilan itu pun tamat. Aku hanya menarik nafas lega apabila Jungkook tidak bertanyakan hal itu lagi.Aku takut rahsia tu akan terbongkar
hingga ke pengetahuan oppa2 ku.Aku terus pergi ke ruang tamu dan menonton tv. Tiba2 keluar lagu group BTS. Aku hanya menari dan menyanyi di rumah berseorangan... Yelahh.... Dah x de org mmg lah blh buat sesuka hati. Hahahahhaha.... Tiba2 aku punya telefon berdering ."Sape pulak lah yg mengacau aku ni? Sehari x leh ke aku hidup dgn aman dan tenang? "soalku yg berasa malas utk menjawab panggilan tersebut.
"Yeobuseyo? "soalku.
"Y/n ah~~~ ni aku Ra In lah"kata perempuan ith.
Aku pun terkejut.
"Bwo?!! Ra in-ah~~?!!Jinjja??!! "soalku tidak percaya.
"Betullah aku... Kau pahal terkejut beruk sgt? "soal Ra in.
"Lahh... Mana x nye.... Dah lama kut kita x berjumpa last kita jumpa sebelum aku kene pindah msk rumah BTS."kataku.
"Haah.... Hah wehh... Aku call kau ni sbb nk bagitahu sesuatu.."kata Ra In.
"Ape dia yg kau nk bagitahu aku? "soalku.
"Ala.... X bestlahh bagitahu kat call... Jom lahh kita jumpa kat luar... Sambil aku cerita tu kita blh mkn2 sekali"kata Ra In.
Aku pun hanya bersetuju dgn rancangan Ra In.
"Ok... Kalau mcm tu kita nk jumpa kat mana? "soalku.
"Ermm.... Kita jumpa dekat Kafe Army"kata Ra In.
"Ok"kataku.
Selepas itu, panggilan itu pun ditamatkan. Aku pun terus bersiap utk pergi ke sana. Aku memberitahu oppa2 ku dulu sbelum pergi ke sana.
Aku terus bergerak ke Kafe Army. Disana aku ternampak Ra In sdg melambai ke arah ku. Aku terus duduk di hadapan nya.
"Wei... Bogoshippo"kata ku.
YOU ARE READING
Seven Stepbrothers
FanfictionMengisahkan tentang Y/N yg kehilangan ibu bapanya sewaktu kemalangan jln raya dan ditempatkan di rumah ank² yatim.Suatu hari,Y/N diambil sebagai ank angkat oleh sebuah keluarga pada umur 6 tahun.Dia tidak menyangka bahawa dia akan mempunyai tujuh or...