part 28

132 7 0
                                    

Flashback

BANG!

"Y/n!!!"jerit BTS bersamaan.

Y/n terkulai. Jin terus pergi ke arah y/n dan meletakkan kepala y/n di peha nya. Tembakan yg mengenai di jantung membuatkan darah keluar di mulut Y/n.

"Ji...Jin oppa~Op...oppa adalah oppa terbaik Y/n da..dan selamanya juga akan tetap ma..macam tu. Thx sbb se...selalu jaga Y/n si...since Y/n kecik lagi. Y/n tak...takkan lupa jasa oppa dkt y/n. Ang...anggap jelah ni balasan ter...rima kasih y/n de..dekat oppa. Y/n sa...sayangkan oppa semua"kata saja begitu, mata Y/n perlahan lahan tertutup.

"Ani! Y/n kuat! Adik oppa kuat! Y/n!!"jerit Jin menangis sambil menepuk lembut pipi Y/n.

Jihoon terduduk. Melihat org yg di cintai rebah di lantai. Dia mengusap rambut nya kasar. Sasaran yg dia ingin tembak tadi ialah Jin tetapi Y/n sempat menyelamatkan oppanya.

Jungkook yg tidak terima dgn kejadian itu terus pergi ke arah Jihoon lalu memukul nya sekuat hati. Lantak org nk kata apa. Reputasi dia sebagai artis tiada lagi dia pikirkan. Polis yg melihat pergaduhan tersebut terus berlari kearah mereka lalu meleraikan pergaduhan. Muka Jihoon jgn di tanya. Habis rosak muka kekacakkannya. Jgn dilupakan tgn Jihoon sudah digari setelah polis meleraikan pergaduhan.

Tanpa membuang masa, BTS terus membawa Y/n ke hospital terdekat.

End flashback

BTS terdiam. Masing2 kaku apabila Y/n dibawa masuk ke dalam ambulans. Mereka tidak dapat percaya apa yg berlaku di depan mata mereka skrg ini. Mereka terus bergerak masuk ke dalam van milik mereka dan meluncur laju mengikut ambulans tersebut. Guanlin dan Ra In pula mengekori dari belakang. Ra In menangis teresak- esak sepanjang perjalanannya ke hospital.Dia tidak dapat percaya bahawa rakan baikknya berada dalam keadaan sebegitu. Guanlin pula cuba untuk memujuk Ra In supaya tetap kuat dan memberi kata2 semangat untuknya walaupun hakikat dirinya juga sedih selepas melihat kejadian itu.

Setibanya di Hospital Gangnam, paramedik bergegas membawa Y/n ke wad kecemasan. Doktor dan nurse mula tempatkan y/n ke dalam bilik operation selepas paramedik memberitahu keadaan Y/n. Mereka meluru terus ke dalam bilik operation. Bts pun tiba dan mereka mula bertanya di mana Y/n di kaunter pertanyaan. Mereka tidak hiraukan segala jeritan atau pandangan dari orang yang berada di sekeliling mereka. 

"BTS ?!"

"OMO! TU BTS KAN?!"

"YA LAH. BTS ADE KAT SINI"

"APA YG DIORANG BUAT KAT SINI?"

"TAPI , ASAL MUKA DIORANG MACAM SEDIH JE?"

Semua orang terkejut dengan kewujudan mereka di situ. Orang ramai mula berkerumun dan menangkap gambar mereka dan merakam mereka. 

"Pesakit Y/n sekarang berada di bilik operation 3"kata nurse tersebut.

"Ok , Kamsahamnida" balas Rapmon.

Mereka malas nak dengar komen mengenai mereka di situ dan tiada masa untuk memikirkan tentang reputasi mereka.Bts pun terus berlari pergi ke bilik operation di mana Y/n ditempatkan. Setibanya di situ, mereka melihat bilik itu menyala menandakan Y/n sedang dibedah. Ahli bts semuanya tidak dapat berfikir tentang perkara lain selain mengharapkan Y/n dapat diselamatkan.Mereka semua menangis teresak - esak.Guanlin dan Ra In tiba dan mereka turut berdoa agar Y/n dapat diselamatkan. Ra In menangis sambil didakap oleh Guanlin. Guanlin cuba menenangkan dirinya.

"Kalaulah kita cepat datang tadi dan selamatkan Y/n mesti perkara ini takkan terjadi"kata Ra In.

"Ra In semua ini berlaku secara tiba2 ,kita semua terkejut dengan apa yang berlaku"kata Guanlin.

Seven StepbrothersWhere stories live. Discover now