(Ra In pov)Hati ku tidak sedap apabila Joshua sudah pergi. Lama kelamaan, aku cuba menelefon Joshua tapi tak dpt. Aku terus menelefon member2 nya.
"Annyeong Dino.. Joshua dah balik?"tanya ku risau.
"Joshua belom balik lah noona. Dia ckp dah nk smpi tapi tak smpi2 pon. Risau lah"kata Dino.
"Hmm.. Tak pelah. Kalau Joshua dah balik, call noona tau"kata ku.
Esok
Aku bangun awal disbbkan seseorang menelefon ku.
"Yer?"tanya ku mamai.
"Noona yah... Noona kena dtg hospital XXX sekarang! Ni pasal Joshua"kata Dino dlm talian.
"Nae!"kata ku terus menutup talian.
Aku terus bergerak ke hospital dgn menaiki teksi. Sudah smpi di hospital, aku bertanya kepada kaunter jururawat.
"Bilik Joshua mana?"tanya ku.
"Tingkat 3 dan bilik no 121"kata jururawat tersebut.
Aku terus berlari ke tingkat 3 dan mencari bilik no 121. Tiba2 aku ternmpk ahli Seventeen. Aku terus bergerak ke arah mereka.
"Joshua camne?"tanya ku.
"Jo.. Joshua dah tak de"kata S.Coups menunduk.
Aku terkejut.
"Korang tipu kan? Tolong lah ckp korang tipu"kata ku dgn air mata mengalir di pipi.
"Takkan kitorang nk tipu benda mcm ni"kata Mingyu menahan air mata.
"Kalau noona nk tengok Joshua, tengok lah kat dlm"kata Dino.
Aku terus masok ke wad Joshua. Aku ternmpk Joshua terlantar di atas katil dgn kain yg menutupi muka. Aku cuba membuka kain tersebut.
Apabila aku membuka kain itu, tersembur lah wajah Joshua dgn muka yg pucat. Aku menangis. Wae kau tinggalkan aku Joshua? Aku terus keluar dari wad Joshua. Aku menelefon Y/n.
"Y/n ah"kata ku smbil menangis.
"Wae Ra In? Ada apa apa tak kena ke? Joshua marah kau ke?"tanya y/n.
"Jo.. Joshua.."kata ku tak habis.
"Kenapa ngn Joshua?"tanya Y/n.
"Joshua dah tak de"kata ku menguat kan lagi tangisan.
Walaupon sakit utk ckp ayat itu tapi aku kena kuat. Tiba2 panggilan aku dan Y/n menjadi senyap.
"Y/n?"tanya ku.
"Yer.. Kau kat hospital mana? Aku dtg"kata Y/n.
Aku terus memberitahu nya dan mematikan panggilan. Joshua sudah pon masok ke bilik mayat. Aku menunggu Y/n. Selepas beberapa minit, Y/n dan BTS pon dtg. Dia terus memelukku. Y/n masok ke dlm bilik mayat dan menangis. Aku menepuk bahu nya
Petang
(Y/n pov)
Pengebumian Joshua sudah pon selesai. Ra In hanya termenung di pengebumian Joshua.
YOU ARE READING
Seven Stepbrothers
FanfictionMengisahkan tentang Y/N yg kehilangan ibu bapanya sewaktu kemalangan jln raya dan ditempatkan di rumah ank² yatim.Suatu hari,Y/N diambil sebagai ank angkat oleh sebuah keluarga pada umur 6 tahun.Dia tidak menyangka bahawa dia akan mempunyai tujuh or...