Yaşam kaliteniz gerek kendinizle gerekse başkalarıyla olan iletişiminize bağlıdır.
İletişim gerçekte bize hiç öğretilmeyen bir beceridir.
Hemen hemen her zaman istediğini yaptıran birini hiç duydunuz mu? Sanki kimse onlara hayır demek istemiyor gibidir.
Bu güç; nasıl etkin bir şekilde iletişim kuracaklarını ve insanları onlara istediklerini vermek isteyecek şekilde harekete geçirmeyi bilmelerinden kaynaklanıyor.
Bu beceriyi öğrenmeye başladığınızda, insanların genellikle istediğiniz yönde hareket ettiklerini ve yapmalarını istediklerinizi yaptıklarını fark edeceksiniz.1. Adım: Dikkatinizi karşıdakine verin
Bunu okuduktan sonra herhangi birisiyle ilk konuşmanızda dikkat etmenizi istediğim şey dikkatinizi o kişiye mi yoksa kendi hislerinize mi verdiğinizdir.
Birisini dinlerken az sonra ne demek istediğinizi düşüne düşüne karşınızdakinin ne dediğini kaçırdığınız oldu mu veya dediği bir şeyin size kendinizi nasıl hissettirdiğine takılıp olup bitenden kopup gittiniz mi?
Peki birine adını sorup da dakikalar içinde unuttuğunuz oldu mu?
Birisiyle uzun uzun konuştuğunuz halde gözlerinin rengini hatırlayamamış bile olabilirsiniz.
Bir konuşma sırasında dikkatinizi karşınızdaki kişiye odaklamaya başladığınızda, önceden hiç fark etmediğiniz şeyleri fark etmeye başlayacaksınız.
İnsanların duygularındaki değişimleri fark etmeye başlayacaksınız, beden dillerinin farkına varacak ve söylediğiniz bir şeyden rahatsız olduklarında bunu fark edebileceksiniz.2. Adım: İstediğiniz şeyi karşıdakinin de istediği bir şeymiş gibi gösterin
Bunu bir örnekle açıklamak istiyorum. "Tom Sawyer" adlı hikayede, Tom bir çiti boyamak durumunda kalır ve bu hiç yapmak istemediği bir şeydir. Bu nedenle yanına arkadaşları geldiğinde yaptığı, onları eğlenmeyi sevdiğini fark etmektir. Bu bilgiyle çiti boyamayı dünyanın en eğlenceli işi gibi gösterir. Böylece diğer çocuklar çiti boyamak için yalvarmaya başlarlar. Nihayetinde Tom gönülsüzce razı olur.
Burada olan şudur: Tom yaptığı işi diğer çocukların istediği bir şey olarak göstermiştir. Sonra da zaten yapmalarını istediği bir şey için kendisine yalvarmalarını sağlamıştır.
İnsanları zihninizle harekete geçirmenin amacı; "Sana emrettiğim için bunu yapacaksın." demek yerine karşınızdakinin bunu kendisinin de istediğine kanaat getirmesini sağlamaktır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TELEKİNEZİ
Non-FictionÖğrenme ve okuduklarınızı uygulama vakti. Siz de yapabilirsiniz... Doğa sıradandır, akıl ise üstündür. Aklınızla doğaüstüne çıkabilirsiniz...