Zeyno 4

361 16 7
                                    

..

Büyük bir çığlık attım. Lan karı ilk günden öldü lan, yanımda bir ölü yatıyordu ve en kötüsü çığlık atmamdan sonra hortlamıştı.

İçeriye hepsi bir anda girdi. Korkudan ödüm bokuma karışmıştı.

3 harfli amcam bir anda yanıma geldi beni kollarıyla sardı "iyi misin?" Dedi. Halam yengem kuzenlerimde başıma toplandı. Rüveyda başkan da dikelmişken korkuyla ona baktım.

"Ama sen.. sen öldün." Dedim. Hepsi aval aval bana bakarken babaannem kahkaha attı. Ulan aq kertenkelesi komik mi?

Babaannemle birlikte diğerleride güldü "ben arada gözlerim açık uyurum." dedi Rüveyda karısı. Ulan şu an hepinize uyuz oldum.

Yatağa sinirle girip yinede yüzüme masum kız ifademi koydum. Lan Oscarlık performans sağlıyorum resmen.

Hemen babama mesaj atıp ardından bir daha nenem kaşarına doğru dönemden uyudum.

Zeyno: Lan baba, ninömün gözleri açık uyuduğunu niye söylemedin bana? Komik mi lan baba komik mi ödüm koptu ölüyordum.

.
.
Güne güzel falan başlamadım. Aq resmen babamdan gelen mesajla olayın ciddiyetini yeni kavradım. Evet yeni kavradım.

Babamk:Ne bileyim kızım en son 19 sene önce gördüm babaanneni, aklımdan çıkmış.

**

Sabah 8.30. Evet erken uyanmayı severim ve uyumaktanda nefret ederim. Bugüne kadar en fazla 7 buçuk saat uyumuşluğum vardır. Belime kadar gelen sarımsı kahvemsi ne bok olduğu belli olmayan saçlarımı yukarıdan sıkı bir at kuyruğu yaptım. Yüz hatlarımda ben gibi yumuşaktı.. oval ne çok uzun ne çok yuvarlak yüzüm vardı. Çok şükür cildim temizdi. Beyaz tenliydim. Aslına bakarsanız güzel kızdım. Yani annem öyle der. Her neyse canım işte babaanneme benziyormuşum diye şu an aynanın karşısında kendimi izliyorum. Yoksa asla huyum değildir. Ben ayna karşısına geçip mal mal hareketler yapan biriyim sadece. Mesela ağlarken nasıl görünüyorum diye bakardım sadece.

Babaannem hâlâ uyuyordu ve neyseki gözleri hafif kapalıydı.

Odadan sessizce çıktım. Bahçeye inip biraz hava alır az şarkı dinlerim diye düşünüyordum ki bahçeye benden önce gelen biri vardı.

3 harfli canım amcam.

Selam vermedim. Dün beni istemediğini söyledi. Beni istemeyeni bende istemem. Heheyt be yinemi coolum yine mi mükemmel.

"Bizim evimiz buraya yarım saat uzaklığında bir şey olursa gelmek için çekinme."

"Tabi" dedim. Sonra Dünün aksine biraz daha konuşup sohbet ettikleri kahvaltıdan sonra herkes evine dağıldı. Rüveyda hanımla tek kalmıştık. Evi neyse ki temizdi. Yoksa temizlik yapacak mecalim yoktu. Geçip karşısına oturdum.

Telefonumu çıkardım babamdan mesaj vardı.

Babamk: Zeyno valizine bir sandık tepiştirmiştim küçücük onu al ve babaannene ver içini açarsan sana hakkımı helal etmem.

Babam rest çekmiş yine aq. Şimdi baksan dert bakmasan dert. Ben meraktan çatlarım be baba.

Sıkıntıyla oflayıp Rüveydacıma baktım. Ulan babaanne ne bu kuulluk. Camdan dışarıyı izliyorsun ayağıyla geçen yaşlı dedeleri kesiyorsun demi. Aklıma gelen düşünceyle gülümsedim. Ayıp lan yaşlı başlı kadın hakkında düşündüğün şeye bak.

"Rüveyda babaanne, size bir şey vermem gerek." Dedim ve ayağa kalktım. Kadın yine konuşmadı. Değişik. Hayır daha olan olmuş biten bitmiş be ninöcüm benim suçum ne beni neden cezalandırıyosun allasen?

Babaannemle kaldığımız odaya koyduğum valizimi çıkardım biraz karıştırıp buldum babamın dediği şeyi. İçimdeki sinsi şeytan aç bak derken masum Zeyno yanım yapma dedi.

Küçük mini minnacık Sandığı alıp babaannemin yanına geri döndüm. "Babam bunu size vermemi istedi."

"İstemiyorum."

Çocuk musun amk karısı. İstemiyorum ne? Hadi birde banane de tam olsun. Allah'ım küfür ediyorum ama sen affet hepsi sinirlendiğim için yoksa babaanneme saygısızlık etmem ben. Amin. Kız yeminle çarpılcam ya..

"Odanıza bırakayım ben yinede." Götürüp odasına bıraktıktan sonra telefonuma mesaj geldi.

0539...: Selam emmim kızı.

Zeyno:Kadir abi sen misin?

0539...: Başka emmin oğlu yok bildiğim kadarıyla.

0539...: Tabi dedem zamanında çapkınlık yapmadıysa. :D

Ya ben bu çocuğu çok sevdim ya insanın kuzeni olması ne güzel bir şeymiş.

Zeyno: ahshxhxh haklısın emmim oğlu.

Hemen kişilere ekledim numarasını.

Kadir: ahshxhxh ne lan?

Zeyno: random attım emmim oğlu biz ergenlerin gülme şekli hdjxjc

Kadir: Bir kuzenim var , var olduğunu biliyordum ama onu ilk defa görüyorum çok garip değil mi?
Ben varlığımdan haberleri yok sanarken varmış. Bir garip hissettim lan.

Zeyno: Ne demek varlığından haberim vardı?

Kadir: Doğduğun ilk andan tutta Altına işediğin zaman pişkin pişkin gülüp liseye başladığın ilk ergen dönemlerine kadar fotoğrafın var elimde bunu biliyor muydun?

Hassiktir. Kadir -aşkım bebeğim- abim en tırrek dönemlerimi gördü ha? Keşke hiç varolmayaydımda bu mesajları okumayaydım.. ahey ahey.

ZEYNO Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin