Zeyno 2

516 22 3
                                    

"Gavur memleketimi abi bura iki dakkalık yola 30 lira verilir mi ya yuh!" Taksiciye indirim yaptırmaya çalışıyorum çünkü lanet olası gardırop savaşları bana bunu öğretti.

"Abla ekmek parası ne yaparsın şartlar."

"Neyse al hadi al hayırlı işler." Parayı verip içimden pezevenk senin ekmeğin 30 liramı lan deyip indim.

Karşımda çok güzel bir yalı duruyor demek isterdim ama NAH bize yalı. Böyle eski ahşap 2 katlı bir evdi işte. Ama ne yalan söyleyeyim dışarıdan görünen bahçesi tam kitap okunacak diyordu. Derin bir nefes aldım ve bahçe kapısının önünde durdum.

"16" evet babamın doğup büyüdüğü eve ilk defa geliyordum ve ailesiyle ilk defa tanışacaktım. Üstelik berbat bir yolculuk geçirmiştim. Yani tam olarak BaBa YorGun modundaydım.

Demir bahçe kapısını ittirdim. Ne diyecektim kadına. Adı Rüveyda idi. Rüveyda Hanım ben sizin torununuzum mu ajxjxk. Aşırı dozda Yeşilçam içerir diye alt yazım eksikti bir.

Bahçe baya bir büyüktü yani bizim mahallenin veletleri olsa hemen top koşturur bahçenin ebesini bellerdi. Ve bahçede beyaz örtülü bir masa vardı. Umarım geleceğimden haberleri yoktur yoksa işin sürprizi kaçacak(!)

"Bayramın 2. Günü evimde misafirliğe giden aileme karşı ben gelmiyorum diye direnmek varken ben nelerle uğraşıyordum, adil değilsin hayat. Ve zalımsın."

Bahçeye çıkan minnoş bir teyze ve arkasındaki kızı beni görünce duraksadı.

"Birine mi bakmıştın kızım?" Acaba babamın bahsettiği Ayşe Halam bu muydu? Yoksa Cem amcan dediği büyük amcamın eşi miydi? Kız Zeyno hemen dramatiģe bağlama be belkide komşu falandır ya da senin babaannen bu kadar gençtir. Arkasında ki kız da tıpkı kadın gibi uzaylı görmüşcesine bakıyordu. . Boyu benim boylarımda siyah saçlı yanık tenli hoş bir kızdı. Yaşlarımızda aynı olabilirdi sanırım.

"Beni duyuyor musunuz?" Kadının sorusuyla onları Nuri Alço edasıyla incelemeyi bıraktım. Gülümseyerek "Rüveyda babaannenin evi burası değil mi?" Dedim.

Evet Zeyno güzel giriş, devam et aslan parçası.

Arkalarından bir genç kız daha çıktı. Bu yapma sarı ama güzel bir ablaydı. Of yavrum diye laf atmak isterdim ama terbiyeli kız çizgimi aşamam bugün.

Ellerindeki şeyleri masaya götürürken "evet burası siz kimsiniz" diye sordu minnoş dediğim teyze. Arkalarından iki tanede adam ve bir kadın daha geldi.

"Ayşe bu kız anneni soruyor." Babamın aynı halası dediği halam bu muydu? Lan tırrek nabyon lan? Oğlum kadına bak be. 35 yaşlarında ama adeta bir Kylie J. Gibi halam var.

"Merhaba Rüveyda babaanneyle görüşebilir miyim?" Önce onunla konuş demişti babam. Çünkü aynı babaannene benziyorsun o seni görürse dayanamaz demişti.

"Siz kimsiniz küçük hanım?" Adamlardan biri konuştu. Ya eniştem ya da amcamdı.

"Ben.." olum lan kendimi Yeşilçamdan fırlamış gibi hissediyorum.

Ve aşiretimizin hanımağasıda geldığına göre artıh seni göreeğlim Zeyno diye dalga geçtim içten içe kendime. Tüm aile buradaydı. Amele kertenkeleleri lan ne demeye canım babamı dışlayıp huzurumuzu bozdunuz ha?

"Merhaba Ben Zeyno. Yani Zeynep Günay, sizin küçük kardeşiniz Hasan Günay'ın kızıyım ve babam beni buraya gönderdi. Sizinle tanışmamı üstelik yalnız yaşayan babaanneme 3 ay ev arkadaşlığı etmemi istedi. Eğer beni istemezseniz gerçekten hemen buradan kaybolabili.." sözlerimi tamamlayamadan bilin bakalım n'oldu. Bana "Kaybol! Hemen!" Denildi. Sesin sahibi uzun boylu hafif göbekli saçları çoğunlukla ağarmış bir adamdı. Böyle bir şey elbette bekliyordum ama bu kadar nette değil seni şeytan herif.

"Peki."deyip arkamı döndüm bir iki adım attıktan sonra durdum.

"Ama bunları söylemeden gitmeyeceģim. Siz kendinizi ne sanıyorsunuz? Burada hep birlikte mutlu mesut bayram keyfi mi yapacaksınız? Babam sizin yüzünüzden 17 senedir her bayram hüzünle fotoğraflarınıza bakıyor. Buraya da o istedi diye geldim. Size meraklı değilim." Oh be, ne babamı ne de kendimi ezdirecek değildim. Kapıdan çıkarken klasik bir olay yaşandı.

"Zeynep!" Dedi bizim ihtiyar babaanne.

Arkamı döndüm eliyle gel işareti yapıyordu. Gittim yanına. Elini uzattı elini tuttum "vaov Nivea cilt bakım kremimi kullanıyorsun bu yaşta bu ne güzel cilt." Sonra kapıda gördüğüm ilk 3 zilli gülmeye başladı. Babaanneme baktım. Mona lisa gibi karısın kız babaanne.

Ver anam ver arkadan shape of you şarkısını. Evet kızım Zeyno, sen harika bir detaysın.

Babaanneme sarıldım. Müge anlıdan daha hızlıyımdır aileleri kavuşturma konusunda.

Babannem bana sarılmadı ama ben ona öyle bir sarıldım ki sanırsın 17 senenin acısını çıkarıyorum.

ZEYNO Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin