Part 3

83 3 0
                                    

Aku bangun pukul 8.00 pagi.Aku menyiapkan diriku dahulu sebelum mengejutkan Zack.Aku xmahu dia melihat aku dalam keadaan belum sempurna.Kang xpasal2 kna marah lg.
''Zack,bangunla..Nnti kan kt nak turun breakfast''
Tanpa banyak bicara,dia bangkit lalu menuju ke bilik air.Aku menyediakan pakaianya lalu meletakkan atas katil.Sementara menunggu dia keluar,aku mendengar music drpd MP3 kesayanganku.

Daun pintu kamar mandi dikuak.Zakwan keluar dengan rambut yang basah.Dia hanya bertuala.Aku berasa sangat gugup dengan tubuh badannya yang seksi lagi terdedah.Ya Allah!Cool Arin!Aku terus mengambil langkah untuk keluar dari bilik.Belum sempat aku membuka pintu,tubuhku ditarik kasar ke katil.
''Apa nie?''dadaku ditekan oleh tubuh sasanya.
''Nko nak g mana?''
''Turun la..Xkan aku nak kaco nko pakai baju.''
''Jgn nak merepek.Kita turun sesama.Nnti apa kata mama n papa''
''OK tp tlg bangun leh x?Aku dah sesak nafas la...''rayu Arin
Zack terus bangun.Arin membaca majalah Wanita supaya dapat menghalang matanya melihat Zack bersiap.

Setelah siap,kami terus turun.Adik Zack,Azmaira Zafiqa menjerit
''Pengantin Baru dah sampai!''
Aku hanya tersenyum tawar.Aku menuju ke dapur dgn niat hendak membantu.
Sampai kat dapur,ku lihat Mak Mah sedang membuat nasi lemak.
''Mak Mah,Arin buat air teh eh?''aku minta izin
''Puan Arin..xpayah la susah2.Mak Mah leh buat.Kamu duduk aja di depan''suruh Mak Mah,pembantu rumah Dato'Hamid
''Xpayah panggil saya Puan..Panggil je Arin''
''Baiklah..''
Aku menyediakan air teh untuk sarapan.Teh memang menjadi kegemaranku sejak dari kecil.Setelah selesai semuanya..kami membawa makanan ke ruang makan..Zack duduk bertentangan denganku.Aku malas melihat wajahnya yg menyakitkan hati.Zack pun malas hendak menatap isteri yg bukan pilihannya itu.Masing2 hanya mendiamkan diri.
''Zack nak bawak Arin g mana untuk honeymoon?''soal papa Zack
''Kami dah fikir masak2 nak honeymoon dekat Penang..''
Ait,bila masa lak ktorg bincang.Penang..xde tempat lain ke nak pergi.Oversea ke?
''Npe xpg luar negara je?''soal mama
''Arin kata dia nak pegi Penang.Dalam Malaysia je dah cukup..Tul x sayang?''
''Ermm..Ya.Xyah la membazir pegi luar negara.Malaysia apa kurangnya''
''Nnti papa suruh kwn papa bookkan untk korang 2''
''Terima kasih papa..''kata kami serentak

Awal benci akhir sayang Where stories live. Discover now