''Hey dah la 2..Be strong..Jom kita makan.Basuh muka 2,nnti org ingat Aku yg pukul nko lak''Arin cbe bergurau
Aku melangkah turun dr katil.
''Arin,maafkan tentang segala yg aku lakukan pd ko..''
''Let's go''Aku segera menarik lengannya..
Aku akui perasaan benciku telah bertukar kepada sayang.Tp dia?Kami makan bersama keluarganya..
Tiada apa yg dibincangkan di meja makan..Masing2 baru pulang dr kerja.Mestilah penat..Selesai makan,aku membasuh pinggan di dapur.Mak Mah pulak bercuti ari nie.Iqa dan Zaqir keluar pergi bandar.Mama dan papa pergi melawat kawan di Johor.Mungkin lambat balik.Tinggal la aku berdua dgn Zack kat dalam rumah besar itu.Perasaan takut ada sebab Zack bukannya leh dijangka..
Tgh sbuk basuh pinggan,tiba-tiba pinggangku dirangkul mesra..
''Hai Arin sayang''sapa Zack mesra
''Zack,nko demam ke?''aku meletakkan tgnku di dahinya...
Xpanas pun..Dia ni nak wat aku perasan ke?
''Ala kita kan suami isteri..''mukaku mula merah..
''HAHAHA''tiba2 Zack ketawa berdekah2.
''Nko nie klaka la.Cepat merah..!''dia ketawa tertunduk2
Melihat dia leka ketawa,aku segera menuang sabun pencuci mangkuk ke atas kepalanya..
''HAHAHA kita ketawakan dia balik!''Arin sungguh seronok mengenakan Zack
Arin cuba lari bila Zack mencapai span..Tp dia lupa yg dia dalam pelukan Zack ketika itu sebab 2 dia xleh lari.
Zack mengambil peluang itu memberus muka Arin dgn span 2.Terkulat2 Arin menahan pedih..
Seluruh dapur penuh ngan sabun dan air disebabkan mereka berdua..Dah puas main,mereka pun nak berkemas.Nak wat cepat sbb takut mama n papa balik cepat takut kena marah.Belum sempat mereka kemas,kedengaran suara Zaqir dan Zafiqa memberi salam.
''Assalamualaikum!''kata mereka serentak
Arin bergegas ke pintu tapi malangnya dia tergelincir akibat lantai yg licin.Nasib baik Zack sebab menyambut Arin.Akibat lantai terlalu licin,mereka susah nak bangun.
''Mana abg ngan akak nie?''rungut Zaqir
''Ala diorg kat bilik kot..Kt gna jelah kunci spare yg mama letak kat pasu''
Lepas buka pintu mereka,mereka terus ke dapur.
''MAK!''jerit Iqa bila merasakan dirinya mahu rebah.Zaqir pun jatuh sekali.Akhirnya kedua-dua adik beradik berada di atas lantai.
Arin dan Zack ketawa berdekah-dekah melihat muka mereka merah menahan pedih di punggung.
Ketika itu,Arin di dalam pelukan Zack.Zack dapat merasakan kasih sayang mula tumpah ke atas wanita yg bernama Ashfarina itu.Gelak tawanya yg merdu mengisi relung hatinya yg telah terluka dgn Dilla.
''Akak ngan abang wat pe sampai habis satu dapur nie?''soal Iqa
''Abg Iqa nie hah yg mulakan.Suka sangat sakat org''jwb Arin sambil menampar pipi Zack perlahan
''Kakak kamu nie pun sama yg g lawan apasal''Zack mencuit hidung mancung milik Arin
''Disebabkan kamu dua dah balik,meh cni tolong ktorg kemas dapur nie.Kang mama n papa balik,goreng la kt semua''pinta Zack lg
''Abg ngan kakak jela yg goreng,sbb korang yg mulakan.Kan dik?''usik Zaqir sambil menepuk bahu Zafiqa
''Tul 2!''
''Nak tolong xnak?Kalo xnak...xpe xdpt upah...''Zack cuba memancing adik2nya.Arin hanya memandang telatah mereka
''Mestilah nak!''serentak Zaqir dan Zafiqa bersuara.Pada petang itu,suasana sunyi menjadi meriah.Dapur umpana padang ais.Diorang sempat lagi main ski kat dalam rumah.Bukak kasut pakai helmet motor.Gna mop sebagai tongkat.Terus ski!Berpasang-pasangan tau.Zaqir dan Zafiqa manakala Arin dan Zack.Tetapi mereka tetap ngemas dapur 2.Kerja mereka selesai kul 6.00 petang.Tepat2 waktu mama n papa balik.
Semasa dalam bilik..
Arin sbuk mengemas bilik ketika Zack masuk untk menunaikan sembahyang.
''Arin,nko xsembahyang ke?''
''MC la kawan..''jwb Arin
''Kawan?Aku kan suami nko''Zack memeluk Arin dr belakang
''Ye nko suami aku,tp ada nko layan aku mcm isteri nko?''sindir Arin
''Nie aku tgh layan sebagai isteri la..''ucap Zack romantis smbil mencium pipi Arin.
''Dah2 g sembahyang..Nnti tlg aku kemas beg.Sok kan nak bertolak''Arin mencium pipi Zack pulak.
Hubungan mereka adakalanya seperti musuh dgn mush,kawan dgn kawan,kekasih ngan kekasih,suami ngan isteri.Selesai sembahyang,Zack lihat Arin terbaring lesu.Semuanya telah dikemas.Zack tahu Arin penat dgn dapur,baju dan pejabat.
''Arin,tdo la atas katil.Nnti sakit badan nko..''pujuk Zack
''Zack,aku nak siapkan barang aku lak.2 hah brg ko dah siap..''Arin menuding jari ke beg berwarna biru pekat.
''Aku tolong kemaskan..Ko g tido dulu..''Zack mengangkat tubuh Arin lalu meletakkan atas katil
''Thanx''Arin terus mencium pipi Zack dan tertido
Arin..Arin..
Arghh..Tido jgk aku kat katil.Zack?Mna lak Zack?Takkan dah bangun.Bru kul 5.00pg.Ya Allah!ARin terlihat Zack tertido di bawah berbantalkan beg.''Zack..bgn..Meh tido kat katil.Sakit kepala nko 2''melihat Zack masih lena tido..Dia cuba mengangkat bdn Zack yg tegap itu ke atas katil.Setelah bersusah payah,berjaya jugk dia..
Arin lihat begnya telah siap dikemas.Semuanya sempurna.Xda pun yg tinggal.Dia amat kagum dgn Zack.Baik jgk suami aku nie!Hemm,awal lg la.Tido balik la..Arin tertido di tepi katil.