Part 6

73 2 0
                                    



Lps ktorg abis makan,mama merancang nak g Giant.Katanya nak beli barang .Aku mengambil kesempatan itu untuk membeli barang untuk dibawa g honeymoon.Barang aku jela.Barang dia pandai2 cari sendiri..Xkuasa aku nak melayan.

Zack asyik megekori aku.Nie yang panas..
''Zack,nko jgn la ikut aku je..''
''Asal?Ko nak jumpa laki lain?''
''Cakap 2 sopan sket eh..Aku nie xda mcm nko.Dok sbuk dgn pompuan mcm Dilla''
''Arin..jgn sampai aku naik angin kat cni''ugut Zack.Dia memang pantang bila org ckp buruk psl Dilla.
''Okey..Okey.Nie aku nak tanya kt g cuti bpe hari?Nak beli some stuff bwk g sana''
''Papa kata dia bookan kita selama seminggu..Ko pandai2 kemas brg aku''
''Haloo,kemas ar sendiri.Mana lah aku tahu nko punya barang..''
''Nie ha nak cari.Aku bg ko brg aku,ko kmskan la..Pleazz...''
''Ye ar..Ye ar..''Zack pun terus mencium pipi Arin sebagai balasan ciuman td.
''Poyo nko!''Zack hanya tersenyum nakal.

X disangka Zack nie seorang yg cerewet.Ini xkena itu xkena.Jenuh aku melayannya.Nasib baik la ati nie lembut.Kalo x,dah kena sound free agaknya..

Jam menunjukkan kul 10.30 bru balik.Orang cerewet membeli memang lambat!Aku xpeduli mlm nie aku nak tdo ats katil jgk.Dah gantuk gler.Ketika aku hendak memasukkan CD Kelly Clarkson,tgnku diketuk oleh Zack.
''Zack!Aku nak dengar lagu Kelly Clarkson la..''
''Aku nak dgr lagu Fort Minor..''
''Xder maknernya..''
''Zack!''tgn mereka saling bertepis-tepis
Akhirnya Arin terpaksa mengalah memadangkan Zack mahu memandu pulang...
Dalam kereta 2 mmg senyap je coz masing2 dah gantuk.

Sampai je di rumah
Arin terus baring atas katil.Zack terus duk di birai katil dan berkata
''Jgn lpa lak ko tdo mana eh''
''Ala ko nie Zack,bgla aku chan tdo ats katil nie..Nak merasa la..''
''2 dah rasa cukup la..Ke nak 'merasa' aku''kata Zack sambil tersenyum nakal
''Xder maknernyer...''aku membaling bantal ke arahnya
''Hey apa nie?''dia pun ambik bantal wat sekeh kepala aku.Aku apa lagi ketawa berdekah2 la.
Zack dan Arin terus-terusan membaling bantal.Main kejar-kejar.Walaupun mereka benci satu sama lain tp xlah sampai xbertegur sapa.
Mama dan papa pun pelik mendengar gelak ketawa dr bilik mereka.Rumah pun bergegar dek hentakan mereka..

Setelah penat main kejar-kejar,kedua-duanya tertido di bawah.Esoknya mereka perlu pergi ke pejabat untuk menguruskan sesuatu sebelum mereka bercuti.

Esoknya..
Zack bangun lebih awal dr Arin.Badannya sakit2 kerna tido di atas carpet.Dia malas hendak mengejutkan Arin awal sbb dia mahu bersiap dahulu.Dah pukul 8.30pg,Zack terlupa nak kejutkan Arin.Dia sebenarnya xnampak Arin di bwh.Terus dia turn bwh..
''Zack,Arin mana?''soal mama ketika sarapan
''Ya Allah!''
''Npe?''
''Zack terlupa nak kejut dia la..''
''Dah cepat kejut dia.Dia kan masuk kerja pukul 9.30pg''
Arin bertugas sebagai pereka fesyen di Dianza Designs.
Zack bergegas naik ke atas..Ketika dia buka pintu,Arin masih lagi tido..
''Arin,bangunla.Dah lambat nie.Nko keje ke x?''kejut Zack cemas.
''Arin bangunla pandai!''melihat Arin masih lena,terus Zack mengambil baldi di bilik dan menyimbah Arin.Arin terus terbangun
''ZACK!!''Arin terus menjerit
Zack ketawa sepuas-puasnya melihat keadaan Arin.
''Aku kejut nko.Nko xnak bangun.Spe suruh?Nko dah lambat.Xyah mandi lagi.Kira mandi la 2''sempat lagi Zack menyakat.
''Dah out!Nnti la nko kena ngan aku!Out!''Arin menolak2 bdn Zack
Arin kelam-kabut menyiapkan diri.Tepat kul 9.25.Dia siap.Dia hanya mengenakan pink blouse dgn skirt panjang bewarna putih.
''Pa ma,Arin dah lambat.Pegi dulu ya..''lembut Arin meminta izin
''Xsarapan dlu?''
''Xpela ma pa.Nnti Arin mkn kat pejabat''Arin terus masuk ke dlm ketenya.
''Nko naik aku''tetiba Zack menerjah di tingkap kete
''Kus semangat''
''Kot ye pun,bg slm la..''
''Assalamualaikum,yok naik aku''
''Yok''
Mereka keluar dr rumah besar itu menuju ke tempat kerja masing2..
Arin dan Zack menguruskan kerja mereka.Mereka seorang pekerja yang berdedikasi.

Zack mengambil Arin pulang..
Dalam kereta..
''Arin,nko dah kemas beg lum?''
''Adalah sket2.Npe?''
''Xda pape la.Kt bertolak esok tau''
''Pukul bape?''
''9.00 pagi''
''Hah,nko jgn lupa kejut aku kalo bgn awal..Nko jgn nak ambil kesempatan nak simbah air heh..''
''Xder la..Bkn salah aku td.Nko 2 yg liat sgt nak bgn''
''Kot ye pun,jgnla sampai nak simbah aku ngan air..''
''Okey2 aku janji xwat lagi''
Aku memasang lagu Kelly Clarkson.Syukurlah dia xmembantah.Ye la semalam dia dgr lagu.Now it's my turn..

''Arin,dah sampai...''tegur Zack
Entah kenapa Arin tengok Zack seperti tiada mood untuk bergurau dgnnya..
''Hmm,okey..''
Mereka berdua pun masuk ke dalam rumah..
''Ma pa..''selepas menyalami tgn diorang,Zack dan Arin naik ke atas.

Di bilik tido..
''Zack,asal nko nie?Mcm bad mood je..''
''Entahla Arin,td aku gaduh ngan Dilla''
''Oh okey..Nko nak cerita?Aku sudi mendengar..''
''Dia nak pisah ngan aku...Aku xleh pisah ngan dia la,Arin..Ktorg dah kenal dr dulu lg..Aku benar-benar cintakan dia''Zack seolah2 ingin menangis..Aku segera meminjamkan bahu kepadanya..Dia menangis teresak-esak di bahuku.Lelaki sering kalah pada cinta..

Awal benci akhir sayang Where stories live. Discover now