Arin menangis sepuas2nya dlm bilik air.Dia keluar dr bilik air untk mengambil pakaiaanya.Dia nak mandi.Dia berasa rimas dengan tubuh badannya.Sewaktu dia keluar,Zack sedang melihat pemandangan di jendela..
Sedang Arin sbuk memilih baju untk dipakai..
''Maafkan aku,Arin''kedengaran ayat itu di gegendang telinga Arin.
Arin masih lagi menyimpan marah terhadap Zack kerna sewenang-wenangnya dia menampar muka.
''Tepilah nko...''ujar lembut.Dia takut Zack berlaku kasar dgnnya lg.
Arin mandi dgn sepuasnya.Dia berasa sangat selesa dapat berendam.Dah selesai mandi,dia menyiapkan diri ddlm bilik air.Aku melihat Zack tertido di atas katil.Dah pukul 7.00 malam.Dia nie kalo xsilap lum mandi kan?Kejutkan dia la lgpun jap lg nak mkn kat luar.Arin tetap menjalankan tugas sebagai isteri meskipun Zack berlaku kasar kepadanya.
''Zack..Zack..Bangunlah mandi..Nanti papa n mama nak bawak kt g makan.Bangun cepat..''lembut shje suara Arin
''Hmmm....''Zack mengeliat..
''Aku nak keluar dulu..''Arin memberitahu Zack
Aku pun menuju ke pintu bilik.Sewaktu tgnku mencapai tombol pintu,bdnku dipusingkan.Jdnya aku bersandar la kat pintu..
''Ashfarina,aku minta maaf eh psl ptg td''
''Hmm,dah xpela nko g mandi cepat nnti kt nak keluar''Arin mls nak merajuk.Biar jelah.Nnti lain jadinyaDi dalam kereta..
Zack memasang lagu Crazy Frog.Kepala dia terangguk mengikut rentak...
''Zack,aku nak dgr lagu lain lak.Asyik ko je yg dpt dgr lagu''rungut Arin.
''Ko dgr ar MP3 ko''
''Zack,pleazz la''
''Xder maknenyer''
''Ait,2 kan ayat aku...''
''Ayat aku!''
''Xayat aku!''
''Kalo ko nak ayat 2,ko bg aku dgr lagu lain..''
''Xder maknenyer..''
''Zack!''Zack hanya tersenyum nakal melihat Arin menarik muka masam.
''Okeyla..aku bg nko dgr lagu lain..Okey?''
''Ok thanx''aku tanpa berfikir terus mencium pipinya.Tindakan refleks.Itulah aku kerna setiap kali aku mendapat sesuatu yg aku nak,pasti aku mengucup pipinya atau tgn.Tp dgn family je.Tp dgn Zack,aku xtahu mcm mne leh jd..
''Sori...''ucapku perlahan
Zack terpana seketika kerna ciuman Arin.''Asal?''
Aku diam menahan perasaan bengang.''Arin,dah sampai ler''tegur Zack.Dia tahu Arin masih bengang lg dgnnya..Pompuanla katakan..
''Ye ar..Kt kat mna nie Zack?''
''Kat restoren Sri Tengah 3.Jom turun!''Zack membukakn pintu untukku.Aku tahu dia tgh berlakon dpn parents dia.
Ketika kami berjalan,tangannya memeluk bahuku.Aku sedikit rasa geram lantas memandang wajahnya.Dia hanya membuat muka selamba dia.Sabo jelar
''Zack,dah la 2.Kt kan kat tempat awam..''tegur mama
Yehza,saat 2 berbakul2 terima kasih ku ucapkan buat mama..
''Padan muka nko''sempatku berbisik padanya.Dia hanya menggetap bibir.Mama pilih Nasi Kerabu.Papa pula Nasi Goreng Kampung.Zafiqa lak Mee Hailam.Azhaziq Zaqir choose Nasi Pataya.Zack pilih Nasi Goreng US.Aku pilih Mee Tomyam.
Zack duduk bertentangan aku.Ktrog mkn dgn seleranya..Especially Zaqir,siap tambah 2 kali.Tp bdn dia tegap sey.Senyum dia manis sgt.Terpikat aku.Hmmm,berdosa ingat laki lain selain suami.Ala,Zack bukannya ingat aku.Yg diingatnya c Dilla.
''Kak Arin,nape ada Flower Horn timbul kat kepala?''soal Iqa
Tersedak aku bila ditanyakan begitul.Aku terus bermain mata dgn Zack.
''Emm,td akak terhantuk meja masa nak ambik brg jatuh''blsku
''Ohh,lain kali 2 ati2 la yerk Arin''nasihat mama lembut.
Aku terus menendang kakinya di bawah.Sampai abis makan,ktorg berlawan kaki kat bawah..
Ma o ma,mama xtahu anak kesayangan mama nie kejam orangnya...