08 💞

586 67 6
                                    

Bila aku sampai sekolah, macam macam bunyi langau bersuara.

" Dia makin handsome la sekarang "

" Haah. Padahal minggu lepas baru je break "

" Tapi aku baru tahu yang Jungkook ada updated kat Instagram bahawasanya dia dah getback "

" Seriously ? "

Mulut mulut di luar kelas aku ni memang tak habis tentang Jungkook. Dari hari tuh lagi. Tak habis habis.

Aku nampak Somi menuju ke arah aku. Dia duduk sebelah aku, tempat dia.

" Tak habis lagi kontroversi? " Aku pulak mulakan bicara.

" Memang la. Kau tak tau ke yang Jungkook ada updated kat Insta tentang kau yang dia dah official dengan kau "

" Tahniah beb! " Ucap dia.

Phone aku kat dia. Jadi aku nak bukak Insta dengan apa?

Phone mainan?

" Bangunn!!!!!!!! " Bergema suara Seungkwan. Cikgu dah masuk.

" Selamat Sejahtera Cikgu Boyot " Kami pun semua bangun dan ikut apa yang Ketua kelas cakap.

" Duduk semua "

" Taerima Kaeseh Ciguu " Serentak kami.

" Sila keluarkan tugasan saya semalam dan letakkan di atas meja " Aku membuka bag aku yang telah sangkut di tepi meja belajar.

" Eh? Apa benda ni? " Aku mahu mengeluarkan bag kertas tuh tapi ada satu suara yang membuatkan aku berhenti.

" Apa ke benda tuh Haneul? Kalau nak bagi hadiah kat boypren pun agak agak la sampai nak bawak ke sekolah "

Cikgu Boyot.

" Sila keluar dari kelas saya sekarang! " Aku tersentak.

" Saya kata bangun! Berdiri di luar kelas " Bergema sekolah.

Aku hanya menurut sahaja. Aku bangun lalu keluar dari kelas. Kerja sekolah aku? Dia tak tengok ke?

Haduhh.. Hanya disebabkan benda bongok tuh aku kena keluar kelas. Haish!

Aku berdiri di luar kelas. Aku nampak Somi dari luar tingkap kelas. Dia hanya menggeleng kepalanya sahaja.

Aku menunduk. Macam macam bala ada aku dapat.

Depan kelas aku kelas Jungkook. Malunya. Acane ni duh? Aku hanya berdiri sambil pandang tempat lain. Tapi hakikatnya dia tengah memerhati aku dari dalam kelas.

Aku cuba untuk mengelak tapi tak boleh. Haish! Jungkook pandang depan. Aku tak suka kau perhatikan aku.

Aku nampak Jungkook pergi depan dan bercakap sesuatu dekat cikgu. Mungkin dia ingin ke tandas.

Dia keluar dari kelas. Dia berjalan ke arah aku. Angin apa pulak ni?

Getback一Jjk ✔️Where stories live. Discover now