26 💞

393 49 5
                                    

Aku menekan beberapa kali bell di hadapan rumah Jungkook . Tapi takde siapa pun yang bukak pintu rumah ni . Dah pekak ke orang yang ada kat dalam rumah ni ?

" Haish . Boleh bengkak jari aku . Macam takde orang je " Kaki aku terjengket ii sebab nak intai punya pasal .

Tak dosa kan ? Niat aku cuma nak tengok ada orang ke tak .

" Eh ? Dah lah tuh . Boleh rosak bell rumah ni kang " Kata seorang makcik dalam lingkungan 50 an .

" Er .. Ehehehe " Aku garu leher yang tak gatal .

" Cari siapa ? Dah malam pulak ni " Tanya dia . Soalan apa ni macey . Mahu cari boypren saia la .

" Sa .. ya nak .. cari kawan saya . EHEHE " Kantoi gelak fake .

" Ouhh . Ini lah kawannya . Mak ayah dia takde . Pergi Australia " Pelik . Kemana si setan ni pergi ?

" Err ... Kawan saya ma .. na ? " Aku dah rasa betul betul pelik .

" OUU .. Maksud anak ni anak dia ke ? " Aku dah mula tepuk dahi .

Yelaa . Macey .. Mak ayah dialah yang hasilkan boypren saya .

" Y a . M a k c i k " Aku pun dah naik bebal .

" Dia ada tinggalkan sepucuk surat untuk kamu . Nah " Dia menghulurkan sepucuk surat . Surat tuh bertukar tangan dengan aku .

" Rumah ni dah takde orang . Rumah ni pun tak lama lagi akan disewa " Makcik tuh memandang rumah tuh .

Aku pulak dah mula genggam kuat ii surat tuh . Sakitnya hati aku .

" Terima kasih makcik " Aku menunduk hormat dan melangkah pergi .

" Sama sama "

Aku berlari sampai aku pergi ke taman permainan . Aku mula duduk dibuaian .

Aku bukak sepucuk surat tuh . Tanpa aku sedar aku air mata aku keluar .

' 1 . Jaga diri elok elok
2 . Jangan curang
3 . Jangan lupa makan dan minum
4 . Jangan menangis
5 . Aku pergi sekejap je
6 . Tak lama pun
7. Saranghaeyo
8 . Joahaeyo
9 . Bogoshipda
10 . Annyeong '

Tak .. Kau tipu .. Dahla tulis dalam point . Tak ikhlas kau ni .

Aku menangis kuat kuat . Hanya lampu jalan dan suasana malam je tahu yang aku ni nangis . Aku menepuk dada aku berkali kali .

Sakit tuh tak boleh nak cerita . Aku rasa nak pukul Jungkook je sekarang ni . Tolonglah ni semua tipu .

Apa masalah dia ? Padahal semalam elok je dengan aku . Ke acah main merajuk merajuk semalam . Itu gurauan je la .

" Kau ni .. Sampai hati ! "

" Kau ni macam tak layak hidup ! "

" Jungkook jahat ! "

" Pergi tak cakap pun ! "

Penat aku jerit . Sakit tekak pulak . Aku menangis secara menjerit sekuat kuatnya . Bukan ada orang pun .

Aku nak lepaskan geram dengan menjerit . Puas kot .

Getback一Jjk ✔️Where stories live. Discover now