Dbajmy o środowisko

37 11 3
                                    

Siemaneczko wszystkim! 😇😁

Dzisiaj chciałbym poruszyć temat ochrony środowiska na naszej planecie.

Jak wiemy z roku na rok stan środowiska znacznie się pogarsza, dlatego jak najszybciej powinniśmy zacząć o nie dbać.
Wiecie kto jest głównym szkodnikiem przyrody? Nie ? To właśnie my ! My je zanieczyszczamy i niszczymy , może większość z nas nie zdają sobie z tego sprawy, ale to prawda.
Więc prosze was, nie zachowujmy się lekkomyślnie. Czy musimy wyrzucać byle gdzie papiereki po batonach czy po chipsach? Czy naprawde tak trudno jest nam wyciągnąć rękę do kosza na śmieci? Nie czyńmy naszej planety jednym wielkim wysypiskiem! Zwykła plastikowa butelka rozkłada się ponad 100 lat! Wszystkie produkty, które powstają w skutek rozłożenia się danego przedmiotu wchłaniane są w glebę. W ten sposób szkodzimy naturalnej faunie i florze. Później na takim miejscu posadzimy warzywa. Spożyjemy je w największym spokoju, że są one zdrowe i ekologiczne. Ale tak na prawdę nafaszerowaliśmy je trucizną. 
Czy wiecie żę to własnie dzięki drzewom, krzewom i roślinom nasz świat jest piękniejszy i weselszy. Zieleń zaś to kolor nadziei, który pobudza do życia i napełnia nas radością. Niestety prawie każdy przechodzi obojętnie przy niszczonych drzewach czy porozrzucanych śmieciach.
Szanujmy drzewa ! To one utrzymują nas przy życiu. Większość z was pewnie nie zdaje sobie z tego sprawy ale drzewa i rosliny wytwarzają tlen, jakże potrzebny ludziom do oddychania ! 
Spaliny, ogniska bezmyślnie rozpalane w lasach, łamanie gałęzi, deptanie traw - przez te wszystkie, pozornie nie groźne zachowania niszczymy przyrodę. A przecież cóż jest piękniejszego niż wysokie drzewa. Zauważmy, że papier wytwarza się między innymi z celulozy zawartej w drzewach. Produkcja papieru pochłania ogromne obszary lasów a także energię. Pomyślmy, ile drzew uchronimy, odnosząc do skupu makulaturę lub wyrzucając papierowe śmieci do odpowiednio oznakowanych pojemników. W naszym kraju już na większości osiedli są osobne kontenery do segregowania odpadków, warto z nich korzystać!
Nawet nie wiesz jak by to pomogło. Dzięki segregowaniu śmieci można odpadki ponownie wykorzystać i tym samym nie będą pojawiać się nowe śmieci. 
Nie myślmy tylko o sobie myśmlmy też o innych
Obecnie mamy XXI wiek. Rozwój techniki pozwala na wiele możliwości. Korzystajmy z tego! W dużych miastach, przy bezwietrznej pogodzie tworzy się nad ziemią smog. To mieszanina mgły, spalin samochodowych oraz gazów wydobywających się z fabryk, która staje się poważnym zagrożeniem dla naszego zdrowia. Wiele ludzi zapada w ciężkie choroby dróg oddechowych, serca, nowotwory, ponieważ rocznie do atmosfery przenikają miliony ton tych szkodliwych substancji. Nie chcemy dalej zatruwać naszych organizmów! Montujmy katalizatory, które zmniejszają ilość trujących gazów zawartych w spalinach. Doradźmy szefom fabryk, by zakładali na kominach filtry ograniczające wpuszczanie do atmosfery szkodliwych pyłów, Czy ludzie nie mogą do pracy lub szkoły przejść się spacerkiem lub jechać rowerem zamiast samochodem , dzięki temu powietrze byłoby czystsz. 
Ciągły wzrost temperatury na Ziemi jest spowodowany efektem cieplarnianym. Przez to lodowce na biegunach topnieją i podnosi się poziom mórz i oceanów. Później może to powodować zatopienia dużych obszarów, na których mieszkają ludzie i zwierzęta. Kwaśne deszcze także są spowodowane zanieczyszczoną Ziemią. Deszcze te niszczą pola uprawne, lasy, zanieczyszczają zbiorniki z wodą pitną. Poprzez zanieczyszczenia i szkodliwe gazy narusza się struktura ozonowa, która chroni naszą planetę przed nadmiernym promieniowaniem ultrafioletowym. Już od jakiegoś czasu w strefie ozonowej powstają dziury, przez które przechodzi nadmiar promieniowania i powoduje to choroby skóry.
Najważniejsze, aby ludzie uświadomili sobie, że Ziemia nie jest „nieśmiertelna” i kiedyś może „umrzeć” przez głupotę jej mieszkańców. 
Jeśli będziemy dalej postępować tak lekkomyślnie wobec naszej planety, to zaczną znikać lasy, łąki, pola, czyste jeziora i przede wszystkim zacznie brakować nam tlenu, bez którego nie będziemy mogli dalej przebywać na Ziemi.
Więc zadam wam to pytanie: Czy chcecie mieszkać w świecie bez roślin, zwierząt, bez pięknych zachodów słońca, bez możliwości położenia się na czystej i zielonej trawie? Czy chcecie oglądać wieczorami odległe gwiazdy, kąpać się w czystym jeziorze i wypoczywać na łonie natury?
Jeśli tak to nasz stosunek do ochrony przyrody nie powinien być obojętny bo los Ziemi leży w naszych rękach.

Mam nadzieję, że udało mi się przekonać was, że dbanie o środowisko jest bardzo ważne.
Proszę, przemyślcie tę sprawę.

Pozdrawiam i hejo! 😇😁

My world | Mój świat Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz