Ravenclaw

1.7K 68 54
                                    

Op de foto hier boven zie je Rowan. Dat is ook het haar en de oogkleur wat ze bijna altijd kiest. Ze is Transformagiër, dus kan ze alles zelf kiezen, maar zo vind ze het het fijnst.

Als ik de Ravenclaw toren binnen loop komen er twee meisjes op me afrennen. "Jij bent Rowan toch? Ik ben Kim en dit is Romy, heb je zin in het jaar?"zegt het meisje met kort bruin haar. Het andere meisje, die blijkbaar Romy heet heeft lang zwart haar.

"Ja, ik ben inderdaad Rowan. Leuk jullie te ontmoeten,"zeg ik. "Ik begeleid je wel naar onze kamer," zegt Kim en we lopen met zijn drieën de trap op.

Kim gooit een deur open, daarachter bevind zich een gezellige ronde kamer. In de kamer staan vier hemelbedden. Op een van de hemelbedden zit een meisje met een blonde knot in haar haar. "Hallo Rowan, ik ben Lotta. Dit is jou bed," Lotta wijst naar het bed naast haar.

Naast mijn nieuwe bed staat al mijn hutkoffer. "Thanks Lotta," zeg ik met een grijns en ik plof neer op mijn bed. "Morgen hebben we als eerste Transfigurations," zegt Kim. Romy heeft tot nu toe nog helemaal niks gezegt, ik vraag me af of ze überhaupt kan praten.

"Met Gryffindor," zegt Kim en ze kijkt verder op het blaadje "dit jaar hebben we heel veel lessen met Gryffindor, arme Huffelphuf die hebben dat super veel lessen met Slytherin," ik ben blij dat we veel lessen hebben met Gryffindor, dat betekend dat ik veel lessen heb met mijn vrienden.

De volgende morgen verander ik mijn haar in lang donkerblauw golvend haar, ik vond de kleur wel passen bij mijn uniform. "Je bent een Transformagiër?"vraagt Kim jaloers. Ik knik instemmend.

Als we aankomen bij ons lokaal zie ik de marauders en Lily al staan. Ik zeg gedag tegen Kim, Lotta en Romy en loop naar ze toe. "Hoi Remus," zeg ik en ik tik op zijn schouder. "Kijk eens wie hier is," zegt hij vrolijk.
"Cool haar," zegt James.

"Zou je vanavond misschien op bezoek willen komen?"vraagt Sirius. "Lijkt me leuk! Als de rest het ook wil teminste," zeg ik. "Natuurlijk vinden wij dat leuk. Zien we je dan om zes uur bij onze leerlingenkamer?" Lily kijkt me vrolijk aan.

"Ik weet niet of het zo'n goed idee is eigenlijk," zegt Peter, iedereen kijkt hem stomverbaasd aan. "En hoezo niet, wormtail?"vraagt James een beetje bozig. "Nou ze is nog steeds een Ravenclaw," ik kan niks zeggen van verbazing, word ik er nou uitgeschopt omdat ik in een andere afdeling zit? Sirius kan wel wat zeggen:"als je er niet tegen kan ga je maar lekker in de Slytherin kerkers zitten vanavond."

De deur van het lokaal gaat open en iedereen loopt naar binnen. Als ik aan een tafeltje zit komt Sirius naast me zitten.

"Hey, Samsons. Let maar niet op wormtail hij is gewoon jaloers dat ik wel een leuk meisje heb en hij niet," ik kan een lach niet onderdrukken. "Black, Samsons. Houd jullie mond in mijn les," zegt Professor McGonagall.

"Ja, Minnie,"fluistert Sirius, ik lach, waardoor ook Sirius moet lachen. "Minne?"fluister ik lachend. "Ja, ze heet Minerva. Minnie dus," zegt Sirius. "Black ga maar naast mij zitten," zegt professor McGonagall. "Dat lijkt me enig, Minnie," ik schater het uit. Ik hoor dat ook James, Lily en Remus lachen.

''Als jullie nu niet stil zijn trek ik voor jullie allemaal 10 punten af, dat geld ook voor mevrouw Evans en de meneren Lupin en Potter,'' zegt professor McGonnagal. De rest van de les houd ik mijn lippen stijf op elkaar, bang om weer in lachen uit te barsten.

"Eindelijk mogen we eten,'' juicht James. "Ik heb nu wel zin in pannenkoeken,'' zegt Lily. ''Ik heb wel zin in chocola," zegt Remus, hij moet al watertanden bij het idee. "Jij hebt altijd zin in chocola, Moony,'' zegt Sirius en hij slaat op Remus' schouder. "Dat is waar,'' geeft hij toe.

De andere nemen plaats aan de Gryfinddor tafel en ik wil doorlopen naar de Ravenclaw tafel, maar ik word tegen gehouden door Sirius. ''Kom bij ons zitten,'' ''Nee, sorry. Ik ga nu even aan de Ravenclaw tafel zitten,'' ''Please,'' Sirius zet Bambi ogen op en laat zijn onderlip trillen. Ik lach, maar loop toch naar de Ravenclaw tafel. Achter me hoor ik Sirius nog zeggen: "Waarom werkt het niet bij haar? Het werkt altijd,''

Ik ga naast Kim zitten die druk een verhaal aan het vertellen is. Ze zwiert fanatiek rond met haar broodje. ''Hey, Rowan,'' zegt Lotta als ze me ziet. "We hebben het over Quidditch,'' zegt Kim. "Leuk, ik hou van Quidditch,'' zeg ik enthousiast. ''Echt? Ik ben cheaser in ons team en Lotta Keeper,'' zegt Kim. "Mij lijkt het ook wel leuk om Cheaser te zijn, vroeger speelde ik altijd met mijn broer, maar hij woont nu op zichzelf, maar ik was altijd Cheaser," zeg ik.

'' Vertel is wat meer over je familie," zegt Lotta en ze gaat wat comfortabeler zitten. ''Ik heb een broer, Jeroen en hij is nu tweeëntwintig. Mijn moeder gaf ons altijd les, Jeroen heeft nooit op school gezeten, maar omdat mijn moeder niet zoveel tijd meer heeft moest ik dit jaar naar Hogwarts. Mijn vader is een muggle, dus toen Jeroen op zijn elfde zijn Hogwartsbrief kreeg moest mijn moeder hem heel wat uitleggen. Gelukkig bleef mijn vader bij mijn moeder, maar omdat hij zo geschrokken was heeft mijn moeder besloten ons thuis les te geven,'' leg ik uit. ''Je moeder heeft het dus al die tijd voor je vader verborgen gehouden,'' vraagt Kim, ik knik.

''Hoorde ik nou dat je vader een muggle is?'' hoor ik opeens iemand zeggen. Als ik me omdraai zie ik een jongen met lichtblond haar en een spits gezicht staan. Achter hem staan twee meisjes en een jongen. "Lucius Malfoy, Rodolphus Lestrange en Bellatrix en Narcissa Black,'' fluistert Kim " Slytherin, " voegt ze er aan toe. ''Ja, hoezo?'' ik kijk Malfoy strak aan. "Ben je een mudblood?" vraagt hij met een lijzige stem. "Nee, jij?'' vraag ik, Kim doet haar best niet te lachen. "Hey, Malfoy. Laat haar met rust," hoor ik opeens een stem zeggen. Sirius, Remus, James, Peter en Lily staan naast de tafel. Ook staat er een meisje van de Slytherin tafel op. ''Bella, Cissy kom,'' zegt het meisje en ze trekt haar duidelijk zichtbare zussen mee. "Andromeda, vriendin van Ted Tonks uit Hufflepuff," brengt Kim me weer op de hoogte ''Bellatrix, Narcissa en Andromeda zijn trouwens ook de nichten van hem,'' zegt ze en ze wijst naar Sirius. Lucius en Rodolphus zijn ondertussen ook weer terug naar hun afdelingstafel en ik zie dat Andromeda aan het praten is met een jongen aan de Hufflepuff tafel.

"Bedankt voor het op de hoogte brengen,'' zeg ik tegen Kim, ze knikt en begint weer aan haar broodje te sabbelen. "Al je familie leden zitten in Slytherin,'' zeg ik tegen Sirius. "Inderdaad, ik ben ook van ons familie tapijt gebrand, omdat ik in Gryffindor zit. Ook Andromeda is verbannen om haar relatie met Ted. Hij is namelijk dreuzelgeborene ,'' legt hij uit. "Sirius, we moeten naar de les,'' zegt Remus. Overal staan mensen op om naar hun les te gaan. Ik pak mijn tas om op weg te gaan naar potions, een les die we jammer genoeg hebben met Slytherin.

New Girl ~Marauders Fanfictie~ ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu