the worst day ever

939 56 23
                                    

Zoals jullie merken maak ik wat tijdsprongen. Dat ga ik nu ook doen, want in verband met Azkaban moet dat wel. Ik haal nu gewoon belangrijke stukjes uit het verhaal en die beschrijf ik.

Vier jaar later

Een vier jaar oude Lana zit op de nek van Sirius. Sirius rent door het huis heen en Lana kraait van plezier. Ik kijk van een afstandje toe.

Door de jaren heen begon Lana veel meer op Sirius te lijken. Qua uiterlijk en karakter, natuurlijk lijkt ze ook wel op mij, haar moeder, maar meer op haar vader.

"Sirius, we moeten over een kwartiertje bij James en Lily zijn," zeg ik. Sirius zet Lana neer op de bank en helpt haar met haar jas. Sirius pakt mijn ene hand vast en Lana, die al weet wat we gaan doen, pakt mijn andere hand vast. We verschijnselen naar het huis van Lily en James.

Ik bel aan en Lily doet open. "Rowan!" Gilt ze en we knuffelen elkaar hevig. Ook James en Sirius knuffelen en daarna Sirius en Remus. "Moony, Moony," lacht Lana en ze reikt met haar handjes omhoog, Remus moet lachen en tilt Lana op.

"Hoe gaat het met de kleine Harry?"vraag ik terwijl ik mijn jas ophang. "Goed hij is een schatje en heeft al behoorlijk wat haar voor een één jarig jochie," zegt Lily. Even later komt James binnen met kopjes thee en koekjes. Lana gaat met haar handje door de tralies van de box van Harry. Harry zelf pakt het handje van Lana vast.

Om een uur of acht vertrekken Sirius, Lana en ik naar huis. Ook Remus gaat naar zijn eigen plekkie.  Thuis leggen we Lana in haar bedje.

"Ik ben Lana's knuffel vergeten bij James," zegt Sirius. "We halen hem wel even op," zeg ik en we gaan met de motorfiets ernaartoe

Als we aankomen ligt alles in puin. "James?"vraagt Sirius angstig en hij rent naar binnen. Ik ren achter hem aan, op de trap, daar ligt hij. James, dood. Sirius barst in tranen uit. We rennen verder naar boven waar we tegen een persoon aanbotsten.

Hagrid torend hoog boven ons uit, in zijn armen ligt Harry. Zonder na te denken zegt Sirius dat hij onze motorfiets mag.

We rennen verder naar boven en vinden Lily. Lily ligt naast het bedje van Harry, ook dood. Ik val huilend in de armen van Sirius, ook hij is in tranen. We verschijnselen naar huis.

"Mama? Papa?"Lana kruipt bij ons op de bank als ze ziet dat we huilen. "Wat is er?"vraagt ze. "Het komt allemaal goed,"fluister ik terwijl ik over haar hoofdje aai "het komt allemaal goed,"

De volgende dag staat Sirius al vroeg op. "Die kut rat!"schreeuwt hij de hele tijd door het huis. "Sirius? Wat bedoel je?"vraag ik. "We hebben Peter uiteindelijk sleutelbewaarder gemaakt, hij is het, hij heeft Lily en James verraden,"zegt Sirius, ik sla mijn hand voor mijn mond. "En nu ga ik hem aangeven," zegt Sirius boos en voordat ik het weet ik hij verschijnseld.

Als Sirius na een aantal uur nog steeds niet thuis is ben ik verschrikkelijk ongerust. Dan komt er een uil naar me toe. Ik haal de brief uit de poten van de uil en open hem.

Beste mevrouw Black,

Wegens het verraad op James en Lily Potter, het doden van Peter Pettinggrew en van dertien Muggles is uw man gearresteerd. Hij is onmiddellijk door gestuurd naar Azkaban en daar zal hij de rest van zijn leven doorbrengen.

Groetjes,
Minister van toverkunst.

Ik lees de brief wel zes keer en de tranen rollen over mijn wangen. James dood, Lily dood, Sirius in Azkaban, ik kan het allemaal niet meer aan. Lana merkt dat ik in tranen ben en knuffelt me daarom. Lana, mijn dochter. We gaan elkaar door deze tijd heen trekken.

New Girl ~Marauders Fanfictie~ ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu