Its allright

1.3K 67 68
                                    


Hier boven zie je Kim, Lotta en Romy.

ls ik wakker word verander ik het blauwe haar van gisteren in bruin haar, ook neem ik de oogkleur aan die ik meestal heb. Hoe ik er nu uit zie vind ik het prettigst, waarschijnlijk zou ik er zo uitzien als ik geen Transformagiër zou zijn, dat voel ik gewoon.

Ik ben nog steeds boos op Sirius, maar aan de andere kant kan ik niet stoppen met denken aan hem. Hij is zo knap, lief en zorgzaam, maar wat hij gisteren met Severus deed kan gewoon niet. Dat is gewoon diep triest. Daarom ben ik gisteren ook niet naar de Gryffindor toren gegaan, ik hoefde hen hem even niet te zien.

Lily vertelde aan mij dat ze dat al heel lang doen. Zij zit in het zelfde dilemma als ik, maar dan met James. Alletwee de jongens proberen zichzelf zo erg te bewijzen dat het gewoon vervelend word.

Samen met Kim, Lotta en Romy loop ik naar onze tafel. "Vandaag begint Quidditch, je kunt vragen of je in het team mag," stelt Kim voor, dat lijkt me leuk, maar eerst moet ik nog bewijzen dat ik het goed kan.

"Waarschijnlijk kom je dan in de plaats van Nout, want hij is onze slechtste Chaser en Brian word trouwens ook gek van hem. Brian is onze Seaker en het hoofd van ons team," vertelt Kim. "Waarschijnlijk krijg je wel een plekje," zegt Lotta, Romy knikt instemmend.

Het is nu mijn tweede schooldag op Hogwarts en ik heb Romy nog geen woord horen spreken. "Sorry, maar mag ik iets vragen in verband met Romy," Romy knikt instemmend. "Sorry als de vraag dom of kwetsend is, maar ik heb je nog nooit horen praten. Hoezo niet?"

"Toen we haar in ons eerste jaar ontmoette was ze een even erge kwebbelkous als ik, maar toen we haar weer zagen in ons vierde jaar zei ze niks. Sindsdien heeft niemand haar ooit meer horen praten, iedereen is er aan gewend. Zelfs de leraren houden er rekening mee, maar ik ben wel benieuwd wat haar liet stoppen met praten," legt Kim me uit, omdat Romy het antwoord zelf niet kan geven.

"Wat raar, was het niet dat ze in haar derde jaar al last had van haar stem ofzo?"vraag ik. Lotta en Kim schudden hun hoofd. "In de trein praatte ze nog, maar zodra ze in Hogwarts kwam stopte ze met praten. We maakte ons zorgen en daarom kwamen we in de zomervakantie tussen ons vierde en vijfde jaar vaak bij haar op bezoek, maar ze praat gewoon niet meer," zegt Lotta. Ik vind dit wel een heel raar verhaal.

Na de lessen loop ik met mijn bezem in mijn hand naar het Quidditch veld. Kim vraagt aan Brian of ik mocht proberen een plekje in het team te krijgen. Toen Brian hoorde dat ik Chaser wilde worden stemde hij meteen in, hij wil graag van Nout af.

Lotta gaat voor de ringen staan en ik probeer te scoren, ik moet ook nog een paar andere oefeningen doen. Als ik weer met beide benen op de grond sta kijkt Brian me lachend aan. "Gefeliciteerd Rowan, je hebt een plekje verdient in ons team. Nout jij zit op de bank, oftoewel je bent invaller," zegt Brian, Nout gaat chagrijnig op de koude bank zitten.

"Geweldig!"ik ben zo blij dat ik in het team zit, luid pratend loop ik met Kim en Lotta mee naar binnen. In het kasteel word ik tegen gehouden. Iemand trekt me een kast in. Gauw zeg ik 'lumos' en ik kijk recht in de grijze ogen van Sirius.

"Wat doe je?"sis ik boos. "Ik wil al de hele tijd met je praten, maar jij wilt niet. Dit was de enige manier," legt hij uit. Stiekem vind ik het wel leuk en spannend om met Sirius in een kast te zitten, die gedachte wuif ik weg.

"Praat maar," het kwam er bozer uit dan bedoeld. "Het spijt me van gisteren. We vinden het gewoon grappig, sorry als daar je alleen maar bozer maakt. Ik wil het gewoon goed maken," zegt hij. Ik knik, hij klinkt oprecht. "Het is wel al goed," zeg ik en ik glimlach naar hem.

Opeens beginnen zijn prachtige ogen te stralen. "Echt?"hij kijkt me vrolijk aan. "Echt,"verzeker ik hem. Sirius straalt helemaal, dat ziet er onwijs schattig uit.

"Dan ga ik maar weer," zeg ik en ik trek de kastdeur open. Net voordat ik wegloop druk ik een kus op zijn wang. Langzaam wrijft Sirius over zijn wang, waardoor ik moet glimlachen. Dan ren ik weg.

Ik ga naast Romy zitten en werk mijn eten naar binnen. "Het is nu alweer avond," zucht Lotta "de tijd gaat zo snel," ik knik, op Hogwarts gaat alles sneller dan normaal. Het is ook zo leuk hier.

"Is het eten lekker?" Vraagt Kim aan Romy, Romy knikt vrolijk. "Ik weet misschien hoe we haar weer kunnen laten praten," ik spring overeind "kom mee," en ik trek de drie meiden mee naar onze slaapkamer. "Waarschijnlijk hebben jullie het al geprobeert, maar toch," zeg ik.

"Wat gaan we doen?"vraagt Kim nieuwsgierig. "Kom maar mee," ik trek Lotta en Kim mee naar een hoekje en begin met ze te fluisteren. Romy probeert zoals ik al gehoopt had mee te luisteren, maar ik zorg er voor dat ze niks hoort. "Ik haat Romy," zeg ik dan harder. "Inderdaad, ik mag ook niet," zegt Kim.

Ik had gehoopt dat Romy iets bozigs zou zeggen, maar ze kijkt alleen maar vedrietig naar beneden. "Sorry, dat meende we niet," zeg ik. Kim gaat naast haar zitten op het bed. "Kun je misschien opschrijven waarom je niet meer praat?" Vraagt Lotta, dat is slim.

Ik pak een papiertje en een pen en leg die voor Romy neer. Romy schrijft iets op: ' Ik weet niet waarom, opeens kon ik niet meer praten. Ik heb er maar mee leren leven,' "ze schrijft precies hetzelfde als altijd," zegt Kim teleurgestelt. "Misschien vinden we wat in de bibliotheek," stel ik voor. "Die hebben we natuurlijk al onderzocht," zegt Lotta. "Maar niet in de verboden sessie,"

New Girl ~Marauders Fanfictie~ ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu