Secretus

1.4K 76 25
                                    

Weer een hoofdstuk! Ik had geen zin om jullie te laten wachten, dus hier is ie.

Romy en Lotta gaan naast elkaar zitten bij Potions en Kim en ik willen samen zitten. Jammer genoeg kan dat niet, want daar is geen plek meer voor. Kim gaat naast Brian, een jongen die ook in Ravenclaw zit zitten. Er is nog maar één plekje over voor mij. Ik neem plaats naast een jongen met vettig zwart haar.

"Hai, ik ben Rowan Samsons," zeg ik en ik steek mijn hand uit. De Slytherin jongen neemt de hand aan: "Severus Snape," "hallo, Severus," zeg ik vrolijk, Severus glimlacht ook.

"Ben je goed in potions?"vraagt hij. "Valt wel mee. Ik ben geen ster, maar ook niet slecht ofzo,"zeg ik eerlijk. Severus is wel goed in potions, hij helpt me heel goed. Door hem heb ik mijn toverdrank niet verpest, samen lopen we naar buiten.

"Iedereen zegt dat Slytherin slecht is enzo, maar ik vind jou aardig," geef ik toe, daar moet Severus om lachen. "Ja, inderdaad. Het is ook gewoon een afdeling," zegt hij. Lily komt aanlopen "hey, Severus. Ik zie dat je Rowan hebt ontmoet," zegt ze vrolijk. "Zijn jullie vrienden?" Severus en Lily knikken. "Te gek," ik sla mijn armen om hen heen en zo lopen we verder. Dan zie ik de marauders lopen.

"Hoi jongens!"roep ik en ik zwaai naar ze. "Rowan, dat had je niet moeten doen," zucht Lily. Ik kijk haar verbaast aan, maar ik snap al vrij snel waarom.

"Hey, Secretus!"roept James. Severus kijkt Lily en mij een beetje smekend aan. "Secretus?" Ik kijk James verbaast aan. "Ja, dat is de bijnaam voor ons sukkeltje hier," lacht Sirius.

Remus en Peter houden zich op de achtergrond. Nou ja beter gezegt, Peter zegt niks, maar lacht alleen en Remus is aan het lezen. "Sukkeltje?" Ik kijk nu rechtreeks naar Sirius. Ik volg het niet helemaal, ik dacht dat ze aardig waren.

James laat Severus in de lucht zweven en telkens als hij iets wilt zeggen komen er bellen uit zijn mond. "Stop James stop!"roept Lily en James laat Severus op de grond vallen. Severus rent als een angstige haas weg.

"Jij bent echt een vieze vuile pester! Ik dacht dat je veranderd was, niet dus!"roept Lily, ze is duidelijk boos op James. Lily rent achter Severus aan en laat James een beetje verdrietig achter.

"Het was wel grappig, " zegt Sirius en hij slaat opbeurend op James' schouder. "Grappig?!"ik kijk Sirius woest aan, Sirius kijkt verbaast terug "wat dacht je wel niet?!" ik draai me om en ren Severus en Lily achterna. Ik hoor Sirius mijn naam nog roepen, maar ik blijf boos doorlopen. Wat denken die sukkels wel?

Pov Sirius
Ik kan alleen maar denken aan Rowan, ze is zo mooi. De eerste keer dat ik haar zag viel ik meteen voor haar. Ze is Transformagiër, dat vind ik onwijs cool.

Als ik met James, Peter en Remus over het gras loop. Hoor ik haar stem ons roepen. Meteen lopen we ernaartoe. Dan zie ik dat ze met die vieze Secretus en Lily aan het lopen is.

"Hey, Secretus," roept James. "Secretus?" Rowan kijkt James vragend aan. Ik beantwoord haar vraag lachend :" Ja dat is de bijnaam voor ons sukkeltje hier,"

"Sukkeltje?" Rowan kijkt me vragend, maar ook een beetje boos aan. Wacht maar. Wat we nu gaan doen laat haar zowieso lachen. Ik kijk naar James die snapt wat ik bedoel.

Hij laat Secretus in de lucht vliegen, het geniaalste is nog dat als hij wilt praten er zeepbellen uit zijn bek komen. Rowan lijkt het niet grappig te vinden, net als Lily.

"Stop James stop!"roept Lily en James laat Secretus meteen vallen, hij luistert altijd naar Lily. Hij is smoorverliefd op haar. Secretus rent weg, nu begint Lily boos te schreeuwen naar James. " Jij bent echt een vieze vuile pester! Ik dacht dat je veranderd was, niet dus!" Roept ze, vervolgens rent ze achter die vieze klier aan.

James kijkt haar verdrietig na. "Het was wel grappig," zeg ik en ik klop opbeurend op zijn schouder. "Grappig?!"ik schrik van de boosheid van Rowan. "Wat dacht je wel niet!!" Roept ze kwaad naar me en ze loopt weg.

"Rowan!"roep ik nog, maar ze negeert me. Ik heb haar boos gemaakt, dat had ik niet willen doen. Wat ben ik ook een sukkel.

"Blijkbaar heeft Snape dus wel een goed smaak," zegt Remus. James en ik kijken hem verbaast aan. "Hij is bevriend met de meisjes waar jullie verliefd op zijn," zegt Remus, ik weet niet wat ik daarop moet zeggen.

De rest van de dag negeert Rowan me volkomen. Telkens als ik haar wil spreken loopt ze weg. Dan zie ik haar alleen in de gang staan. Deze kans laat ik niet voorbij gaan.

"Rowan?"ik tik op haar schouder. Rowan kijkt me norsig aan, wat is ze knap! Zelfs als ze zo norsig kijkt is ze knap. "Ik kan je niet spreken, ik moet naar de Ravenclaw toren," zegt ze en ze wilt weglopen, maar ik trek haar terug.

"Rowan, kan ik je alsjeblieft spreken?"nu kijkt Rowan me echt boos aan. "Ik zei toch dat ik moet gaan? Laat me met rust, Black," met die woorden draait ze zich om en beent weg.

Het feit dat ze me hij mijn achternaam noemde zegt niet veel goeds. Misschien heb ik het helemaal verkloot bij haar. Ik wil haar niet kwijt raken, ik ga het goed maken. Maar hoe?

New Girl ~Marauders Fanfictie~ ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu