Luku 6

145 10 0
                                    

Viikon kuluttua Bella, Erik, Marlon ja Ranya olivat keränneet kokoon puuttuvat kuusi nuorta. He kaikki olivat Pearlin linnoista ja käsityöläiskylistä. Kun kaikki olivat ehtineet kotiutua Lohikäärmekartanoon, Seth ja Silver alkoivat käyttäytyä omituisesti. Ne eivät kuningattarien kanssa liikahtaneetkaan luolasta jossa munat olivat, jolloin Rani, joka oli huolestunut lohikäärmeiden käytöksestä lähetti Felesin kertomaan Bellalle ja muille. Feles oli kasvanut Silvaslinnassa ja oli kyseisen linnan valtiaan nuorin poika. Hänellä oli vaaleat hiukset ja hyvin siniset silmät. Hän oli myös vikkeläjalkainen.

Ranya ja muut olivat keittiössä kun Feles ryntäsi sinne ja oli törmätä pöytään.

- Rauhallisesti Feles! Ranya huudahti väistäen poikaa.

Hänellä oli kädessään keittiöveitsi, sillä hän oli juuri ollut pilkkomassa juureksia.

- Lohikäärmeet... Feles henkäisi koettaen tasata hengitystään.

- Mitä heistä? Erik kysyi rypistäen huolestuneena otsaansa.

- Ne käyttäytyvät... Oudosti. Rani lähetti... Hakemaan teitä. Feles selitti yhä hengästyneenä.

Bellan katse muuttui hetkeksi etäiseksi, ja hetken kuluttua hän huudahti:

- Se yli iso andan typerys! Miksei se voinut kertoa!?

Ranya kalpeni kuullessaan Bellan huudahduksen ja ryntäsi käytävään muiden seuratessa.  Luolan suulla Rani oli muiden nuorten kanssa heitä vastassa.

- Selittäkää te heille! Bella henkäisi Erikille ja Marlonille ennen kuin pyyhälsi Ranyan kanssa luolaan jossa lohikäärmeet liikkuivat levottomina.

Kun Ranya ja Bella ilmestyivät luolaan jossa lohikäärmeet olivat, Seth ja Silver kohosivat siivilleen ja  lehahtivat läheiselle kallionkielekkeelle. Myös Lorelei ja Fir rauhoittuivat kumppaniensa saapuessa. Bella ja Ranya vilkaisivat ihmeissään toisiaan, ja kohauttivat harteitaan. Juuri sillä hetkellä Erik ja Marlon johdattivat nuoret luolaan.

- Muistakaa kuunnella sisintänne tarkasti. Erik muistutti nuoria.

- Vain yksi muna tuntuu teille jokaiselle omalta, sillä poikaset kurkottavat ajatuksiensa avulla ulos munastaan löytääkseen oman kumppaninsa.

Nuoret lähestyivät varoen munia Lorelein ja Firin katsellessa heitä hyväksyvinä. Jokainen nuorista kuuli mielensä perimmäisessä sopukassa hiljaista kuiskintaa joka vahvistui sitä mukaan kun he lähestyivät munia. Tessa saapui munien luokse ensimmäisenä, ja kumartui koskettamaan munaa, jossa oli heikko punainen hohde. Kun hänen sormensa koskettivat munan kuorta, se pirstoutui palasiksi. Munansirpaleiden keskeltä kellahti esiin punainen lohikäärme, joka kömpi Tessan syliin ynisten mielihyvästä löydettyään kumppaninsa. Tessa nosti poikasen käsivarsilleen ja siirtyi syrjemmälle antaakseen muille tilaa. Osa nuorista empi pidempään munien äärellä ennen kuin uskaltautuivat luottamaan ääneen sisällään ja koskettamaan munaansa. Muutamat olivat taas varmoja kumppaninsa munasta ja koskettivat empimättä munaa. Tessa seurasi kuinka takojien kylästä kotoisin oleva Dina ja Tasankolinnasta oleva Iraida saivat kumppaneikseen lohikäärmekuningattaret. Saarilinnan Marjorie sai sinisen poikasen, Rani vihreän, Forestlinnan Ged sai myös vihreän poikasen, Rannikkolinnan parantaja Darja sai punaisen poikasen, Kuten myös Kaya. Feles sai sinisen poikasen, Eudokia sai punaisen, kuten myös Koraddinlinnasta kotoisin oleva Urban. 

Munien kuoriuduttua elämä kartanossa asettui omiin uomiinsa, ja rauha laskeutui huoneisiin ja luoliin. Poikaset ja nuoret kasvoivat ja kaikki olivat tyytyväisiä oloonsa. Rani etsi kirjastosta vanhoja taruja muinaisista puolustajista jotta he tietäisivät miksi puolustajat olivat jälleen palanneet Pearliin. Tessa vietti myös aikaansa kirjastossa etsien vanhoja lauluja. Eräänä päivänä hänen käteensä sattui kuitenkin täysin toisenlainen kirja.

- Rani, oletko nähnyt tämän? Tessa kysyi kääntyen katsomaan nojatuolissa lukevaa Rania kohottaen juuri hyllystä löytämäänsä kirjaa.

- Kansi ei ainakaan näytä tutulta. Rani vastasi kohotettuaan katseensa lukemastaan kirjasta.

- Muistaisit kyllä, sillä tätä ei ole kirjoitettu millään tuntemallani kielellä. Tessa vastasi mennen Ranin luokse ja ojentaen kirjan tälle.

Rani käänteli sitä ihmeissään kädessään ennen kuin avasi kirjan. Sivuilla olevat sanat olivat hänelle täysin tuntemattomia.

- Minäkään en tunnista kieltä. hän joutui myöntämään vastahakoisesti.

- Minulla on kuitenkin tunne että tämä on tärkeää.

Tessa oli mennyt takaisin kirjahyllyn luokse ja silmäili kirjojen selkämyksiä löytääkseen lisää samanlaisia kirjoja. Hetken kuluttua hän poimikin kolme muuta kirjaa hyllystä.

- Muinaisen kielen sanakirja. Tessa luki yhden kirjan kannesta ääneen ihmeissään.

Kiireesti hän avasi kirjan ja selasi sitä työnnetyään kaksi muuta kirjaa kainaloonsa. Sitten hän tuli Ranin vierelle joka piteli edelleen kirjaa auki kädessään. Tessa poimi kirjasta muutaman sanan ja etsi niiden merkityksen sanakirjasta toivoen löytäneensä oikean sanakirjan.

- Tämä se on! hän huudahti riemuissaan ja sieppasi kirjan Ranilta.

- Ja mikähän se mahtaa olla? Rani kysyi kuivasti nojaten taaksepäin tuolissaan Tessan mennessä pöydän luokse ja levittäessä kirjat sille.

- Tässä sanotaan että muinainen kieli on kieli, jonka lohikäärmeet opettivat puolustajille. Tessa selitti selailtuaan hetken sanakirjaa kääntääkseen kirjan tekstin.

- Kerrotaanko siinä miksi lohikäärmeet opettivat sen puolustajille? Rani kysyi innostuen.

Tessa selasi kuumeisesti kirjoja, ja lopulta hän kääntyi katsomaan kirjaston tulisijaa, jossa oli halkoja valmiina odottamassa sytyttämistä.

- Tämän takia. Tessa vastasi katsahtaen Rania pikaisesti ennen kuin käänsi katseensa takaisin tulisijaan ja keskittyi.

Rani oli juuri tivaamassa mitä Tessa tarkoitti kun tämä liikautti kätteensä tulisijaa kohden kulmat keskittyneesti kurtussa. Samalla hän lausui sanan jota Rani ei ymmärtänyt.

- Flaer! 

Puupino tulisijassa savusi hetken, ennen kuin puiden lomasta leimahti pikkuinen liekki joka sytytti puut. Rani tuijotti itsestään syttynyttä tulta ällistyneenä.

- Mitä ihmettä...?

- Muinaisella kielellä voi tehdä loitsuja. Tessa ilmoitti riemuissaan kääntyen katsomaan Rania. Sitten hän vilkaisi kituliaasti palavia puita.

- Tosin se vaatii harjoittelua. hän totesi kulmiaan kurtistaen.

LohikäärmepuolustajatWhere stories live. Discover now