Kaksi vuotta kului rauhallisesti, mutta eräänä päivänä Silvaslinnasta saapui sanansaattaja, jolla ei ollut hyviä uutisia tuomisinaan... Ranya ja Bella ottivat sanansaattajan vastaan oleskeluhuoneessa, sillä Erik ja Marlon olivat Ranin ja Tessan kanssa partiolennolla.
- Huonoja uutisia, rouvat. lähetti huohotti.
Hän oli juossut koko matkan Silvasista Lohikäärmekartanolle.
- Onko jotain tapahtunut? Ranya kysyi huolestuneena ajatellen Felesiä joka oli kotoisin Silvaslinnasta.
- On. Eilen hyökkäsi Silvasin lähistöllä olevaan kylään kymmenen mustaa lohikäärmettä. Jos ne eivät olisi olleet mustia, kaikki syyttäisivät teitä. lähetti kertoi.
- Mustia? En ole koskaan kuullutkaan. Bella sanoi rypistäen kulmiaan.
- Kuinka asukkaiden kävi? Kuoliko kukaan? Ranya kysyi.
- Ei, mutta muutama sai paleltumia ja palovammoja salamoista.
- Paleltumia? Palovammoja salamoista? Bella toisti ällistyneenä.
- Totta se on. Ne eivät syösseet tulta vaan jäätä ja salamoita. lähetti vakuutti.
- Miksi ihmeessä Rani ei voi olla täällä? Bella manaili harmissaan.
- Onko jotain sattunut, Bella? Iraida kysyi tullen puutarhasta oleskeluhuoneeseen.
Hän huomasi että Bella ja Ranya vaikuttivat huolestuneilta.
- On, Iraida. Viitsisitkö lähteä etsimään Erikiä, Marlonia, Rania ja Tessaa? Haluan että he palaavat heti kotiin. Ranya pyysi.
- Totta kai. He ovat lähellä Forestlinnaa. Iraida lupautui ja kiiruhti takaisin puutarhaan kutsuen samalla kuningatartaan Felaria.
Iraidan ehtiessä hiekkakentälle Felar jo odotti häntä valmiina lähtöön. Iraida nousi Felarin selkään ja suuntasi kohti Forestlinnaa.
Suurmetsän eteläpuolella Iraida tapasi partiolennolta palaavat Erikin, Marlonin, Ranin ja Tessan.
- Mitä sinä täällä teet, Iraida? Tessa ihmetteli.
- Ranya lähetti minut hakemaan teitä, erityisesti sinua Rani. Iraida vastasi Felarin kääntyessä kotia kohti.
- Minua? Miksi? Rani kysyi ihmeissään.
- Silvaslinnasta tuli lähetti. En tiedä mitä hän kertoi Bellalle ja Ranyalle, mutta varmaa on että he huolestuivat siitä. Iraida kertoi lentäen Ranin rinnalla.
- Rani, lennä Iraidan kanssa edeltä. Kertokaa että tulemme heti perässä. Marlon määräsi.
Kun Rani ja Iraida laskeutuivat lohikäärmeluolien edustalle, oli heitä vastassa Forestlinnan valtiaan nuorin poika, musta hiuksinen Ged.
- Bella ja Ranya odottavat oleskeluhuoneessa. Ged tiedotti.
- Kiitos Ged! Iraida sanoi tarttuen Rania käsivarresta kiinni ja kiskaisten tämän mukaansa.
Iraida ja Rani juoksivat nurmikentän läpi ja oleskeluhuoneeseen vieville lasioville.
- Mitä asiaa teillä on, Ranya ja Bella? Rani kysyi astuen puutarhasta oleskeluhuoneeseen.
- Saat kohta tietää, Rani. Farath, tässä on Rani, hänen erikoisalaansa ovat tarut. Rani, Farath on Silvaslinnan lähettämä sanansaattaja. Bella esitteli.
- Hei. Rani tervehti ennen kuin kääntyi Bellan ja Ranyan puoleen.
- No, kerrotteko mistä on kyse? hän hoputti.
YOU ARE READING
Lohikäärmepuolustajat
FantasyTapahtumat sijoittuvat pienelle Pearl-nimiselle saarelle, ja päähenkilöksi nousee nuori Bella, joka pakenee järjestettyä avioliittoa. Matkallaan Bella kohtaa sinisen lohikäärmeen nimeltä Vireth, joka antaa hänelle lohikäärmemunan. Kun munasta kouriu...