Jak zapewne wiemy, kuchnię Azjatycką, a już w szczególności Koreańską cechują nieco OSTRE potrawy. Takie zaś przyspieszają metabolizm, więc jest to kolejny sekrecik, który pomaga utratę wagi i zachowanie szczupłej sylwetki przez Koreanki.Nasza kuchnia o 180 stopni różni się od Azjatyckiej, co jednak nie jest jakimś uszczerbkiem, ani powodem do smutków. To normalne, inna kultura, inne potrawy. Aby jednak choć trochę przybliżyć nam zdrowej dawki Koreańskiej kuchni wymienię dostępne dla nas powszechnie produkty, które przyspieszają przemianę materii.
🍀 Zielona herbata - zawarte w niej katechiny i teina przyspieszają metabolizm tkanki tłuszczowej poprzez zwiększenie stężenia w organizmie hormonu noradrenaliny, który odpowiedzialny jest za zwiększone wytwarzanie energii zaczerpniętej z tkanki tłuszczowej. Co więcej zaspokaja apetyt, co nie znaczy, iż należy pić tylko herbatę i nie jeść. Chyba nie chcemy efekty JOJO?
🍀 Jabłka
🍀 Papryczki chilli, pieprz cayenne - osobiście nie polecam, ponieważ może także zaszkodzić, jednak można ją minimalnie dodać do potrawy raz na jakiś czas.
🍀 Imbir
🍀 Czosnek - Zmniejsza ryzyko otyłości.
🍀 Cynamon - wspomaga pracę insuliny, która ma za zadanie obniżyć poziom cukru we krwi oraz jego właściwy metabolizm. Sprawia to, że cukier nie jest odkładany w postaci tkanki tłuszczowej. Dodatkowo obniża apetyt.
🍀 Kurkuma
🍀 Mięta pieprzowa - Sprawia, iż trawienie przechodzi bez zakłóceń.
🍀 Owoce morza i ryby morskie - Popularne w Japonii, bogate w jod i białko.
🍀 Cielęcina - co mnie jednak nie przekonuje do jej jedzenia.
🍀 Owoce cytrusowe - A najbardziej Grejpfruty. Bogate w witaminę C, która wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej.
🍀 Gorzka pomarańcza
🍀 Opuncja figowa - szczerze? Spotykałam ją tylko w niektórych herbatach, jednak skoro wspomaga metabolizm warto chociażby na łyk herbatki z opuncją. Ja uwielbiam Zieloną Herbatę Opuncja i Mango BIG ACTIVE, której zapasy regularnie uzupełniam w drogeriach Rossmann.
🍀 Mleczne produkty fermentowane (jogurt naturalny, kefir, maślanka, jogurt Grecki) - potwierdzę z własnego doświadczenia, iż zmniejszają apetyt.
🍀 Olej lniany i orzechy - Kwasy omega-3 nasilają produkcję mitochondriów, gdzie spalany jest tłuszcz, głównie pochodzący z brzucha i ud.
🍀 Oliwa z oliwek - Sprzyjają spalaniu kalorii. Można ją dodawać do sałatek lub niekiedy smażyć na oliwie zamiast oleju.
🍀 Brokuły - uwielbiam i polecam.
🍀 Płatki owsiane (nie mylmy ich z błyskawicznymi)
🍀 Mleko sojowe - i tutaj jedna z czytelniczek powinna się ucieszyć 😁 Otóż soja zawiera kwasy tłuszczowe omega 3 i 6, co zmniejsza ryzyko otyłości.
Większość owoców także przyspiesza metabolizm, więc radzę korzystać z owoców póki jeszcze trwa sezon, co więcej diety Ulzzang'ów w dużej mierze opierają się właśnie o owoce i warzywa.
A teraz częste pytanie~ Czy Kofeina wspomaga odchudzanie? Okazuje się, iż ani nie pomaga, ani nie sprawia, że tyjemy. Ma neutralne właściwości. Ja jednak nie jestem szczególnie uzależniona od kawy, jedynie raz na jakiś czas wypiję Cafe Latte w Starbucksie czy Costa Coffee.
Nie można też oczywiście zbytnio przesadzić ze spożywaniem produktów przyspieszających przemianę materii.
Jako iż miałam ograniczoną wiedzę na temat dzisiejszej pracy poniżej podaję źródła, które pomogły zaczerpnąć mi trochę informacji na temat metabolizmu.
Są to między innymi:
http://be-healthy-and-beauty.blog.pl/produkty-przyspieszajace-przemiane-materii-czyli-naturalni-wspomagacze-spalania-tluszczu/
http://polki.pl/dieta-i-fitness/odchudzanie,naturalne-produkty-przyspieszajace-spalanie-tluszczu,10412663,artykul.html
+ oczywiście własne doświadczenia
Annyonghaseyo! Jak prowadzi się wasze odżywianie i wakacyjny ruch? ⚾
CZYTASZ
NIE PŁACZ, SCHUDNIESZ! [ I wish I could be ULZZANG ]
RandomNIE PŁACZ, SCHUDNIESZ! [ I wish I could be ULZZANG] Płacząc cicho w koncie swojego slicznego pokoju nie pomożesz sobie dostrzec piękno swego ciała. Dalej! Zaczynamy~ Pomogę ci zacząć spalać tkankę tłuszczową, na której miejsce powoli pojawią się mi...