💔 5 💔

807 62 14
                                    

Nie jest to zachwycający temat, jednak bez niego się nie obejdzie. Z góry przepraszam wszystkich, których dotknęła choroba lub z innych powodów, jeśli ktoś poczuł się urażony.

W dzisiejszej części chciałabym poruszyć temat chorób na tle psychicznym, a mianowicie bulimii i anoreksji i z całego serca Was ostrzec i uczulić na te wyniszczające zdrowie okoliczności.

Zapewne nie jedna z nas próbowała już się głodzić, czy chociażby ograniczać posiłki do minimum, byle by schudnąć i przyznam, ja również do nich należę.
Był to jednak błąd, ponieważ na dłuższą metę po prostu nie da się tak funkcjonować.
Przede wszystkim nie ma co się oszukiwać, że "Och, nie zjem, schudnę". Spowoduje to tylko, że będziemy głodni i źli. To samo tyczy się wywoływania wymiotów. Nie jest przyjemnie się do tego zmuszać, zwłaszcza, że wiąże się to z tak zwanym Wilczym Głodem, czyli bulimią.

Początki anoreksji, czyli nie zjem dziś, nie zjem jutro, o udało mi się to jeszcze kolejne dwa dni. Aż tu nagle Jestem głodna, nie dam rady dłużej. I pojawia się efekt JoJo, gdyż organizm przyswojone w końcu po długim czasie jedzenie zamienia w tkankę tłuszczową, żeby zmagazynować pokarm, którego jak się spodziewa znów może nie otrzymać.

Na prawdę wiem, jak trudno wyjść później z całego bagna, tworzonego przez anoreksję czy bulimię, bo chociaż cieszę się ogromnie, że ja nie doszłam do etapu na tyle poważnego, znam parę osób, które niestety znalazły się w ProAna po uszy i rzeczywiście ciężko jest z tego wyjść. Głównie nasz tok myślenia wpływa na to, że popadamy w powyżej omawianą chorobę.

Są to na przykład sytuacje, kiedy nasz mózg podpowiada nam "Nie jedz tego! I tak jesteś już grubą świnią (...)"  Mam nadzieję, że rozumiemy o co mi chodzi. Zamiast jednak słuchać się bezmyślnego szeptu na tyłach naszej głowy powiedzmy sobie "Nie prawda, jestem piękna i schudnę, będę jeszcze piękniejsza. Ćwiczę, nie jem pączków, odżywiam się zdrowo, co jakiś przecież mogę się poczęstować dobrym kawałkiem ciacha, a że ćwiczę, moja praca przyniesie efekty."

Anoreksja szybko nie tylko wychudza ciało, pojawiają się kości bioder, obojczyki, w zasadzie wszystkie wręcz wychodzą na wierzch, ale także wyniszcza nas od środka. Może to nie najlepszy przykład, ale trochę jest jak RAK. Przez to, że nie jemy krok po kroku brak nam energii i wszystko od środka się niszczy. Zanika miesiączka, pojawia się anemia i inne choroby. Kiedy nie dostarczasz swojemu organizmowi paliwa, on zwyczajnie przestaje normalnie funkcjonować. I pojawiają się komplikacje.

Myślisz, że wystające kości i nogi jak patyczki są fajne? I do tego nieciekawe obwisłe, w zasadzie ledwo widoczne piersi? Brak pupy, tylko płaski tyłek i luźny worek w miejscu, gdzie spodnie powinny ładnie opinać się na ciele dodając tylko seksapilu. Mnie osobiście już dawno przestały się podobać wychudzone dziewczyny z LIFESTYLE PROANA na talerzu, zamiast pysznej kanapki z na przykład świeżym serkiem i pomidorem. Z resztą facet ( w moim przypadku cudowny KoreanBoy) też zapewne nie chciałby przytulać się do kupki kości zagubionej w ślicznym lazurowym swetrze.

NIE JEDZ oznacza IDŹ NA SKRÓTY. Jednak niekiedy okazuje się, że owa droga na skróty jest cała w błocie i jeszcze trudniej i dłużej się przez nią idzie. Tak więc nie radzę i z całego serduszka proszę o nie podejmowanie takich decyzji.

Jedzenie jest przyjemnością, to jego BRAK zabija.

Jeśli widzisz u siebie jakiś problem nie wahaj się, tylko powiedz o tym komuś. Możesz napisać także do mnie. Nie jestem idealnie chuda, owszem napada mnie czasem wisielczy nastrój, przez to, że moje ciało nie jest jeszcze takie, na jakie chciałabym patrzeć w lustrze, ale widzę efekty swojej pracy. A to chyba najważniejsze, prawda? Krok po kroczku uśmiech na naszych twarzach. To Twój sukces! Zobacz, sama na niego pracujesz, więc się nie załamuj i do przodu. Jeżeli jednak masz jakiś problem, czy widzisz u siebie właśnie takie objawy, że celowo i często unikasz jedzenia możesz się zwrócić do mnie o pomoc, a na pewno razem wyjedziemy z tego cało!
( I będziemy mieć PIĘKNE CIAŁO! 😁)

NIE PŁACZ, SCHUDNIESZ! [ I wish I could be ULZZANG ]Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz