Domov

61 5 0
                                    

Nedeľa 10:00

Zastavili sme s Viou pred Briarwood Caffee. Pozrel som sa na ňu a usmial som sa.
"Už je to dávno čo sme sa tu stretávali a minuli tu každý posledný dolár." Nadšene kývla hlavou ku vchodu a o chvíľku sme sedeli vnútri a objednali si kávu. Chvíľku som sa rozhliadal po pohľadoch ktoré ma prebodávali, niet divu, som tu nová tvár. V rohu stál billiardový stôl a okolo neho stáli chalani môjho veku ktorí klábosili o tom ktorá baba ich najviac rajcuje a v druhom rohu pri okne sedeli dievčatá ktoré si nevšímali rozhovor chalanov a riešili svoje nové gélové nechty. Ohlidol som sa k baru kde stál znudený čašník, ktorý pripravoval kávu. Z analyzovania okolia ma vyrušila Via ktorá ma zobrala za ruku.
"Som taká rada že si sa vrátil. Popravde ma zavolal tvoj otec aby si sa tu necítil sám keď si sem prišiel po tak dlhej dobe. Bola som celá bez seba." Mávla rukami a usmiala sa. Pousmial som sa a začal som sa hrať s obrúskom na stole. "Prihlásili sme ťa na moju školu a budeme spolužiaci." Vyhlásila nadšene no ja som tak nadšený nebol.
"Nová škola, nové trapasy." Zahundral som si popod nos.
"Neblázni." Pritiahla si k sebe presso ktoré práve priniesol čašník ktorý sa usmial zrejme aby zakryl svoj nezáujem v tvári.
"Chýba ti tvoj starý domov?" Pozdvihla obočie a pozrela sa na mňa ako keby mi videla do duše.
"Chýba mi mama, ona tam ostala. A starý domov? Som tu len pár hodín a už to tu mám nazývať novým domovom?" Uchechtol som sa a zamiešal som si nápoj z ktorého sa ešte parilo.
"Nie len som myslela že sa budeš cítiť znovu ako doma." Pohľad sa mi zamieril na chalana s tmavými vlasmi a zelenými očami ktorý práve vošiel do kaviarne v doprovode s babou a chalanom.  Prestal som počúvať Viu a sledoval som len jeho. Keď si uvedomila že som sa pre ňu vypol, obzrela sa k miestu mojej pozornosti. "To je Daniel, Lissa a Ben. Tiež chodia k nám na školu, ale sú o ročník vyššie, okrem Dannyho. Lissa je zadaná, súdim podľa pohľadu ako sa na ňu pozeráš." Usmiala sa.
"Nejdme mi o ňu.. veľa sa zmenilo o čom ani nevieš. Som gay." Zatváril som sa dosť kyslo keď som jej to oznámil a pozrel na ňu. Via mala neutrálnu tvár kým spracovávala tú informáciu a ja som sa cítil trochu v strese.
"To.. je super. Si myslím. Aspoň sa budem mať s kým rozprávať o chalanoch." Po chvílke sa usmiala a napila sa kávy.

Kecali sme hodiny, ale môj pohľad stále odbehol k chalanovi. Daniel. Toto meno sa mi vrylo do pamäte. Sem tam sa pozrel aj on k nám, ale vždy som uhol pohľadom. Kútikom oka som zahliadol že sa usmial keď sa napil. Niečo ma na ňom priťahovalo.
"Si tu pár hodín a už si sa namotal? Nový rekord?" Via sa zasmiala a štuchla ma do ruky. Rozsvietil sa mi mobil na ktorom bola správa od otca či sa bavím. Via si to všimla, povedala že si mám odpísať a ponúkla sa že skočí na bar pre colu a že sa zastaví na wc.

Otec

13:36
Bavíte sa s Viou dobre?

13:37
Jasné, kecáme a pijeme kávu.
Onedlho prídem domov.

Uzamkol som mobil a obzrel sa smerom k Danielovi, no ten akurát odchádzal a venoval mi posledný pohľad s úsmevom. Ja som mu ho opätoval a zrovna vtedy dobehla Via.
"Bojí sa že ťa navádzam na zlé chodníčky?" Usmial som sa a povrtel som hlavou.
"Bol len zvedavý či sa zabávame."
Napili sme sa coly a Via mi začala rozprávať o intrigách na škole.

Nedeľa 16:40
Vybalil som si posledné veci a otvoril okno, v izbe bola tma lebo boli závesy zatiahnuté.
"Takže ak to mám správne chápať, prišiel si do kaviarne a automaticky si sa buchol do prvého chalana čo si tu videl?" Podpichoval Jedd.
Pretočil som očami a zavrčal som.
"Nebuchol! Povedal som len že sa mi páči..."
Jedd sa zasmial a skákal po podlahe pričom sa mu natriasali jeho zajačie uši.
"Niekedy mi fakt lezieš na nervy vieš to?"
Podotkol som a hodil som sa na posteľ. Vrazil si do uší slúchatká a začal počúvať hudbu počas toho ako mi niečo Jedd začal hovoriť.

Briarwood Where stories live. Discover now