De brand

6 1 0
                                    

Simon stond voor de deur iedereen rende over Simon heen . Toen we buiten waren miste we iemand het waren Roos en Lilly ik liep naar binnen Marcus ook zo snel als maar kan rende ik naar m'n kamer en ik zag Lilly bewusteloos op de grond liggen ik sleurde haar naar buiten . Net toen we buiten waren storten het huis in Marcus was ook al buiten .

Pov Lilly
Ik werd waker met wat littekens ik voelde aan de littekens maar ze verdwenen terug door de vloek die nooit weg zou gaan op zich niet zo erg want mijn moeder was vroeger wel mooi . Maar ik weet nu wel al hoe ik er later uit zal zien .ik keek naast me ik lag in m'n hemelbed en naast me inde zetel zat iemand misschien een indringer . Ik sloeg hem op z'n neus en hij riep ; aaauw , oeps het was Daan sorry zei ik .
Lilly ik mort je iets vragen hoe kom kraan die vloek . Wel begon Lilly : toen m'n moeder in de slag om Zweinstein vocht tegen van deta gebruikte ze de speuk om een kopie van haar leven te maken . Toen ze dood ging droeg ze de kopie over aan iemand en ik weet al wie . Het moet de zoon van jeweetwel zijn en me de kopie naar mij gestuurd hebben . Helaas is er geen tegen spreuk maar ik kan er mee leven  ik vind me best mooi zo . En van waar komt die spreuk is due nieuw . Nee zei Lilly die komt uit het boek van de halfbloedprins . Ga maar slapen zei ik. Het had wel heel lilly's leven veranderd.

Pov Lilly

Ik zou nooit mee een eigen gezicht hebben . Ik heb precies plastische shirirgie gehad . Zou Daan me daar voor eens laten zitten ? Nee hè stelde ik me zelf gerust .

De volgende ochtend werd ik wakker en Daan stond al voor me hij had ontbijt op heb want ik moest nog veel rusten en als ik me moest verplaatsen moest ik in een rolstoel zitten . Daan reed toen in m'n rolstoel en we raste soms tegen mijn broer. Toen ineens het alarm af ging vlucht iedereen naar de grote zaal . Ik ging niet snel met Lilly maar ik ging haar niet achter laten . We waren er. Voor de ramen kwamen trailizen  en rond Zweinstein een schild . Werden heel hard bewaakt en altijd in het oog gehouden .

Het dodelijke geheim van de sorteerhoed  (maand juli )Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu