Bare flaks

30 3 9
                                    


Alaskas POV

En kort, lys dongerishorts og en hvit, tettsittende magetopp blir lagt klart på sengen. Den militærfargede skjorta mi henger nede i gangen, så den kan jeg ta på meg rett før jeg går ut. Jeg vrenger av meg den svarte adidas joggebuksen og den marineblå, plaine tskjorten min, deretter drar jeg på meg shortsen og toppen og sjekker looken i speilet jeg har hengende på veggen. Lekkert. Turen går inn på badet, og jeg finner frem sminken min. Blir en casual look i dag.

Starter med å spraye primer i ansiktet, før jeg finner frem fundationen min. Estee Lauder sin double wear, i fargen ecru. Er litt bleik med andre ord. Noen øyeblikk etter var fundationen på plass, så jeg begynte straks med lett contour. Jeg sverger seriøst til contourpalettet til Anastasia Beverly Hills. Elsker dipbrowen derfra og, så brynene blir selvsagt fikset med ABH dipbrow i fargen Taupe. Øynene får bare en liten liner og et par Iconic vipper fra House of Lashes. Da var jeg klar. I alle fall nesten. Mobilen gir fra seg enda et pling. Vi henter deg om 10. Jeg sender en tommel opp før jeg tar ut strikken fra den rufsete dotten og børster gjennom håret. Fletter håret i to pariserfletter før jeg fester endene med to små svarte strikk. Plukker opp Ray Ban solbrillene mine før jeg vandrer ned trappene og tar på meg de hvite, lave conversene. Den militærfargede skjorten blir knytt rundt livet, deretter går jeg ut og låser døren. Akkurat i tide. Perfekt.

«Wohooo! Strike!» hoier Amanda. «Hvorfor er du så god da?» ler Isabelle. «Bare flaks, vent og se til neste runde du!» svarer Lucy med et humoristisk tonefall. Amanda ligger foreløpig i ledelsen, Olivia på andre, meg på tredje og Isabelle og Lucy til sist. Isabelle og Lucy ligger faktisk bare et poeng fra hverandre, så de konkurrerer tett på hverandre om å ikke komme på sisteplass. Det er hysterisk morsomt å se på de, for de er så utrolig dårlige. Det er så vidt de får kulen til å trille fremover, og Isabelle presterte faktisk å hive den bak seg ene gangen. «Hey du Issy, kan ikke vi stikke hjem til deg etterpå da? Ha en pizzakveld med litt god drikke til,» spør Lucy. «Ehm, jeg tror gubben er hjemme da,» svarer Isabelle smålig nervøst. «Åja, daså. Kan vi ta det hos deg da Alaska?» «Jada, det kan vi,» smiler jeg. Hvorfor ble hun nervøs av at kjæresten hennes var hjemme? Er hun redd for at vi skal stjele han fra henne eller? De har vært sammen i et par år, og vi har enda ikke fått møte han.

Vi sitter rundt stuebordet med to store pizzaer fra Pizza Hut. En vanlig med ost og skinke, og en med marinert kylling, mozarella og nachos på. Vi har hver vår cider å sippe til mens vi ser på film. Denne gangen fikk Issy velge, siden hun er ny. Det ble selvsagt Fifty Shades of Grey og oppfølgeren, og nå er vi kommet halvveis i toeren. «Er det noen av dere som har prøvd sånn BDSM greier eller?» spør Issy nysgjerrig. «Jeg har,» svarer Amanda. «Hvordan er det egentlig?» «Det er ganske digg hvis du er åpen for å prøve det ut, og hvis gutten tar hensyn til deg,» svarer Amanda. «Gubben vil prøve det, men jeg vet liksom ikke om jeg tør,» sier Issy og biter seg nervøst i leppa. Der gjør hun det igjen. Hvorfor er hun nervøs? «Bare slapp av, og snakk med han om hvordan du vil gjøre det, så går det helt fint» trøster Amanda. Isabelle nikker kort til svar.

Dagen gikk egentlig ganske greit. Jentene har dratt igjen, og jeg skal gjøre meg klar for senga. Jeg kommer på den vesle lappen jeg fikk av Elijah på morgenen, og henter det lille, sammenkrøllede papiret. Tenker meg om. Burde jeg gjøre dette? Ja, herregud. Selvfølgelig. Jeg taster inn tallene og lagrer nummeret. Skal jeg sende melding til han nå? Blir ikke det litt desp eller? Næh. Jeg begynner å taste. Til slutt ender meldingen slik: Hei Elijah. Beklager for Zebbe her i morges, han oppførte seg som en dritt mot deg. Håper du kan tilgi meg. Finne på noe en dag? Alaska. Jeg trykker på send, legger fra meg mobilen og går på badet. Sminken blir fjernet, ansiktet får sin daglige pleie og tennene blir pussa. Slukker lys og låser dører før jeg går til sengs og sovner rimelig kjapt.

MANDAG 07.28

Sollyset treffer meg i øynene igjen. Jeg snur meg rundt på magen og stuper hodet ned i puten. Like etter ringer alarmen min. Slenger ut hånden for å slå den av før jeg drar meg rundt i senga litt til. Klokken nærmer seg 07.40, så jeg finner ut at jeg bare skal stå opp. Jeg går i klesskapet og finner frem en svart høytlivsshorts og en løs, lysegrå magetopp med basic tskjorte-form på. Går på badet og gjennomfører den daglige rutinen med enkel sminke og setter opp håret på noe vis. I dag blir det en høy, pen dott. Skolen next da. Jeg gjesper høyt før jeg somler på meg de svarte vansene mine og setter kursen mot skolegården.

«God morgen solstråle,» ler Zebbe. «God morgen,» mumler jeg. Skolen starter 08.30, som er 3 minutter til. Alt for tidlig. Hadde jeg fått bestemme skulle skolen vært fra 15.00 til 17.00 istedenfor. Da slipper vi å stå opp så tidlig, også er det akkurat i tide til at vi kan chille litt hjemme før det er tid for å stikke ut med venner og på fest. «Du har matte med meg i dag, gud så jeg gleder meg!» Æsj, Lilliana. Skyt meg, plis. Jeg smiler skikkelig falskt før jeg finner frem matteboken og setter meg ned ved den vanlige plassen jeg har. Bakerst i høyre hjørnet. Inntil et av de to vinduene vi har i klasserommet. Matte er et av mine sterkeste fag, men akkurat i dag orker jeg ikke. Jeg planter ansiktet ned i bordet og lukker øynene. God natt.

Hva skjer nå aaaa? Sorry for kjedelig del, men det kommer mer diggeligg snart ;)))))

VOTE & COMMENT!

Did You Even Love Me?Where stories live. Discover now