BİR PMYO ÖĞRENCİSİNDEN...

8.1K 379 100
                                    


Elinde bir bavulla gelirsin polisle, polislikle ilgili hiçbir şey bilmeden. Nizamiye de bir polis memuru soğuk bir "Hoşgeldin, hayırlı olsun." ile karşılar seni. Yatacağın yer gösterilir. Koca koca binalarda yerine göre 8'erli koğuşlarda kaldığın yeri. Akşam "Herkes içtima alanına!" derler. Mavi gömlekli 3 yıldızlı biri çıkar konuşmaya başlar, 3 yıldızın daha ne olduğunu bilmeden. Okulu anlatırlar sana dolap düzeninden, yatak yapımından bahsederler. Ama en çok dedikleri şey "disiplindir". Bu kelimeyi çok duyacaksın şimdiden yaz bir kenara. Sonra üniforma giyersin okul başlayınca. Herkes yatarken sen 6.30 da ayakta olacaksındır. (Herkesin belki de iki hafta da bir kestiği sakalı, sen hergün üşenmeden keseceksin.) Herkesin yataktan çıktığı gibi bıraktığı yatağı sen özenle uğraşacak ip gibi yapacaksın. Ders bitiminde sıkıldığın anlar olacak, herkes dışarıda kafelerde ortam kurup akarken sen gazinonda sadece televizyon izlemekle yetineceksin. Herkesin o dışarıya çıkmaya üşendiği soğuk havada, sen içtima yapmak için kalkacaksın. Herkes canının istediği anda istediği şeyi yiyip içerken, sen o gün ne yapılmışsa onu yiyeceksin. Herkes haftasonu sevgilisini alıp gezmeye çıkarken, sen o özlemini webcam'ın soğukluğunda 1-2 saate sığdırmaya çalışacaksın. Herkes gecenin bir köründe canı istediği için yatmazken, sen nöbetin için yatmayacaksın. Herkes istediğinde ailesiyle konuşurken, sen belli bir saate kadar konuşacaksın. Sonra beklenen gün gelir. Bağırarak yemin edersin. Şanla, şerefle yürürsün. 2 yıl sana yaşıtlarına göre çok şeye mal olmuş, çok şey götürmüş, çok şeyden mahrum bırakmıştır. Ama 2 yıl sonunda Ay Yıldızı gururla giyeceksin. Artık sıra sende. Genç yaşında ayakların üstünde duracaksın. Herkes gıbta ile bakacak sana. Cebinde rozetin, belinde silahın olacak. Sosyal hakların olacak. Çevrende saygınlığın olacak. Kim bilir? Belki de birgün kör bir kurşunla Şehit olacaksın...

Rabbim gönülden isteyen herkese nasip etsin 🙏

Polis Olmak Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin