Polis Meslek Yüksekokulları (PMYO), iki yıllık eğitim-öğretim süreci sonunda öğrencilerini polis memuru olarak yetiştiren Polis Akademisi kurumlarıdır.. PMYO okullarından mezun olduğunuzda önlisans mezunu statüsünde olmuş olursunuz. Bu okulu kazandığınız taktirde, yatılı olarak eğitiminize başlayacaksınız. Bu 2 yıl boyunca okulda disipline dayalı bir eğitim sizleri bekliyor. Okullarda her sabah yatağınızı yapmak, sakal traşı olmak, ast üst ilişkisine riayet ederek iletişim kurma gibi temel disiplin eğitimleri yer alır. PMYO öğrencileri ağırlıklı olarak hukuk, silah ve polislik ile ilgili dersler görürler.
Üniversitelerde olduğu gibi güz ve bahar dönemlerinde girilen sınavlar gibi sınavlara gireceksiniz. Ve bu sınavların sonuçlarına bakılarak okullarda başarı sıralamanız olacak. Peki bu başarı sırasının size ne gibi bir etkisi olacağını soruyorsanız eğer bu başarı sırası sizin meslekte sicil numaranızı etkileyecek ve en önemlisi okul bitiminde çalışacağınız ili seçme sırasında bu sıralamaya bakılarak size çalışacağınız il seçtirilecek. Örnek verecek olursak eğer okulun 1.si çıkıp bir il seçecek ve bu sıralama aynen bu şekilde devam edecek ve her geçen sırada listede ki iller yavaş yavaş azalacak bu yüzden istediğiniz ilde çalışmak için başarı sıranızın iyi olması gerekmektedir.
PMYO’u bitirdiniz ve ilinizi seçtiniz eğer ki seçtiğiniz il okuduğunuz il değil ise size 15 gün meyil müddeti verilecek 15 günün sonunda tercih etmiş olduğunuz ilin Emniyet Müdürlüğüne giderek başlama yapmak zorundasınız. O İl de Emniyet İçerisinde çalışacağınız birimi ise o İlin Emniyet Müdürlüğü tarafından belirlenir. Bu birimlere alım ise genelde kişinin özelliklerine bilgisine bakalarak yapılır. Biriminiz zaman gözetmeksizin yine çalıştığınız ilin emniyet müdürlüğü tarafından değiştirilebilir.