1- Yüzde 5 metreden bakıldığında eşgal belirleyici nitelikte olabilecek izi
olanların elenmesi.2- Kulakta eşgal belirleyici ya da fonksiyon kaybına sebep olacak nitelikte şekil bozuklukları olanların elenmesi.
3- Kekemelik ya da benzeri konuşma bozukluğu olanların elenmesi.
4- 20 yaş dişleri hariç en fazla 5 ve 5den fazla eksikliği olan adayların elenmesi.
5- Solunum ya da dolaşım sistemine ait geçirilmiş ameliyat izi barlığında elenmesi.
6- Göğüs ya da sırtta kendi kendine zarar vermesi sonucu veya isim ya da şekil çizmek yoluyla olmuş izlerin elenmesi.
7- Her 2 kol, ön kol ve parmaklarda fonksiyon kaybı, şekil bozukluğu kısmi ya da tüm uzuv kaybı, uzunluk kısalık olanların elenmesi.
8- Kollarında ve ellerde kendi kendine zarar verme sonucu veya isim ya da şekil çizmek yoluyla oluşmuş izlerin ve tırnak yeme alışkanlıkları olanların elenmesi.
9- Vücudunun herhangi bir yerinde cilt üstü veya altında metal cisim taşıyanların elenmesi. (Piercing, çivi, materyal vs.)
10- Her iki uyluk, diz, bacak, ayaklarda kendi kendine zarar verme sonucu isim ya da şekil çizmek sonucu oluşmuş izler elenmeye sebep olur.
Pomem ön sağlık testi aşamasında; Pomem erkek adayları üst taraflarını tamamen çıkarıyor ve pantolonlar diz üstüne kadar sıvanarak ayakkabı ve çorap çıkarılmaktadır. Pomem bayan adayların da ise, üst taraflarında sadece kolların görünmesi yeterli olmakta ve pantolonlar diz üstüne kadar sıvanarak ayakkabı ve çorap çıkarılmaktadır.
Pomem ön sağlık testi aşamasında incelenen temel noktalar; Boy-kilo oranı (beden kitle endeksi), vücudun herhangi bir yerinde yara, dövme, metal cisim, kesik, dikiş, ameliyat izleri, dizlerin ve saçların durumu, renk körlüğü testine dikkat edilmektedir.
Bu temel noktalarda sıkıntı olmayanlar rahatlıkla Pomem ön sağlık testini geçerler.