Die peuters van tegenwoordig...

1.8K 74 71
                                    

Ik vind het ZO vervelend als kinderen van een jaar of 2, alleen maar op een mobieltje willen spelen, en ze weten ook precies hoe het werkt!

Een paar weken terug, toen het 20 graden was wilde ik met mijn neefje van 5 buiten gaan spelen, maar nee, hij wilde niet. 'Ik wil op de tablet!' Riep hij. Maar ik zei dat dat niet mocht, want het was harstikke lekker weer, toen werd hij boos.

Die kinderen die kijken de hele dag veel liever naar een schermpje dan dat ze buiten spelen! En geloof het of niet, dat is erg. Kinderen van die leeftijd horen buiten te spelen als het lekker weer is, en binnen met speelgoed als het kouder is. 

Toen ik 8 was, zag ik voor het eerst iets met touchscreen, maar eerlijk gezegd... vond ik het maar raar. (dat is nu wel veranderd, maar oké...) Mijn broertje daarintegen, was toen 5 en kon er niet meer van afblijven. Hij is nu ook verslaafd aan alles wat een scherm heeft. Ik vind het wel leuk hoor, al die shit, en ik ben eerlijk gezegd ook een beetje verslaafd aan mijn mobiele telefoon, maar het verschil is... Ik ben bijna 15, toen ik klein was heb ik buiten gespeeld zonder dat al die moderne snufjes me er van af hielden. (behalve dan mijn vader's Nokia 3410, die was gewoon lauw want daar kon je snakes op spelen.) 

Dan hebben we ook nog van de 4 jarige die al lopen te schelden, en niet zomaar kut, of shit, nee we hebben het over het ECHTE werk. Ik fietste laatst langs een speeltuintje, en aan de andere kant fietste een oudere mevrouw. Roepen 2 jochies: 'HEY SLET! OUDE KK HOER DIE JE ER BENT' Dat is toch niet normaal?! Van wie leren ze dat! 'Van ons' Ja oké, er zijn vast wel een paar van die kleintjes die een oudere broer of zus hebben die gewoon dat soort taal tegenover hen gebruiken. Tip: DOE DAT NIET JE VERZIEKT DE NIEUWE GENERATIE

Die eigenlijk al verziekt is, volgens mij zijn de mensen die voor het jaar, laat ik eens zeggen... 2002 zijn geboren de laatste mensen die normaal kunnen denken. SMH

Dus tsjaa.. Mijn mening. xx

100% done ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu