"Jij hebt geluk zeg"

613 49 35
                                    

Dit gaat bijna niemand herkennen of zo, maar het is wel iets waar ik me heel erg aan irriteer, echt zo fucking erg.

Ik moet dus echt heel vaak naar het ziekenhuis en zo, en ik zit soms in een rolstoel en allemaal dat soort shit, en het boeit even niet waarom, maar oké.

Dit soort mensen zijn té dom: 

"Omg, jij kan tenminste school missen."

"Omg, jij hebt soms redenen waardoor je je huiswerk niet hoeft te maken."

"Omg, jij mag door de hoofdingang omdat dat minder ver lopen is."

"Omg, jij hoeft niet mee te doen met gym."

"Omg, jij kan lekker de hele dag zitten."

"Omg, jij mist gewoon bekant de eerste helft van havo 2, en je hoefde niets in te halen." 

"Omg, jij hebt gewoon zoveel geluk!"

Serieus, hoe fucking dom kan je zijn? Wat gaat er om in je hoofd?

Nee, het is echt niet zo dat ik vandaag graag bij eco had gezeten, en het is ook echt niet zo dat ik mezelf graag een coopertest zie rennen, maar wat denk je nou zelf? Dat ik blij ben dat ik dit heb?

Het is niet zo zeer dat ik graag met gym mee wil doen omdat dat zweten er zo fantastisch leuk uit ziet, nee het is omdat IEDEREEN gewoon mee kan doen met gym op school, behalve ik. En weet je hoe anders ik me dan voel omdat ik dat soort dingen niet kan?

En denk je serieus dat het leuk is om de hele dag in een rolstoel te zitten? Nee. Nou, misschien voor een dag maar niet voor 9 maanden, vorig jaar, en weet ik veel hoeveel maanden de rest van mijn leven. 
Ja, als ik in een pretpark ben en ik zit in een rolstoel mag ik voor, harstikke fijn, echt. Maar ik zou dat heus opgeven als ik daarna nooit meer in een rolstoel hoef te zitten, want je voelt je juist fucking afhankelijk van iedereen en dat is kut, vooral als er maar twee mensen in je klas waren die je graag hielpen en de rest je tot dat je weer 'een normaal persoon' bent ontloopt. 
Één voordeel: je leert je echte vrienden kennen. Maar het kan soms ook heel pijnlijk zijn.

En dan kan je misschien zeggen 'ik haat school, en ik zit het liefst altijd thuis.' nou geloof me, dat doe je niet. (vooral niet met pijn maar ok denk dat maar weg) als jij 5 maanden lang bijna geen enkele dag naar school gaat ga je je DOOD vervelen, neem dat maar van mij aan.
En ik heb geen geluk dat ik bijna de helft van 2 havo heb gemist, nee ik heb geluk dat ik over mocht naar 3 havo.

Dus denk voortaan even fucking na voordat je iets zegt tegen iemand, en bedenk je eens even goed of je wilt ruilen met die persoon, want geloof me dat wil je gewoon niet.

Maar nog een voordeel, als je zoals ik ben weet je wel precies hoe goed het leven KAN zijn en leer je genieten van de tijd die normaal is (zoals nu, tot februari). En daarvan, wordt ik dan meestal best wel vrolijk, ondanks wat dan ook. :)

100% done ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu