Klockan är redan 18.20 den 14 maj. Imorgon drar jag & Erika till LA, eller resan börjar iallafall imorgon. Även om vi inte är framme förens i övermorgon.. Det ska bli så sjukt kul och jag ser verkligen framemot mötet med modellföretaget som vill ha mig i deras nya kollektion. Jag vet att jag egentligen behöver en paus, men liksom hur ofta får man en förfrågan från stora modellföretag, i USA? Utan Justin skulle jag aldrig vara här, så därför är jag extra tacksam mot honom. När jag tänker på att jag ska träffa han i verkliga livet så pirrar det lite i magen. Ändå är jag inget fan. Men man ser honom bara bakom skärmen, läser alla nyheter osv. Men det ska bli intressant och se hur han faktiskt är i verkliga livet.
Kim ringde igår och frågade vad som pågick mellan mig & Justin. Jag svarade inget, men jag hörde att han var svartsjuk och irriterad. Bara för att han aldrig går vidare. Jag gjorde slut med honom, trots vårt stabila förhållande. Jag och han klickade bara inte, men det tyckte han. Jag hade två helt underbara år med honom, men att det tog slut var nog det bästa som kunde hända. Han fortsatte att fråga massa frågor om Justin, hans kommentarer på instagram och om vi har någon kontakt utanför alla kommentarer. Jag svarade bara kort att vi har skrivit en gång och bestämt träff när jag ändå skulle till LA. Han avslutade bara med ett trött och uttråkat okej och la på i mitt öra, utan att säga hejdå. Jag tänkte snacka med honom idag igen och höra vad problemet med jag orkar helt ärligt inte. Han får gärna vara svartsjuk på mig. Men jag måste få leva mitt liv. Jag är iallafall, trots Kims svartsjuka beteende väldigt taggad på LA och allt som kommer hända.
Jag och Justin bestämde träff den 20 maj. Erika skulle ut med några andra killkompisar samma kväll, vilket ändå var lika bra då hon inte var redo att träffa honom. Hon är alldeles för stor fangirl av alla stora artister så hon skulle inte kunna uppföra sig. Tråkigt, men sant :D Jag tror inte det kommer vara något speciellt, han vill väl bara se att jag verkligen finns och jag vill bilda en uppfattning kring vem han egentligen är. Dagen innan, 19 maj, ska jag på möte hos modellföretaget och snacka jobb. De ville träffa mig innan jag var klar för jobbet, men om allt blir som det ska så kommer jag flytta till LA i juni. Jag hoppas verkligen det, allt detta skulle ge mig en sån stor skjuts ut i den riktiga modellvärlden. Att jobba med stjärnor som Gigi, Kendall, Kylie, Bella och Cindy Kimberly. Som Justin för övrigt också eftersökte på sin instagram. Jag vet att han förmodligen bara är en vanlig playboy, men han är värd ett försök!
Klockan börjar redan närma sig 19.00. Pappa ropar nedifrån att maten är klar. Jag kravlar mig upp ur sängen och går ner.
-Vad blir det för mat? frågar jag, trots att jag känner doften av köttfärssås.
-Det blir köttfärssås med spagetti.
-Kommer du klara dig nudå när jag sticker till LA pappa? Jag ler lite hånfullt, sätter mig på min stol och börjar lägga upp spagetti på min tallrik.
-Haha, oroa dig inte du. Jag klarar mig nog. Frågan är hur du ska klara dig utan mig, svarar pappa och skrattar.
Vi pratar om allt möjligt under middagen. Pappa undrar vad vi ska göra mer än mötet med modellföretaget och Justin. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra, så jag svarar att vi inte ska hitta på något speciellt.
Innan jag går och lägger mig har Erika redan kommit. Hon är som vanligt helt crazy över att vi ska till fkn LA och att vi kommer se massor av kändisar. Mamma kommer och hämtar oss hos pappa imorgon vid klockan 12. Jag är ganska nervös innan jag somnar. Men varför är jag det? Justin är bara en vanlig människa.
Eller?
-------------------------
LÄS OCH KOMMENTERA ❤️
YOU ARE READING
Han följer mig // Instagram, J.B
FanfictionLÄS MIN NYA BERÄTTELSE: oliwiabieber.se // Blogg, instagram. Bästa placering: #1 i Fanfiction<3333 Tänk dig att Justin Bieber en dag börjar följa dig på instagram. Detta händer den svenska modellen Oliwia Valterson, 21 år. Från och med den dagen...