Jag känner hur huvudvärken dunkar i huvudet när jag vaknar. Gårdagen blev aningen mer vild än vad jag hade tänkt. Utöver min egna andning hör jag en annans, tätt intill. Fuck. Det är Justin. Och vart är jag? Jag blickar runt i det stora sovrummet och konstaterar att det inte är i min lägenhet, en sak som är säker. Okej. Jag ligger i Justins säng. Han ligger tätt intill mig, för att inte säga på mig, och andas med munnen öppen. Ganska söt, måste jag ändå säga. Mitt emot sängen står en stor byrå med en stor spegel över. På väggen till vänster står det kanske 30 hyllor som bara är fyllda med priser han vunnit. Bredvid sängen är en dörr till en toalett. Jag vänder mig om och märker att Esther, Justins hund, ligger precis bakom mig. Ett litet lätt skrik lämnar hennes mun innan jag hinner flytta på mig. Jag kommer inte ihåg ett skit från gårkvällen. Dagen började med lite mer bråk med Kim. Han ville att jag skulle ta bort fotot och texten om honom på instagram trots att stora stjärnor tyckte att jag hade gjort rätt. Jag lyssnade på mig själv. Texten ligger fortfarande uppe. Justin kom över till min lägenhet på kvällen, frågade om jag skulle med ut på klubben och jag svarade ja. Allt jag minns sen är att vi kom till klubben i Beverly Hills, jag tog en öl och sen minns jag exakt ingenting. Justin hostar till bredvid mig och jag blir rädd för en sekund. Klockan på väggen visar 14.10.
Jag försöker röra mig, utan att helst väska Justin. Jag blickar runt i sovrummet, försöker se vad som hände när vi kom hem. Blicken stannar tvärt på nattduksbordet på Justins sida av sängen. Okej, kondomer. Och vad kan det betyda? Asså vi har vart ihop i några dagar och jag har vart tydlig med att inget sex ska förekomma förens vi har kommit lite längre i vårt förhållande. Jag antar att den överenskommelsen kastades i vattnet inatt. Fan.
Jag kommer upp ur sängen, går på toa, tar min mobil och går ner mot nedervåningen. Huset är helt tomt och tyst. Jag ser på min mobil att jag har 3 missade samtal från Kim och ytligare massa sms om hur synd det är om honom och om hur kändiskåt jag är. Samma skit som igår. Jag går in på mobilen, blockar hans nummer och tänker att jag kanske borde byta nummer innan det ringer på dörren. Jag har bara ett linne och trosor på mig, så jag tar på mig ett par shorts, förmodligen Justins, som hänger på köksstolen och går mot dörren. Jag öppnar. Min blick möter en man i 40-årsåldern. En polis. Okej, helvete. Vad har jag gjort nu?
-Eh, hej. Detta är Justin Biebers hus, inte sant? frågar mannen och vinkar fram sin andra kollega som står i gräset nedanför trappan.
-Ja, det är Justins hus. Vad vill ni? Jag blir lite rädd, undrar om vi gjorde något man inte får igår, men hinner inte tänka så mycket längre innan polisen fortsätter.
-Vem är du? frågar han och ser tjurig ut.
-Ehm, jag är Oliwia. Hans flickvän. Justins flickvän alltså.
-Okej, och vart är Justin?
-Han sover.
-Nu? Klockan är snart halv 3 på dagen.
-Ja, asså det blev lite sent igår, säger jag och försöker le.
-Okej, men hans bil står parkerad utanför nattklubben The Viper Room i Beverly Hills, han har väl en svart ferrari? Den står iallafall registrerad på honom.
Plötsligt kommer jag ihåg att jag & Justin tog hans bil till nattklubben och en taxi hem, eftersom vi var alldeles för fulla.
-Jag kan ringa någon som får åka och flytta den, Justin kan ju inte köra just nu ändå.
-Mm, gör du det. Och det blir böter på 3500.
-Det fixar han nog. Tack.
Jag stänger dörren och undrar vem fan jag ska ringa. Jag känner ingen här runt omkring som kan köra bil. Jag får ringa Gigi.
-Hallå, Gigi, svarar hon i telefonen efter några signaler.
-Hej Gigi, det är jag. Jag måste ha hjälp med en grej.
-Men hej Oliwia. Vad behöver du hjälp med?
-Eh Justins bil står utanför The Viper Room i Beverly Hills, och den måste flyttas. Polisen var här precis. Men Justin sover och kan inte göra bil, eftersom vi var ute och drack igår. Så jag kan inte heller köra.
-Hahah, sover han nu? Klockan halv 3? Hur länge var nu ute igår egentligen, frågar hon och skrattar.
-Vänta va? Var du där?
-Haha, ja. Jag & Kylie kom vid typ 12 men då var du redan så jävla full. Vi stack hem vid 2 men då var ni fortfarande kvar.
-Jag minns ingenting.
-Jag har ju inget körkort men jag säger till Zayn att han får hämta den. Är nycklarna hos Justin?
-Ja.
Jag hör Gigi ropa på Zayn och be honom hämta Justins bil.
-Zayn kommer och hämtar nycklarna om 20 minuter. Ska han ställa den på uppfarten?
-Ja, det får han nog göra. Verkligen jättesnällt av er, Gigi.
-Ingen fara, vi hjälper gärna till. Ta nu en dusch Oliwia. Vi ses.
-Det ska jag göra, svarar jag och skrattar. Vi ses. Puss.
-Puss.
Vi lägger på.
Inget mer speciellt händer under dagen. Justin hinner vakna innan Zayn kommer med bilen, han går ut och tackar honom, ger honom pengar för besväret och vi beställer pizza.
-Justin, vet du vad som hände igår när vi kom hit? frågar jag försiktigt.
-Nej, fan jag minns ingenting. Varför undrar du?
-Det ligger kondomer på ditt nattduksbord. Jag vet ju inte om dom brukar ligga där som prydnad men antagligen kom dom väl till användning igår, säger jag och ler mot honom.
Han skrattar, tar en bit av sin pizza och tittar på mig.
-Överenskommelsen åt helvete, säger han och vi skrattar.
Mhm. Det kan man säga :-)
DU LIEST GERADE
Han följer mig // Instagram, J.B
FanfictionLÄS MIN NYA BERÄTTELSE: oliwiabieber.se // Blogg, instagram. Bästa placering: #1 i Fanfiction<3333 Tänk dig att Justin Bieber en dag börjar följa dig på instagram. Detta händer den svenska modellen Oliwia Valterson, 21 år. Från och med den dagen...