彡06

1.8K 240 44
                                    

"yoongi, sabtu dah start.. so esok kau free tak nak practise?"soal namjoon bersama lollipop di mulut.

"aku ok jee"balasku lalu makan makanan di hadapan aku.

"kau nie en kena kencing manis baru tau! "omel hoseok sambil merampas lollipop yang tadi di kumam oleh namjoon.

"kau bawak ah saeng kau tuu"arah jin pula.

aku merenungnya tajam.

"aku tak ada saeng!"ujarku lalu bangkit keluar daripada kedai tersebut.

"oppa?!" panggil na ra.namun aku melajukan langkah aku sehingga aku sedar yang aku sedang berjalan pulang ke rumah.

"aku tak suka ada saeng! dan aku tak pernah ada seorang pun.. aku je anak eomma dengan appa! bukan babi tuh!" bebelku seorang diri.


tiba-tiba,


Anak🐽Babi is calling📞..  


OTP


"bwo?"soalku apabila aku mengangkat panggilan itu.

"hyung.. jimin nak balik dengan hyung.."pintanya.

"kau nie tak boleh balik sendiri ke sial?!"soalku marah.

"keundae hyung,jimin dah ada dekat belakang hyung.."ucapnya perlahan.

"neo mwo?"aku berpaling..dia sedang berdiri di belakang sambil menayangkan senyuman pada aku malah dia menghampiri aku. wajahnya masih lagi berlebam-lebam.

"hyung..jimin nak pergi beli ubat..tapi tak tahu nak cari farmasi dekat mana.. kalau jimin balik dalam keadaan macam nie, hyung mesti kena marah dengan appa" katanya saat dia betul-betul ada di hadapan aku.

"kau nie kalau tak menyusahkan hidup aku tak boleh ke babi?"soalku lalu membawa dia ke farmasi berdekatan.


S


K


I


P


"gamsahamnida.."ucapnya saat dia menerima huluran barang yang telah siap dibungkus.

aku duduk di hadapan dia dan menunggu dia mengelap kesan lukanya sendiri. sambil itu aku membalas message dengan na ra.

"hyung.."panggilnya.

aku menahan kemarahan lalu memandang ke arahnya.

"jimin dah siap.. khaja"ajaknya.

kau boleh senyum beruk dekat aku ? setan betul kau nie..


*----------------------*

"eommo! jimin!! kenapa  makin teruk nie?!" soal eomma sambil membelek-belek wajah 'anak kesayangan' nya itu.

aku malas nak layan sandiwara ini, sekurang-kurangnya aku dah lepas geram dekat dia tadi.. aku segera menapak naik ke atas kemudian mengunci pintu bilik.. baik aku fikirkan pasal perlawanan hari sabtu nie nanti.. 


TBC

-DONT FORGET TO FOLLOW

-VOMMENTS PLS


• Hyung ╰╮ yoonmin [C]Where stories live. Discover now