Seminggu kemudian,
"Jimin!!"
"Eo.. Sunbae?? Mana hyung??"soal jimin sebaik sahaja mereka semua muncul di depan mata.
"Ahh.. Yoongi... Uhn.." -hoseok
"Dia... Pergi spa! Yes! Spa!" -Jin
"Hya! Mengarut la kau!"marah namjoon. Dia menghampiri jimin lalu menyerahkan sebuah dokument dan sepucuk surat kepada jimin.
"Mwoga??"soal jimin hairan.
"Kau baca dulu, kalau ada apa-apa yang kau tak faham.. Call aku"arah namjoon lalu mengheret 2 ekor babun yang tak banyak membantu.
S
K
I
P
Jimin p.o.v
Aku membuka dokument tersebut. Aku mula membaca isi kandungan tersebut.
Pemberian jawatan CEO Hospital
Bla bla bla bla bla
Bla bla bla bla bla
Bla bla bla
Diserahkan kepada : Min Jimin
Arahan : Min Yoongi
Hyung... Kenapa hyung bagi jimin jawatan nie..
Saat aku menyelak setiap muka surat, tiba-tiba sebuah surat terkeluar daripada dokument itu.
My saeng, Jimin
Aku segera membuka sampul surat itu dan terdapat sepucuk surat. Tangan aku agak gementar untuk membaca isi kandungan ini.
Annyeong saeng,
Hyung nak mintak maaf ke atas segala kesalahan yang hyung lakukan dekat jimin. Sejak dari dulu lagi hyung dah sakitkan jimin.. Percayala,hyung bersalah dengan apa yang hyung lakukan..
Tapi, siapa sangka.. Appa dah bawak balik jimin sebagai saeng untuk hyung. Sejujurnya,hyung gembira sangat bila tau hyung dapat saeng tapi cemburu hyung menguasai diri.. Hyung tak dapat nak halang diri hyung dari terus membenci jimin.
Mian.. Hyung tak datang lawat jimin, angkat call jimin atau balas messages jimin. Hyung sebenarnya ada disisi jimin, cuma jimin tak sedar..
Tapi hyung dah dapat voicemail jimin! Syukurla.. Hyung gembira.. Hyung pun berharap kita dapat luangkan masa bersama-sama..
Ingat nie, hyung selalu ada dengan jimin.. Dalam badan jimin adanya sebahagian daripada hyung..
Hyung sayang jimin sangat-sangat,mian.. Hyung tak pernah ungkapkannya pada jimin walau sekali pun..
Jaga diri baik-baik.. Annyeong..
Swag hyung,
Yoongi
Apa maksud hyung?? Aku.. Aku tak faham..
*********🐥
"Jimin.. Aku nak kau tabah lepas dengar semua nie"arah namjoon.
"Yoongi.. Yoongi adalah penderma bagi jantung kau.. "
Seolma.. Surat tu.. 'Dalam badan jimin adanya sebahagian daripada hyung' .. Hyung.. Wae??
Aku menyentuh dadaku yang lanu berdegup.
"Kenapa dia yang derma?! Boleh je mintak dekat orang lain! Kenapa hyung?!"marahku.
"Dia serahkan kau hospital nie.. Jimin, lepas kau habis belajar.. Dia nak kau uruskan hospital nie.. Macam apa yang appa korang buat"ujar namjoon tanpa mempedulikan amarah aku. Dia menyentuh bahuku lalu
"Life must go on.."nasihatnya kemudian meninggalkan aku sendirian.
Hyung... Kenapa hyung tinggalkan jimin?! Kita boleh buat kenangan baru! Jimin dah tak ingat pun pasal hal dulu.. Kenapa hyung nak tinggalkan jimin?!
TBC
-DONT FORGET TO FOLLOW
-VOMMENTS PLS
YOU ARE READING
• Hyung ╰╮ yoonmin [C]
Fanfiction[그는 내 동생입니다] (he is my brother) perhubungan yang tiada pertalian darah membuatkan jimin di pandang hina oleh yoongi.tak pernah mengaku walau sekalipun, jimin sebagai adiknya sehinggalah sesuatu terjadi... started : 170411 End : 171105 °170831 #1 in...