Jimin p.o.v
Kenapa hyung dah lama tak lawat jimin?? Asyik muka jin dengan namjoon sunbae je.. Kalau bukan diorang mesti hoseok..
Hyung..nan bogosipda..
"Hari nie jimin nak jalan-jalan??"soal nurse tersebut setelah dia memberikan aku pil-pil untuk ditelan.
"Eo..bosan la duduk sini"omelku. Dia pun membenarkan aku keluar daripada wad tersebut.
Dalam waktu aku melalui koridor tersebut,
"Apsal la aku rasa nak terberak aja nie.. Ingat duduk hospital tak dela sakit.. Tak pasal-pasal kena ulang-alik tandas.."
Aku rasa aku kenal orang tu..
"Hyung!!!"
S
K
I
P
Hyung melarikan dirinya tatkala dia melihat aku. Aku cuba untuk mengejar tetapi, aku rebah tidak menyedarkan diri.
*******
Arghh.. Sakitnya jantung aku..
"Ireona??"sapa nurse yang sama.
"Saya cakap boleh jalan-jalan je..bukan lari-lari! Kan dah pengsan.."omelnya.
"Jesonghaeyeo.. Uhn,hoksi.. Cik kenal tak dengan pesakit bernama Min Yoongi?"soalku.
"Uhn.. Hurmm... Anni.. Eopseo"balasnya.
"Ttaeseo..dah jalja!"arahnya lalu menyuruh aku tidur.
Ianya menjadi satu petanda yang pelik.. Kenapa aku nampak hyung pakai baju pesakit??
Keesokkan harinya,
"Jimin.. Saya ada satu berita terbaik untuk awak!"ujar doktor tersebut.
"Jinjja? Beulseun??"soalku.
"Kamu dah dapat seseorang yang mahu menderma jantung kepada awak"ujarnya. Aku berasa sangat bersyukur sehingga badan doktor tersebut dipeluk.
"Jadi.. Kamu kena bersiap sedia esok!"arah doktor itu.
"Nae.. Gumawo!!"ucapku.
OTP
"Hyung!! Walaupun hyung tak ada dekat sini.. Jimin nak bagitau yang ada orang nak menderma jantung dekat jimin! Nanti, boleh la jimin main lari-lari dengan hyung! Bergusti! Sebab jimin dah tak lembik macam dulu!! Saranghae hyung! Jimin harap hyung tidur lena malam nie.."
walaupun sekadar voicemail, sekurang-kurangnya aku dapat bagitau hyung berita gembira nie!
Hyung, tunggu jimin tau!!
TBC
-DON'T FORGET TO FOLLOW
-VOMMENTS PLS
YOU ARE READING
• Hyung ╰╮ yoonmin [C]
Fiksi Penggemar[그는 내 동생입니다] (he is my brother) perhubungan yang tiada pertalian darah membuatkan jimin di pandang hina oleh yoongi.tak pernah mengaku walau sekalipun, jimin sebagai adiknya sehinggalah sesuatu terjadi... started : 170411 End : 171105 °170831 #1 in...