彡8

1.8K 238 155
                                    

Hari perlawanan

Nasib appa benarkan aku menyertai perlawanan,kalau tak..

Aku takkan maafkan budak sial tu!

S

K

I

P

Aku menuruni anak tangga, terus sahaja aku menuju ke arah pintu keluar lalu memakai kasut.

"Hyung! Jimin nak ikut!" Pintanya.

"Kau dah banyak kali ulang-alik sekolah en.. Asal kau nak ikut aku plak?! " gusarku lalu meneruskan langkah keluar daripada rumah.

Anak babi ! Bangang! Sial! Cibai! Serai! Kunyit! Halia! Apa lagi?! Pantat !

Haih... Rosakkan mood aku betul la jahanam nie..

Aku segera menuju ke sekolah dan pada waktu tu jugala hoseok muncul.

"Hyaa~~ khaja! "Ajak hoseok. Aku dan dia sama-sama menuju ke bilik persalinan pakaian sebelum pertandingan bermula.

Jimin p. o. v

Aku perlahan- lahan memakai kasut..

Hyung,jimin ada buat salah ke?

Kenapa hyung jadi macam nie?

Jimin nak hyung macam semalam..

Hyung yang baik.. Sayangkan jimin.. Dan hyung yang mengaku jimin sebagai saeng.

Lama juga aku termenung,

Macam mana nak pergi sekolah nie? Aku rasa memang sini jalan yang aku lalui untuk ke sekolah.. Kenapa susah sangat aku nak ingat benda nie..

Ke.. Sebabkan penyakit aku dah makin teruk?

"Hoii"

Sapa seseorang..

Aku menoleh, siapa plak yang hoii hoii aku? Takkan hyung?

Rupa-rupanya,namja yang selamatkan aku semalam.aku segera menunduk hormat tatkala dia menghampiri.

"Gamsahnida, sebab dah hantarkan saya balik semalam"ucapku.

"Dah.. Tak payah nak tunduk hormat kat aku! Aku nie sebaya dengan kau la.."omelnya.

Aku menjadi segan apabila dia berada di sini.

"Kau nie.. Nak pergi mana? Macam sesat aja.."soalnya.

"Saya .. Nak pergi sekolah"jawabku.

"Pfftt.. Kau salah jalan la! Gweanchana,kita breakfast dulu.. Baru kita pergi sekolah!"ujarnya lalu menarik aku masuk ke dalam kereta mewah miliknya.

*********

"Gumawo.. Sebab dah belanja saya makan. Saya nie macam dah susahkan awak"pintaku.

"Weyh,kau tak payah la nak bersaya awak! Hadoii.. Khaja! Nanti terlepas plak perlawanan hyung kau tu"ujarnya.

"Macam mana awak.. Anni .. Uhn.. Macam mana kau tahu?"soalku.

Dia menayangkan senyuman petaknya kepada aku.

"Dia sunbae aku la.. Takkan la aku tal tahu apa-apa pasal dia.. Tskk " dia smirk buat seketika lalu dia mengosok-gosok kepala aku lembut.

Kami berdua kini, sama-sama pergi ke sekolah.

S

K

I

P

"Yeahhh!! Charatta hyung!!!" Jerit aku apabila melihat hyung menjaringkan bola.

• Hyung ╰╮ yoonmin [C]Where stories live. Discover now