彡11

1.7K 225 54
                                    

3 hari kemudian,

aku menuju masuk ke dalam sebuah cafe, aku beratur mengikut barisan..sehinggalah tiba giliran aku..

"nae eosseoossaeyeo~"sapanya sopan.tapi,apabila dia memandang wajah aku..

"saya nak order cappuchino sejuk" aku mengeluarkan kad kredit, mata kami bertembung.

"neo saekki..kau buat apa dekta sini?!"marahnya.

"eo.. hyung?? jinjayeo?!! "aku buat-buat tak perasan.


S


K


I


P


"hyung.. jimin just nak cakap something.."ujarku kerana kini dia sedang mengheret aku untuk keluar daripada kedainya.

"yoongi.. biarla dia"arah jin.

dia melepaskan aku, kami berdua kini sedang duduk di satu meja.

"kau nak apa lagi?! tak cukup ke aku bagi kau keluarga aku? rumah aku? kasih sayang mak bapak aku?! apa lagi yang kau nak?!"soalnya kasar. dia masih tak berubah..tapi aku bersyukur dia masih nak bertentang mata dengan aku..yang paling penting kenal aku.

"eomma.. eomma dah sakit tenat hyung, eomma rindu sangat dengan hyung.. jimin nak bawak hyung jumpa eomma.. beuttaekkae.."pintaku.

"kau ingat aku nie bangang sangat ke tak tahu mak sendiri sakit." dia mengeluh.

"kau bla sekarang, sebelum aku report polis!" arahnya.

aku tak dapat nak berbuat apa lagi.

"kalau hyung tahu eomma sakit,kenapa hyung tak lawat eomma? eomma rindu sangat dekat hyung!" ujarku kini bercurahan air mata.

"siapa kata aku tak datang lawat..aku dah keluar daripada rumah tu.. so kau dah tak perlu masuk campur urusan aku! "katanya dingin.

"jimin..kha.. kitorang taknak annti kitorang bankrupt sebabkan baran yoongi"ujar hoseok sambil memegang lenganku.

aku menunduk hormat, tangisan masih lagi membasahi pipi.. sekurang-kurangnya hyung tahu eomma sakit.. sekurang-kurangnya aku dapat jumpa hyung!


*********

"hya..neo waegeurae?"sapa taehyung.

"aku risaukan eomma.."jawabku pilu.

"jimin.. kau masih tak ingat aku ke?"soalnya.

"mwoga? pftt.. kau kan kawan dengan aku since sekolah menengah"ujarku.

"huh..sekolah menengah.. tu je kau ingat? aku nie kawan kau sejak kau kecik!"katanya lalu meninggalkan aku sendirian.

kau dah kenapa taehyung??


end of jimin p.o.v


S



K



I



P

taehyung p.o.v

kau memang tak guna!!

kali nie aku akan ingatkan apa salah kau!!


"tuan, kita nak ke mana??"soal pemanduku.

"pergi ke cafe Brutal"arahku.


********

aku berdiri di hadapan cafe, terlihat mereka berempat sedang mengemaskan kedai mereka. aku perlahan-lahan menuju lalu menolak pintu kedai mereka.

"jesonghaeyeo..kedai dah tutu..."

"hya!!! Yoongi!! Jin!!!" jerit hoseok tatkala melihat aku ada di dalam kedai.

"mwonya..kau jerit macam perempuan kalah jin tau!"omel namjoon. namun apabila dia memandang ke arah aku..

"kau.. kau buat apa dekat sini?!"

aku dah agak dah..soalan nie messti keluar.

"wae?? takut sangat jumpa aku.."ujarku dengan senyuman sinis.

"ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!! eiii asal dia buat dekat sini?!"jerit jin serupa perempuan meroyan.

"bukan kau dalam penjara ke?"soal hoseok.

"aku.. huh.. kau ingat aku boleh lepaskan korang?? mana dia?!"soalku kasar.

"kau nak apa?" tetiba


S


K


I


P


"mana bos kau yang pendek?"soalku.

"kau nak apa jumpa dia?!"soalnya semula kepadaku.

"kau nie..dari dulu sampai sekarang, jadi hamba dia..semuanya sebab duit..dulu kau kawan aku dengan jimin,tapi kau belot kitorang!"marahku.

"kau fikir aku nak sangat jadi kawan kau?"soalnya sinis.

"ttaesseo..jungkook,kau dah boleh balik. dia nak jumpa aku"arah seseorang.

akhirnya.. dia muncul juga.

"kau.. kau yang buat jimin sakit!!!!"marahku bersama satu tumbukkan padu pada mukanya.

"kau cakap apa nie gila?"soalnya yang masih berlagak biasa.

"kau yang pukul dia depan aku! sebab dia dapat markah paling tinggi dekat sekolah, kau pukul dia!! korang semua yang buat dia sakit!!!!"jeritku.

aku kini sudah jatuh terduduk kerana aku terpaksa memberitahunya kisah silam supaya manusia kejam depan aku nie ingat apa yang diorang dah buat!

"disebabkan korang aku merengkok dalam penjara!!"

"taehyung.."suara jin kedengara.

"aku.. takkan maafkan kau!"


aku bangun lalu keluar daripada kedai tersebut.


end of taehyung p.o.v


TBC

-DON'T FORGET TO FOLLOW

-VOMMENTS PLS

• Hyung ╰╮ yoonmin [C]Where stories live. Discover now