彡9

1.8K 228 39
                                    

Makan malam,

Aku sudah bersiap dengan pakaian yang biasa.. Aku segera menuruni anak tangga kemudian menuju ke arah pintu keluar.

"Yoongi?? An meogeo?"soal eomma.

Aku diam.

"Hyung, meogeo khaja! "

Tiba-tiba sahaja suara pendek nie panggil aku makan.

Aku segera bingkas setelah aku memakai kasut, kunci motor berada di dalam genggaman.

Dah lama aku tak naik motor aku.. Mungkin aku dapat hilangkan tekanan aku buat seketika.

Aku terus meninggalkan rumah sebegitu sahaja.

S

K

I

P

Perjalanan di lebuh raya nie bagaikan halangan dalam hidup aku.. Jaraknya yang panjang menyebabkan aku sukar untuk sampai ke destinasi yang aku mahukan.. Tapi, kalau aku lebih bersabar.. Mungkin aku akan sampai.

1 jam setengah,

Aku berhenti di sebuah tempat. Tiada sesiapa pun berada di situ, pandangan bandar seoul membuatkan aku berasa tenang.

Tiba-tiba,

"Sunbaenim.."

"Kau dah dapatkan maklumat tu?"soalku yang masih lagi memandang ke arah kota itu.

"Nae.. Aku tak begitu pasti tapi, Taehyung rapat dengan saeng kau sebab nak balas dendam. Kau kan dah rampas Na ra daripada dia"

"Pfft.. Aku rampas? Na ra tak pernah couple dengan sesiapa pun.. And siapa cepat, dia yang dapat. Tak de helah lain lagi ke ? "

Tak sangka.. Dia nak gunakan anak babi tu untuk balas dendam?? Pfft..

"Kau ada maklumat lain?"soalku lagi.

"Eopseo.."

Aku berpaling lalu mendekatkan diri dengan dia.

"Aku nak kau perhatikan dia.."arahku lalu aku mengeluarkan sejumlah duit yang banyak kemudian di berikan kepada dia.

"Buat kerja elok-elok sikit, kalau tak.. Kau takkan dapat sekolah lagi!"arahku.

aku memerhati dia pergi,

"Jungkook!"panggilku. Dia berpaling.

"Perhatikan dia"arahku.dia mengangguk lalu meninggalkan aku sendirian semula.

Kau nak balas dendam dekat aku? Kau cari pasal dengan orang yang salah..

*********

"Hyung! Hyung pergi mana tadi? Kesian eomma.. Tunggu hyung balik.."ujar dia.

Setiap kali aku pandang dia.. Mesti aku rasa jijik. Walaupun aku cuba nak jadi baik dengan dia.. Aku benci tengok muka innocent dia.. Hidup sekadar merempat dalam keluarga orang dan raihkan perhatian.. Aku benci dia!

Aku diam lalu meneruskan langkah masuk ke bilik.

Pagi,

"Yoongi.. Kamu pergi mana semalam? Risau eomma!! Kamu jangan nak buat benda bodoh!"

Aku mengeluh,genggaman tangan eomma ditepis. Aku segera menaiki motosikal lalu meninggalkan rumah serta budak tak guna tu.

• Hyung ╰╮ yoonmin [C]Where stories live. Discover now