Changed 💐

23 1 0
                                    


Mira POV . . .

Presentation dayyy !

Dah hampir 3 tahun perjuangan , finally dah nak sampai ke garisan penamat .

Tiba² kedengaran lagu iqmal haziq~sedar menandakan ada panggilan masuk . Melihat nama yang tertera di skrin , aku biarkan saja si pemanggil tertunggu² tanpa jawapan . Siapa lagi kalau bukan nazril ?! Oh ya , author lupa nk cite . Mira and nazril dah clash bila die menerima chat from amin tempoh hari yang tertera nazril dan seorang wanita yang tidak dikenali .

"Miraaaa ! Fon kauu tuuu . Angkat lah mangkukk , bisingg"~jerit atika dari luar bilik . "Nanti² aku angkat , kau dah siap ke beb ?"~tanyaku . "Tinggal pakai tudung je , sarapan dah siap tau . Kalau kau dah siap , gi lah turun makan dulu . Aku dh sarapan tadi"~kata atika . "Oritee , tQ beb"~kataku . Atika yang mendengar jawapanku terus berlalu menuju ke biliknya . Aku mencapai ape yang patut , terus menuju ke tingkat bawah untuk bersarapan . Telefon ? Lantak lah , mengganggu ketenteraman aku je . Better tinggal , tkde fon pon aku still boleh hidup .

Amin&Nisa POV . . .

"Assalamualaikum ?"~sapa nisa dengan senyuman setelah masuk ke dalam kereta CR-V milik tunangnya itu . "Wa'alaikumussalam dear"~balas amin dengan senyuman manis . Dia dan nisa bercadang untuk dating di Cafe Hipster di Johor Bharu .

"Sayang ? Rindu saya tk ?"~tanya amin . "Yep , rindu sangat²"~balas nisa . "Kenapa rindu?"~tanya amin lagi dengan senyuman lebar . "He'eh ? Yang awak nie dah kenapa ? Sebab rindu lah"~jawap nisa . Malu pun ade sebenarnya . Saje tau encik tunang to be nie ! Ade je nak kenakan orang . Terhambur gelak kecik dari bibir kecil milik amin mendengar leteran dari nisa . Saje menyakat , dah lama tak meet kan . Nk lepaskan rinduu leee . Ihiks .

Setelah 45minit bersesak di lebuh raya , akhirnya sampaii sudah ke destinasi . Sesudah kereta diparking di tempat yang disediakan , mereka berdua berjalan beriringan menuju ke dalam cafe .

Mira POV ...

"YEAHH , FINALLYYYYYYYYYY . Settle sudahh"~kata mira setelah keluar dari bilik presentation . Lalu kakinye mengorak langkah menuju ke cafe Universiti . Basahkan tekak sikit , perit tekak bebel dalam tu tadi . Prof pon lahaii banyak tanya pulak .

Sesampainya di cafe , mira terus membeli air cool blog berperisa coklat di kaunter . Lalu die mencari tempat untuk duduk . Setelah meminum air cool blog hampir separuh , jam tangan casio miliknya dikerling . "Hurmm baru pukul 11.15a.m. , result keluar pukul 1.30p.m. nak gi mane eak ? Fon tak bawak pulak tu"~omel mira didalam hati .

Tiba² otaknya terfikir untuk pergi ke tasik bersebelahan dengan Universiti . Kat sana ade gula² kapas , boleh relies stress . Uhukk . Sape kata tk boleh gerak solo ? Ai boleh jerr . Nak ajak atika ? Hari nie die pergi hospital untuk buat research for last assignments . Maklumlah , future doctor kan . Busy lah manjang . But sokay , kite go on je lah . Tanpa menunggu lama , cool blog dicapai . Kaki terus menapak untuk ke parking kereta untuk pergi ke tasik . Jangan ingat sebelah universiti dekat okayyy , jauhh jugak tau . You ingat universiti nie kecik ke ape ?! Boleh tertanggal kaki nak sampai sane .

Tasik Sri Kandi ...

"Bestnya , ade family picnic . Comel je anak die , dah la bulu mata lentik ! Kening pun tebal"~desis hatiku didalam hati . Aku berjalan kearah pakcik yang menjual gula² kapas , untuk membelinya . Lalu bangku kosong berhadapan tasik ku duduk . Setelah menarik dan hembus nafas , terasa lega dihati . Memandangkan presentation dah selesai , pointer tu sokay lah . If ade rezeki , tak kemana . "Cantik kan ciptaan Allah ?!"~kata hatiku apabila memandang ke kiri dan kanan tasik diiringi latar belakang bangunan . Gula² kapas slow² dimasukkan ke mulut , tiba² aku terfikir akan majlis nisa and amin nanti . Harap² sempat lah aku sampai sana sebelum majlis  , tak dapat gi nikah ! Dapat gi majlis dah kira okay lah . Kenapa lah uolls tk buat majlis sebelum ke selepas majlis graduate , kan aku boleh tolong² . Tolong masak ke , tolong buat photo booth ke . Nak jugak sumbang tenaga . Haisyyy

.. Flashback ..

Group sibling's

Nisa
-miraaaaa , nanti jadi pengapit akuu pleaseeeeeee !

Aku
-wahhhh , tahniah² . Bila langsung beb ?

Nisa
-28julai malam nikah , langsung 29julai datang tauu . Jadi pengapit akuuu .

Aku
-Ala ? 28julai aku graduate lah beb . Maybe waktu nikah kau , aku tak sempat nk join . Tapi sokay , nanti majlis kau ! Aku usahakan untuk pergi . Doakn takde halangan .

Nisa
-Sokay , yang penting nanti majlis kau ade . Hehehe

Aku
-Oritee . Ihikk , nak jadi Wife orang dah awakkk . Huhu . Btw , tahniahhh dearr .

Nisa
-tin kayuu , hehehe .

Aku
-Beb , mintak diri dulu . Aku kene siapkan last assignments untuk presentation nanti . Doakan aku tau , kirim salam kat amin ! Take caree , assalamualaikum .

Nisa
-Orite , aku doakan kau dapat pointer penuh punye lah . Insha'allahh , nanti aku sampaikan . Kau pun take care jugak , Wa'alaikumussalam .

.. END FLASHBACK ..

#watak nazril sudah dilupuskan . Nanti akan ade watak baru lagi .
#semoga terhibur
#last update , hujung minggu depan ai update lagi 💐

Takdir Cinta IlahiWhere stories live. Discover now