💐

27 2 0
                                    


Hari nie , genap sebulan aku bekerja di rumah agam yang mewah ini . Tiada sedikit pun cacat celanya , semuanya sempurna .

Petang yang hening , nisa termenung di taman mini di belakang rumah agam . Perasaannya bercampur baur , ditambah pula rindu terhadap abi dan uminya . Amin ? Lagi² lah rinduuu . Gile kau tk rindu tunang to be . Hukhuk sedihhh .

"Even dah sebulan keje , tkde sorang pun anak cucu Puan Sri datang menjengah . Adakah harta dunia lebih berharga dari ibu yang mengandungkn mereka selama 9 bulan ? Diikuti penat lelah membesarkan mereka dari kecik sehingga meningkat dewasa . Allahuu"~keluh nisa di dalam hati .

"Nisaaaa ! Kamu dimanaaaa ? Makan malam udah siap niee "~jerit mak jah . Aku yang tersentak dengan jerita mak jah dari dalam , terus meluru masuk ke rumah agam itu . "Yaa , nisa datang niee makk"~kataku .

Amin POV . . .

Dah lama juga tk jumpa cik tunang to be , hari tu ajak meet . Busyy je manjang , mira ? Tkyah tanye . Makin busy , maklumlah dh makin hujung sem . Master tuu , ingt senang ke nk dapat . Haiyyaaaaa , moh le g shopping . Sorang pon boleh laaa . Bosan woii . Hujung minggu mereput kt rumah je nie .

Setelah baju hijau berkolar hitam dan seluar jeans bawah lutut berwarna coklat di kenekan , rambut dipakai pomade dan disikat dari kanan ke kiri ! Huisyyy . Macam model pon ade . Ihikkk , perasann . Hahaha .

Kereta CR-V miliknye dipanaskan enjin , lalu pintu rumah dikunci . Sementara menunggu enjin kereta panas , punat On pada radio ditekan . Lalu kedengaran lagu Sedalam dalam rindu yang dinyanyikan tajul . Fuhh kene habisss dengan perasaanya sekarang . Setelah 10minit berlalu , amin keluar dari perkarangan rumah . Lalu menekan punat automatic gate untuk menutup pintu pagar melalui alat kawalan jauh yg sememangnya diletakkan di dalam kereta dan menuju ke lebuh raya ke Pavilion .

Mira POV . . .


Hari nie malang gile hidup , uisyy . Assignments kene reject , lect just bagi 3 hari nk siapkan . Pastu presentation . Agrhhhh stresss . Baik aku blah g cari angin !

"Tika ? Aku nk keluar , kau nak kirim apa² tk ?"~tanyaku . "Tkde kot , ermmm . Oh ya , belikan aku makanan lah . Bedal lah makanan pape pon"~kata atika . "Orite , nanti pape call . Pintu jangan lupa kunci"~pesanku lalu kunci kereta Suzuki Swift biru milikku dicapai . Setelah beberapa minit , enjin susahpun panas .

Setengah jam perjalanan , hanya radio era kedengaran . Jalan pon jem semacam lahaii . Tiba² kedengaran lagu kegemaran kami bertiga kedengaran "tentang bulan" . Radio ku kuatkan dan setiap kenangan bersama berlayar diingatan . Rindu yang mula menerpa dihati menimbulkan rasa hiba dihati . Air mata kerinduan akhirnya jatuh jua . . .

Amin POV . . .

"Oh yeahh , sampai ponn"~ kata amin setelah keluar dari CR-V miliknya . Tanpa menunggu lama , amin menuju ke arah lif .
Setelah tiba disebuah cafe , tiba² amin ternampak seorang jejaka yang amat dikenalinya bermesra dengan seorang perempuan yang tidak dikenali . Apabila jejaka itu memandang kearah amin , amin terus menyorok di belakang tiang besar di Pavilion .

Tanpa mereka sedar , amin mengekori dari jauh . "Itukan nazril , ape die buat dengan minah tu ? Pegang² lah bagaii . Pikir sweet ke banganggg !"~desis hati amin penuh kemarahan . Amin memerhati gerak geri mereka lalu beberapa foto disnap sebagai bahan bukti . "Kalau mira tahu nie , mati lah kau nazril . Sape suruh gatal nak curang ! Terimalah akibatnya nnti"~bisik amin dengan dirinya sendiri . Sebelum aku tumbuk mamat nie , baik aku blah . Panasss woii .

Amin terus menuju ke parking , hilang terus moodnya untuk membeli belah di situ . Setelah enjin dihidupkan , keretanya mula meluncur menuju ke lebuh raya .

If mira tahu nie ? Haru biru jadinyaa . Allahuu . Walaupun fokusnya terhadap permanduannya , tetapi otak ligat memikirkan segala kemungkinan . "Arghhhhh , takde otak punye lelaki"~jerit amin lalu stereng kereta miliknya dihentak beberapa kali untuk melepaskan geram .

Mira Pov ...

Setelah menjejakkan kaki di shopping mall , mata mira melilau mencari barang yang hendak dibeli . Bukan nk beli apa pun , just beli buku untuk buat assignments yg kene reject and beli sehelai skirt untuk pakai for last presentation nanti . Takkan nak pakai seluar pulak kan ? Lagipun prof² atasan semua perempuan , nampak cm cerewet je . Better aku jadi sopan sehari , bukan nak amik hati tapi jaga adab depan orang yg lebih tua . Pointer ikut lah nk dapat berapa pon , sis redha . Uhuk . Yg nie dah settle , beli makanan untuk minah kt rumah pulak .

Aku menuju ke arah rak makanan ringan . "Why macam ade orang ikut ?"~desis hatiku . Perasaan je kot , setelah membeli beberapa jenis makanan , aku menuju ke kaunter untuk membuat pembayaran .

Aku menuju ke parking , dann perlahan lahan aku pandang ke belakang . "Kauuuu ?! Kenapa ikut aku lagi ?"~tanyaku . "Cakap dengan saya ea ?"~kata jejaka itu lalu memandang ke kiri dan kanan sambil menggaru belakang kepalanya yang tidak gatal . "Eh tk lah , aku cakap dengan pokok belakang kau tu ha . Dah tahu tanye lagi , kau tkde keje ke ikut aku je ?"~tanyaku . "Nie lah keje saya , awasi pergerakan cik"~katanya . "Pape je lah , kbye"~kataku malas untuk melayan orang suruhan along yg entah pape jr nie . Tidak menunggu lama , terus mira memboloskan diri masuk ke dalam keretanya .

Nisa Pov ...

"Esok I'm free , ajak amin meet okay juga kankann ?! Rinduuu"~kata nisa lalu iphone miliknya dicapai . Nama LOVE di skrin telefonnya ditekan untuk mendail kesayangan disana .

Tutt .. tuttt .
"Assalamualaikum ? Awakk"~sapa nisa . "Wa'alaikumussalam , haii dearr . Ape khabar ? Miss u laa"~kata amin dihujung panggilan . "Miss you too , oh ya . Esok I'm free , awak free tk ? Kalau free kite meet esok jom . Nak tak ?"~tanya nisa dengan nada gembira .
"Ermm , okay . I will pic up u at home tomorrow dear . K lah , tengah drive nie . Assalamualaikum , love you"~kata amin dihujung talian . Nisa tersenyum dengan jawapan yang tidak pernah mengecewakan itu lalu menjawap salam didalam hati .

#endd for todayy . Nnti free ai update lagii💐 .
#hope uolls sabar ya tunggu my next update .
#typo tu abaikan lah , sis penat nak semak balik . On the spot je semua tu . Tataaa

Takdir Cinta IlahiWhere stories live. Discover now