Amin POV . . .AZAN SUBUH (5.30a.m.)
Malasnya nak bangunnnnnn ~ desis hati amin . Namun dipaksakan juga diri untuk bangun , lalu kedua dua matanya digosoknya beberapa kali . Alahaii , kalau Nieysa tengok . Mak aih ? Boleh cair , pastu tak jadi pepejal dahh . Dengan rambut serabai , dengan muka nyaa . Haha , satu je boleh cakap COMEL . Lalu dia mencapai kain tuala yang sedia tersangkut di pintu almari lalu menuju kearah bilik mandi .
Memandangkan hari ini merupakan hari pertamanya untuk mendaftarkan diri ke UiTM , Segamat . Terpaksalah bangun awal , kene ada kat sana pukul 9 untuk pendaftaran . So , kenelah sampai awal sikit . Takkan lah , time tu nak daftar ! Time tu baru sampai . Matilah nakk nak beratur panjang² .
Usai solat subuh , Amin menyeterika baju kemeja kuning yang diberi Nieysa semasa Birthdaynya tahun lepas dipakai . Dikenekan pula dengan tali leher merah berjalur kuning . Perfect . Macam nak gi interview kerja pun ade . Hahaha .
Jam kini menunjukkan pukul 6.15a.m. , lagi lima minit kakaknya akan datang untuk mengambilnya untuk ke UiTM , Segamat . Snap .. snapp .. usai mengambil gambar , punat SEND di tekan . Lalu dihantar ke group sibling's dengan caption "Jangan Cakap Abang Takk Payung" .
Group Sibling's . . .
Nieysa
-Good luckk minn . Kitorang doakan semua urusan kau dipermudahkan .Mira
-Good luck beb , do ur best . Kau dok sane tak ingat kat kitorang , mati kau aku cekik .Amin
-tq my dear (*Nieysa)
-tq pendekk , cekik laa . Wekk *emoji menjelir lidahNieysa
-Sesamaaa , take care . Mira² , kau niee . Tak habis² . HahahaMira
-Errr , mak kau ijau lah . Nasib baik kau ade yang sayang . Kalau tak dah lame aku buat tau . *emoji mata keatasNieysa
-taknak kalah , hahahaAmin
-Hahaha , tu untungnyaa ade yang sayang . Ye dok ? Hahaha , k lah , kakak aku dah sampai . Pergi duluu , doakan aku tau ?! Sayang korang .Mira
-Eh mesti lah taknak kalah , huhu . oh , okay² . Gi lah , hati² dijalan raya .Nieysa
-Ala ? Nak gi dah ? Hurm . Ye lah , take care . Kitorang sentiasa doakan yang baik² untuk kau . Assalamualaikum*emoji mini love .Amin
-Wa'alaikumussalam . Korang pon take care jugak .Mira
-Orite *emoji tangan OK*Hon kereta berbunyi berulang kali . Mak oii kakak aku nie , mengganggu ketenteraman awam betul ~ omel dengan nada yang agak berbisik . "Yeeeeyeee , orang datang nie . Sabar lah"~jerit amin lalu bagasi miliknya ditarik , beg laptop dan dokumen disandang lalu menuju ke pintu .
Usai menyalami tangan milik ibu tersayang , amin menyarungkan kasut kulit hitam lalu meluru ke kereta milik kakaknya . Setelah bagasi dimasukkan di tempat penumpang belakang , dia memboloskan diri ke tempat duduk sebelah kakaknya . "Kauuu buat ape hah ? Lama beno . Kau kan , kalau jalan jem . Kalau lambat sampai , aku tak tahu ?"~kakaknya mengomel lalu pedal minyak axia miliknya ditekan .
Alamakk aii kakkk , pagi² dah dapat sarapan kelepek dahhhhh .
Tapi ada betul juga ape yang kakak aku cakap , kalau sampai lambat sebab jem . Mati la nakkk ."On kan radio tu"~pinta kakaknya . Setelah lama menyepi , hanya itu perkataan yang keluar dari mulut kakaknya . Amin terus menekan punat on . Lagu Sedalam dalam rindu by Tajul dimainkan di radio . Amin hanya melayan perasaan , rindu mula bertamu dihati .
Nieysa POV . . .
Ala ? Kejapnya chat . Sokay lah . Good luck my dear , semoga Allah melindungi setiap langkah kau disana ~desis hati Nieysa .
Mira POV . . .
Usai menamatkan perbualan antara aku , Nieysa dan Amin . Aku menghempapkan badan diatas katil . Sorang dah pergi , nanti Nieysa pulak ?! Arghhhhh stresss . Hurmm . Kalau semua menyepi macam mana ? Kalau lost contact macam mana ? Kalau sibling's terpisah macam manaaaaa ?? ~omel mira dengan suara yang hanya dia dan katil sahaja yang mendengar setiap bait² perkataan yang keluar dari mulutnya . Dia menggolek ke kanan dan ke kiri katil . Tak senang duduk memikirkan kemungkinan yang bakal berlaku .
Amin POV ...
Setelah dua jam setengah perjalanan , akhirnya tepat pukul 8.45 a.m. Amin dan Kakaknya tiba diperkarangan bangunan UiTM yang bakal menjadi tempat belajarnya beberapa minit lagi .
Usai kakaknya meletakkan kereta di tepat parking , amin keluar lalu dia memusing kekanan dan kekiri kepalanya , pinggangnya dilentokkan ke kanan dan ke kiri . Lalu tempat duduk belakang dibuka untuk mengambil bagasi miliknya . Usai memastikan beg komputer disandang lalu bagasi miliknya ditarik .
Setelah beberapa minit berjalan beriringan dengan kakaknya , akhirnya Amin sampai di kaunter pendaftaran . Bagasi diletakkan berdekatan kerusi penunggu memandangkan kakaknya melabuhkan punggungnya disitu .
Alamakk , pen aku kat dalam beg lah pulak ?! ~desis hati Amin . Dia memandang seorang lelaki yang berada disebelahnya , setelah lelaki itu siap mengisi borang . "Bro , aku nak pinjam pen kau boleh tak ? "~tanya amin kepada lelaki itu . "Ya boleh , nah amik la !"~balas lelaki itu lalu menghulurkan sebatang pen kepada Amin . "Terima kasih"~kata amin . "Sama²"~balas lelaki itu dan terus berlalu . Amin yang tekun mengisi borang itu tidak perasan akan kepergian lelaki itu , usai mengisi borang dan diberi kepada penjaga kaunter . Amin memandang ke sekeliling lobi UiTM itu . Namun kelibat lelaki tadi tidak kelihatan . Tak apalah , nanti aku jumpa dia aku pulangkan lah~kata amin .
Author nak menyibuk jap , lelaki sempoii jer . Mula² jumpa dah bro kau aku . Ganass kauu . Hahaha . Kbye .
Amin tanpa berlengah menuju kearah kakaknya . "Dah siap dah ? Habis daftar berapa tadi ? Cukup tak duitnya ?"~tanya kakaknya setelah amin melabuhkan punggung di sebelahnya . "RM2000 , cukup² je yang ayah bagi hari tu"~jawap amin . "Habis , ade duit belanja tak tu ?"~tanya kakaknya lagi . "Ade lah sikit , duit aku keje waktu cuti hari tu . Pastu mak ade bagi RM500 . Cukuplah untuk aku"~jawap amin . "Okay , asrama kau kat mane ?"~tanya kakaknya . "Sebelah dewan kuliah belah sana tu , aku naik sane dulu lah kak !"~kata amin lalu bangun mendapatkan bagasi miliknya . Kakaknya yang sudah berdiri menghulurkan sebuah sampul berwarna coklat lalu dihulurkan kepada amin . "Nah , amik la nie . Untuk makan kau , nie je aku mampu bagi . Belajar betul² lah untuk mak untuk aku"~kata kakaknya dengan nada yang agak sebak . Amin dengan berat menerima huluran itu . "Terima kasih kak , kau bawak kereta hati² nanti balik , doakan aku kat sini"~katanya lalu air mata lelakinya mengalir jua dan terus tangan kakaknya disalami dan terus berlalu menuju asrama .
Kakak amin hanya memandang sepi kepergian adiknya yang tersayang itu . Walaupun selalu bergaduh , ikatan adik beradik masih kukuh . Air mata yang mengalir diseka dengan ibu jari . Setelah bayangan amin hilang dibalik bangunan , kakaknya pun berlalu pergi .
#Part nie , just cerita pasal amin jeee . Sedih oii , author yang buat pun terasa tempias sayunya . Mesti tertanya tanya siapa yang bagi pinjam pen kat amin ? , pastu macam mana dengan buah hati amin dan mira kan ? So , tunggu next update lah ye . tq reader💕
YOU ARE READING
Takdir Cinta Ilahi
De Todo"Cerita tentang tiga sahabat iaitu mira , nieysa dan amin yang terpaksa terpisah jauh selepas mendapat result SPM untuk meneruskan pelajaran dan cita² masing² ". "Adakah takdir mempertemukan semula tiga sahabat ini ?" "Bagaimana pengakhiran ki...