Wedding dayyyy 👰🏻🤵🏻💍

45 2 0
                                    


Selesailah sudah akad , maka hari yang barakah ini . Nisa rasmi menjadi isteri kepada Amin .

"Alhamdulillah , Allah memberi peluang kepadaku untuk mendirikan masjid bersama insan yang aku sayang"~desis hati kecil amin dengan senyuman kecil .

"Semoga Allah merahmati masjid kami yang baru dibina"~kata nisa diiringi rasa terharu . Air mata gembira mengalir laju dan tak lupa senyuman terukir di bibir .

Nisa house ...

Majlis tahlil dan doa selamat turut diadakan setelah selesai akad di masjid lepas isyak tadi . Setelah usai tahlil , umi dan abi sibuk melayan tetamu . Malah ada juga juadah yang disediakan umi dan ahli keluarga yang lain untuk para tetamu yang hadir . Sungguh meriah .

Amin POV

Pada indah nian hari yang mulia ini , nisa sudah menjadi sebahagian dari hidupnya . Siapa sangka diusia muda dia sudah mendirikan rumah tangga . Hanya Allah yang tahu bertapa bahagianya dia sekarang .

"Sayang ?"~seru amin setelah lama menyepi . Hanya dia dan nisa yang tinggal di laman mini rumah umi dan abi , memandangkan tetamu mula beransur pulang . "Yap"~jawap nisa . "Now , I will by your side in your ups and downs dear , I will try to be best husband for you . Insha'allah"~kata amin dengan nada yang agak perlahan . Nisa yang mendengar kata² amin , cuba menahan rasa hiba . Namun digagahkan jua dirinya untuk memberi semangat kepada suaminya . Dengan perlahan , tangan amin digenggam nisa . "You can do it my dear , I can support you in everything . Don't worry"~kata nisa dengan senyuman .

"Abang long ? Ermm mak abang long cari kat depan"~kata Aqish adik kepada nisa . "Oh ya ke ? Oky² . Cakap kat mak , kejap tau"~pesan amin kepada Aqish . "Orite"~jawap aqish dan terus berlalu masuk ke dalam rumah .

"Sayang , jumpa esok . I love youu , jaga hati untuk abang je tau"~pesan amin lalu matanya dikenyitkan sebelah . "Isyy , ngade . Sayang awk jugak , dah jom gi depan . Buat drama free pulak kat sini , kesian mak kat depan . Lama tunggu awak"~kata nisa dengan senyuman manis . "Jom"~kata amin dengan tangan nisa yang masih dalam genggamannya . Macam budak² , comel~kata nisa didalam hati .

Mira POV ....

"Fuhh settle , hadiah dahh simpan . Baju jubah dress ungu dahh untuk pakai esok , ermmm ape lagi ?!"~omel mira bersendirian . "Miraa ??"~jerit atika dari luar pintu . "Masuk lah beb , aku tk kunci pon pintu tu"~kataku . Setelah mendengar kata²ku , atika terus menolak daun pintu untuk masuk ke dalam bilikku . "Nie , kau punye benda ala nie . Nk tinggal ke ??"~kata atika sambil menghulurkan sebuah album gambar yang dipenuhi gambar polaroid aku , nisa dan amin suatu ketika dulu . "I feel better benda ala nie aku yang simpan , letakkan dalam laci tu tika"~kataku . Nanti aku rindu dorang , boleh lah aku tngok . Hehe . "ermm ye lah , aku tengok beria lahaii kau buat benda ala nie malam tadi . Tupp tupp , aihh tak jadi nk bagi pulakk . Habis kau nk bagi apa ? Bagi katakk ?"~bebel atika . "Amboiii bab membebel , bagi lah kau ye ?? Aku dh belikan hadiah lain untuk dorang , tu dalam kotak tu"~kataku sambil menjuihkan bibir ke arah kotak pink sederhana besar yang diikat kemas dengan reben . "Oooo , ermm ye lahh . Aku chaw dulu , cite korea aku dah nk mula . Kau nak gerak pukul berapa ? Dah pukul 10 malam dah nie ?"~tanya atika . "Pukul 11 aku gerak , kejap je nk sampai jb . Bukan jauh beno perak dengan jb , 5 jam sampai"~kataku . "Hati² beb bawak kereta tu , kalau ngantok berhenti dulu kat mana² . Kau series ke nak balik jb jugak nie ?"~tanya atika . "Yep , aku nk balik jugak , wedding kawan baik aku tuuu . Sekali je tau dapat tengok , hehe"~kataku . "Ermm ye lah , hati² . Nanti sampai jb , call aku tau . Inform , kalau ikutkn memang nk ikut kau balik . Tapi esok aku dh start untuk bertugas kat hospital besar Perak"~katanya . "Ala , sokay lah . Do ur best beb , peluang bukan datang selalu . So , gunakan sepenuhnya . K lah , aku nk siap² . Pastu nak gerak"~kataku . "Ok , aku tunggu kau kat bawah"~kata atika lalu menuju kearah pintu bilik untuk ke ruang tamu . "Ok"~kataku lalu mencapai kain tuala untuk membasahkan diri sebelum drive .

~ Luahan hati author ~

"Cinta menyatukan dua cinta menjadi satu , menjadikan impian menjadi nyata . Keindahan cinta dapat dilihat seandainya takdir masih milik kita melainkan ajal yang memisahkan cinta itu . Selagi ia boleh diperjuangkan , perjuangkanlah . Jangan mudah untuk berputus asa , kerana untuk mendapatkan cinta itu sangat sukar . Cinta yang kian teguh dari hari ke hari , menyebabkan semua insan takut untuk kehilangannya . Bertapa hebatnya cinta !".

#Author terfeeling pulak
#mood sedih sebenarnya
#if you have someone that you love , please don't hurt their heart .

Takdir Cinta IlahiWhere stories live. Discover now