Malam💕 .Fuhh , bestnye dapat baring . Masih teringat respon mama tadi . Ibu mana tk bahagia kalau anak dapat result cemerlang kan ? Huhu .
Siblings group ..
Nieysa
-Assalamualaikum ? Korang ? Aku tengok , happy gile umi aku tengok result aku tadi . HeheAmin
-Wa'alaikumussalam , alhamdulillah . Mak aku pun sama , semua berkat usaha kite kan ?Mira
-Wa'alaikumussalam ! Yup , alhamdulillah . Mama aku pun . Berkat usaha kite sesama kan ?Nieysa
-Oh ya , pasal UPU tu . Jom online .Mira
-nak mohon U mane nie Amin ?Amin
-UPSI , UM , UITM , UPMNieysa
-Orite .Mira
-Beres . Dah settle rojer .Amin
-Oky .Aku tanpa membuang masa , terus membuka laptop milik along . Lalu melayari laman web www.upu.com.my .
30minit berlalu .
Oh yeah , finally siap . Hehe .
Group sibling's ..
Mira
-Uik ? Ape cer ? Dah settle lom ?Amin
-Dah . Buah hati aku mane ?Mira
-Belom siap lagi kot , tunggu lah jap .Nieysa
-Ade ape cari titew ? Rindu ea ? HahahaMira
-Uisyy kauu niee , blushing pipi orang tu . Eh , dah siap belom ?Nieysa
-Dah siap dah . Semua settle , aku harap . Kite satu U lah kan .Amin
-I hope soo . K lh , ade keje .Mira
-okayNieysa
-Alaa , tadi tanya titew . Nie ade keje lah pulah . Ye lah , tataa .Mira
-Hahahaha , ini lawakkk . Haiyyaaa , tk pernah lah tk sweet korang nie . Jeles girl² tau . HikhikAmin
-Tata mokk , tata pendekkMira
-tataa buncit , hahahaNieysa
-tataaaa tooo . Hahahaha , mira² ade² je .Selesai menamatkan chat with my lovely friends , time to sleep . Maklumlah , jam dah pun menunjukkan 11.30pm .
Tanpa melengahkan masa , aku terus membaringkan tubuh untuk berehat . Setelah beberapa minit berguling ke kiri dan kanan , akhirnya aku pun nyenyak dibuai mimpi .
Amin POV
"Haiii lahh aminn , kenapa lah ego sangat kau nie . Nieysa manja sikit je , dah cair"~desis hati amin .
Saja aku menamatkan conversation dengan alasan ada kerja , sebenarnya hati sudah cair . Huhu . Nieysa and mira always make my days like rainbow , sebab tu lah aku selesa kawan dengan dorang .Jam menunjukkan sudah pukul 12 , patut lah mata mengantuk dah . Tanpa tunggu lama , amin merebahkan badannya ke atas katil queen miliknya . "Fuhh , hilang penat hari nie"~kata amin . Setelah memejamkan mata , masih teringat satu foto yang diambil senyap² oleh mira waktu die membetulkan tudung nieysa . Saja di diamkan saja pasal gambar tu , nanti jadi bahan pula . Lagi² mira tu , kaki bahan . Bila teringat kembali memori tadi , terdetik rasa bahagia di hati jejaka ego ini . Malam itu amin tidur dengan hati yang berbunga bak taman bunga .
Nieysa Pov
Sedang ralit die melihat gambar bersama mira dan amin yang bermacam teletah dan ragam seolah kanak² tadi , tidak tersedar jam sudah menunjukkan hampir pukul 1 pagi .
"Aih ? Bila masa pulak si budak kecik nie amik gambar nie ?"-tanya nieysa sendiri sambil tersenyum setelah melihat satu foto miliknya dan amin yang sedang membetulkan tudungnya tadi . "Ade² je"~katanya lagi . Usai menutup iphone miliknya , rasa bahagia tercetus dihati . Lalu melelapkan matanya .
#cukup sampai sini dulu , sis tkde idea . Hehe . Mohon jasa baik uolls , vote lah novel sis nie ya ..
YOU ARE READING
Takdir Cinta Ilahi
De Todo"Cerita tentang tiga sahabat iaitu mira , nieysa dan amin yang terpaksa terpisah jauh selepas mendapat result SPM untuk meneruskan pelajaran dan cita² masing² ". "Adakah takdir mempertemukan semula tiga sahabat ini ?" "Bagaimana pengakhiran ki...