"Pesten met een slecht einde" gaat over een meisje dat gepest werd op de bassischool en hoop dat ze op de middelbare school op nieuw kan beginnen. Maar alles van de bassischool herhaald zich weer en het wordt steeds erger. 1 van de pesters voelt zich zo schuldig dat het helemaal verkeerd gaat...
HOOFDSTUK 1
DE EERSTE SCHOOLDAG
Daar loop ik dan. De eerste schooldag van een nieuwe school. Hoi ik ben leoni. Ik ben 12 jaar en ga naar de middelbare school. Ik ben benieuwd of ik een leuke klas heb. Zoekend loop ik door de school opzoek naar die jongen die ik op de open dag sprak. Ik heb nog 10 minuten voordat we moeten verzamelen in de kantiene. Laat ik maar vast gaan voordat ik geen plekje heb. Het is nog heel rustig in de kantie en ik zoek de kleinste tafel. Er komen 2 meisjes druk aan het kletsen de kantiene inlopen. Ze zijn allebij stevig de ene heeft half lang bruin haar en de andere een blonde bobline. De blonde vraagt of ze mag zitten. "ja tuurlijk" zeg ik verlegen. Ze gaan zitten en stellen zich voor. "Hoi ik ben Ester" zegt het blonde meisje "en dit is viva" zegt het bruin harige meisje. "hoi ik ben leoni" zeg ik. We vragen elkaar wat dingen en kletsen wat. Ze lijken mij heel aardig. We klieren wat en viva 'slaat' steeds harder op een gegeven moment ben ik er klaar mee en sta boos op. Ik loop naar buiten en kijk op mijn mobiel. Nog 5 min Voordat ik weer naar binnen moet. Ik kijk rond op het schoolplein en zie een blond meisje met lang haar hyperactief druk doen tegen een verlegen meisje met lang bruin haar. Ik loop weer naar binnen en ga uit het zicht van de 2 meisjes zitten. Ik kan die jongen van de opendag ook nergens vinden, denk ik bij mezelf. De directeur stelt zich voor en verteld wat ons te wachten staat. Hij verteld wie in welke klas moet zijn en welke klas welke kleur moet volgen. (op de muur hangen gekleurde lijnen) Ik zoek de koeienlijn en loop naar het lokaal. Als iedereen zit stelt mijn mentor zich voor "hallo ik ben meneer Boss" Hij pakt de namen lijst en laat per persoon wat vertellen over zichzelf. Ik luister half naar wat ze zeggen. Een paar meiden rijden ook paard net als ik maar hun zien eruit als barbies. Ik vertel kort wat mijn hobby's zijn. Volgens mij heb ik een knalrood hoofd. Pfieuw hij vraagt niet verder, gelukkig maar. Na mij kwam die jongen van de open dag. Ik wist zijn naam nog wel maar het leek wel of hij een metormafose heeft gehad. Na de introductie mogen we wat kletsen. Ik ga naar het drukke blonde meisje en het verlegen meisje toe. "hoi ik ben leonie" "haay ik ben eefje" "ik ben monique" zegt het verlegen meisje zachtjes. Ester en Viva komen er ook bij staan. Al gouw hebben we het gezellig en komt er een jongen bij staan "hoi ik ben joost" we stellen ons allemaal voor aan hem. Uhg wat is viva raar met haar wil ik geen vriendinnen zijn denk ik bij mezelf. Ik kijk nog eens en zie dat ze best dik is. Het is ondertussen 10 uur en we krijgen een kwartier pauze. We kletsen wat en ik heb het erg naar mijn zin met Joost. Eefje. Monique en Ester en tja Viva. Het klopte wat ik dacht Eefje is heel erg druk en al gauw doe ik mee samen met Ester en Viva. Joost kende Monique al van de bassischool en Ester en Viva waren buurmeisjes. Alleen ik en Eefje kennen niemand. Na de pauze pauze nemen we het rooster door en de boeken, krijgen we een kluisje en een rondleiding. Na nog een korte uitleg mogen we naar huis. Tot morgen roep ik hun na en loop naar het busstation toe.
*-*
JE LEEST
Pesten
Teen Fiction"Pesten met een slecht einde" gaat over een meisje dat gepest werd op de bassischool en hoop dat ze op de middelbare school op nieuw kan beginnen. Maar alles van de bassischool herhaald zich weer en het wordt steeds erger. 1 van de pesters voelt zi...