Hoofdstuk 4

673 30 11
                                    

*begin December*

'bam' daar knal ik Harmjan weer tegen zijn kluisje aan. Zijn kluisje zit schuin onder mij dus het is makelijk om het tegen de kluisjes te duwen. "sukkel" mompel ik. Eefje geeft me een highfive en ik loop achter haar aan. Ik ga naast het raam zitten voor Eefje en Ester en Moniqeu gaat naast me zitten. Ik draai me om en begin tegen hun te praten. De leraar wil zijn les beginnen en schraapt zijn keel "uuh uhm Leonie omdraaien" zegt hij. Braaf draai ik me om *als ik nu niet zo laf was luisterde ik gewoon niet. Maar ik wil ook geen problemen* Eefje praat gewoon door tegen mij en Ester. "Eefje ga er maar uit" zegt de leraar.

Eefjes P.O.V.

"nee" zeg ik. "Als je nu niet gaat ga je je maar melden!" zegt hij. *Laat ik het maar doen anders gaan ze weer zeiken* Boos sta ik op en loop het lokaal uit. Ik sla de deur keihard dicht en hij gaat meteen weer open. "Dat wordt 2 uur nakomen Eefje" zegt de leraar streng. Ik ga zitten op de tafel die in de gang staat.

Leonie's P.O.V

Ik zie Eefje op de tafel zitten en zwaai naar haar. Eefje zwaait terug en ik begin te lachen. "Nog één geluid en je vliegt eruit uh uh wat was je naam ook alweer?" *Tja dat weten ze nooit omdat ik nooit wat doe* "Leonie" zeg ik "Ja jij ja" zegt hij en draait zich weer om naar het bord. 'tring' de bel voor de grote pauze

Viva's P.O.V.

Ik loop naar buiten met Ester en ga op 1 van de grote gekleurde kubussen buiten zitten. De deur gaat open en daar loopt Eefje met Moniqeu. *onee dan komt Leonie ook* ik draai naar Ester toe maar die zie ik naar Eefje en Moniqeu toe lopen en daar zie ik nu ook leonie. *fijn laat me maar weer alleen. Ik had gehoopt dat al het pesten voorbij zou zijn na de bassischool maar waarom zou ik dat denken?* vroeg ik mezelf *Ik ben dik, lelijk en ook nog eens de nerd in de klas. Nee in de school. Ik haat het. Ik probeer wel aftevallen maar het is best lastig. Het groepje van Leonie kijkt naar me. *onee wat heb ik nu weer gedaan?* Leonie loopt naar me toe en vraagt wat. "Wat kijk je?" zegt ze. *shit ik heb in gedachten de hele tijd naar haar gekeken* "Wat keek je net de hele tijd? Jalours" zegt Leonie. Ze duwt me naar achter en ik sla haar in haar gezicht. *Kut nee waarom deed ik dat?* en zag het al aankomen.

Leonie's P.O.V.                     

*wow ze sloeg me* Ik bedenk me geen moment en sla haar terug. Met een platte hand recht op haar dikke rot kop. En ik loop terug naar mijn groepje.

Eefjes P.O.V.

*Wow Viva sloeg terug dit pik ik niet* Ik zie dat Leonie terug loopt en ik loop naar Viva. *nu is het mijn beurt* 'pats' klap nummer 2 op de wang van Viva

Leonie's P.O.V

*ik heb geen spijt maar ik vindt het wel eng. straks gaat ze naar iemand toe en zit ik in de problemen* Tijd om na te denken heb ik niet want Eefje trekt me mee naar de kluisjes gevolgt door Moniqeu en Ester? "Jij bent toch voor Viva?" vraag ik aan haar "Nou ik heb haar nooit heel erg gemogen" zegt ze. "Okee" zeg ik. Eefje zegt van alles over hoe stoer ik wel niet was en dat iedereen het zag "wat!?" schrik ik. "wat is er" vraagt Moniqeu. "Iedereen zag het?" vraag ik geschokt "ja" zegt Eefje enthousiast. "Iedereen vindt je cool, nouja bijna iedereen" zegt eefje. Blijkbaar had ik zo'n beetje de halfe school tegen Viva opgezet. De rest van de dag keek ik een beetje uit het raam naar de Sneeuwvlokjes. Ik hou van de kou. Ik dacht aan van alles. Hoe gemeen ik ineens deed, tuurlijk ik was nog steeds dat brave meisje maar ik was ook wel een beetje veranderd. De laatste bel gaat ik loop naar mijn kluisje en daarna loop ik naar mijn stations fiets met mijn groepje. "jij moest toch nakomen" vraagt Moniqeu aan Eefje. "Ja maar ik heb geen zin" Zegt eefje. we zeggen gedag en Fietsen weg.

Hey lieve allemaal, ik vindt het moeilijk om dit te schijven want eingelijk is dit alles echt gebeurt en wordt het nog erger. Ik hoop dat dit schrijven me helpt met het verwerken loveyouxxxx vote&comment please

PestenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu